С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 апр 2015, 17:13, 4927 прочитания

Питър Хенкок: В София наемаме добри "атлети", които да обучим в застраховането

Президентът и главен изпълнителен директор на AIG пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Планът ни е да увеличим броя на заетите служители от около 350 до 500 до края на годината и на обслужваните страни от 17 на 27.
Доволни сме както от темпото, с което се развива дейността тук, така и от качеството.
Питър Хенкок, който е президент и главен изпълнителен директор на американския застрахователен гигант AIG от септември 2014 г., тази седмица посети новия център за услуги на компанията в София. В екипа на АIG е от 2010 г., когато се присъединява от кливландската банка KeyCorp и поема поста на изпълнителен вицепрезидент на "Финанси, Риск и Инвестиции". Кариерата му преминава изцяло в сферата на финансовите услуги, като в продължение на над 20 години работи за инвестиционната банка J.P. Morgan, където заема различни ръководни позиции и основава глобалното направление "Деривати". Бил е и главен финансов директор и главен директор по риска на институцията.

След като през 2008 г. AIG беше спасена със 182 млрд. долара от американското правителство, в края на 2012 г. финансово министерство на САЩ продаде и последната част от дела си в застрахователя, като в крайна сметка реализира 23 млрд. долара печалба от спасителната операция. Към края на 2014 г. застрахователната компания, чиито акции се търгуват на борсата в Ню Йорк, отчете приходи от 64.4 млрд. долара (спрямо 68.9 млрд. долара година по-рано). Пазарната й капитализация в момента е над 77 млрд. долара.

Защо избрахте България като локация за новия Център за споделени услуги на AIG?
Когато решихме да направим Център за споделени услуги за европейския пазар, разгледахме редица различни локации и проведохме консултации с експерти. Тяхната силна препоръка беше, че талантливите хора, които бихме могли да наемем в София, ще са в състояние действително да предложат първокласни услуги на много езици и ще приветстват възможността да работят за една глобална институция, която ще им осигури възможности за обучение за развитието на кариерата им. Така че сме много доволни от решението и изненадани от качеството на наличните на пазара служители, които бяха готови бързо да се присъединят към екипа ни и по този начин направиха възможно и по-бързото увеличаване на възможностите ни за работа тук, отколкото първоначално бяхме планирали.


Българският пазар на аутсорсинг действително се развива доста добре и се радва на множество таланти, но броят им често се оказва недостатъчен за амбициите на компаниите, които идват на пазара – как се справихте вие с това предизвикателство?
Предизвикателството по-скоро е в това да се намерят хора със специфичен опит. Нашата философия по отношение на талантите е, че предпочитаме това, което бих описал като "добър атлет" – някой, който притежава суровите умения – отличен интелект, добро основно образование, много енергия, страхотни умения за работа в екип, силна етика. Ние ще ги научим на същината на работата. Имаме огромен капацитет за обучения и виждаме ролята си в това да осигуряваме развитие за талантите. Чрез отворения си подход и наемането на хора без специфични за работата умения, които обучаваме сами, мисля, че преодоляваме това предизвикателство.

А какво бихте казали за предизвикателството да задържите талантите, които вече сте обучили и развили?
Смятам, че в рамките на центъра разполагаме с достатъчен мащаб да предложим на хората огромно разнообразие от роли, така че да им осигурим тук, в София, кариера, която да задоволи амбициите на много хора. Но освен това, тъй като центърът взаимодейства с 27 други европейски страни, можем да предложим кариерни възможности за напредък в мрежата на AIG и в други професионални роли, а в крайна сметка и във всяка от нашите 90 страни по света. Така че това наистина е чудесна платформа за квалификация в множество умения, която ще бъде от полза за развиването на дългосрочна кариера. Гледаме на това и като на чудесна възможност за нас самите да оценим хората в действие, както и за тях да оценят компанията ни не само тук, в София, но и във всички европейски страни.

Говорите за 27 страни, а по време на откриването на центъра по-рано днес стана дума за 17 страни?
В момента са 17, но впоследствие ще бъдат добавени и останалите 10.



Центърът в София вече работи от над година – какви са резултатите до момента?
Не разполагам с точните данни по отношение на обработените обеми бизнес. Мярката за резултати, която използваме за всички страни, които са прехвърлили част от функциите си тук, е това какъв е бил контролът на качеството до момента – и сме доволни, че той е поддържан на задоволително равнище и се подобрява с времето. Така че сме доволни както от темпото, с което се развива дейността тук, така и от качеството.

Какви са бъдещите планове?
Като начало – увеличаване на броя на заетите служители от около 350 до 500 до края на годината и на обслужваните страни от 17 на 27. Що се отнася до дейностите, в момента тук се извършват четири – смятам, че броят им ще се увеличи, но не мога да конкретизирам с каква скорост точно. Идеята ни е да извършваме все повече дейности с добавена стойност и, което е важно, да използваме това като полезен наръчник за промяна и подобряване на процесите и за внедряването на технологии. Защото последователността при това да вземете даден процес, който е фрагментиран, и да го направите споделена услуга, а след това да го преоформите и в крайна сметка да му придадете завършен вид, включва много стъпки. И за нас е от изключителна важност да имаме тази възможност да продължаваме да подобряваме услугите, които предоставяме на клиентите си. Това обикновено изисква точния баланс от много опитни служители, оборудвани с отлични технологии. Така че разработването на нови технологични решения е допълнителна функция, която очакваме да получим от екипа тук.

А какви са плановете ви по отношение на основната ви застрахователна дейност в страната?
Най-вече да се фокусираме в тези аспекти на застраховането, в които можем да добавим най-голяма стойност за местния пазар, т.е. за корпоративните клиенти, които имат по-сложни застрахователни потребности в сравнение с индивидуалните клиенти.

Споменахте необходимостта от баланс между опитни служители и технологии, а едно от първите ви мениджърски решения начело на AIG беше да създадете позицията на главен технологичен директор в компания – каква е ролята на технологиите в консервативен бизнес като застраховането?
Технологиите могат да са полезни по много начини и единият от тях очевидно е ефективността – никой не иска да плаща повече, отколкото е необходимо, за полицата си, така че трябва да бъдем ефективна индустрия. На второ място, технологиите могат да ни направят много по-тясно свързани с клиентите ни – те да получават по-удобен достъп до информация за полиците си, за обработването на щетите им, т.е. говорим за достъпност. И на трето място са иновациите – как можем да използваме знанията от това, че изплащаме щети за милиони долари годишно – приблизително 134 млн. долара на ден, някои от които могат да са малки суми от порядъка на 50 евро за повреден куфар, а други са милиарди долари при природни бедствия – та, как анализираме тази информация и тези данни? Технологиите са нашият инструмент за анализирането им и за намирането на начини, които могат да помогнат на клиентите ни да избегнат инцидентите, да избегнат неприятните събития. Тоест говорим за непрекъснат процес на учене и на обратна връзка в иновациите, като използваме технологиите, за да обработваме огромни обеми данни по начин, който носи ползи както за клиентите ни, така и за застрахователните ни агенти, които продават нови застрахователни полици, а също така и за служителите ни, обработващите щетите, които работят по това да приоритизират работните си усилия. И технологиите могат да помогнат и в трите направления – ефективност, достъпност и иновации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 1042 прочитания

Химични реакции Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

21 ное 2019, 800 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Как AIG откри България

Към София ще бъдат преместени и още процеси по обслужването на полици и на щети

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10