Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 24 апр 2015, 18:35, 11439 прочитания

Как AIG откри България

Към София ще бъдат преместени и още процеси по обслужването на полици и на щети

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът тук не е пренаситен. Този ключов фактор води AIG в България преди година и половина при избора къде да е следващият им център за застрахователни услуги. Американският гигант оглежда няколко варианта, сред които Полша, Унгария и Румъния. На финала остават България и северната ни съседка, а сред предимствата на страната ни се оказва и фактът, че законодателната рамка тук е по-благоприятна.

Създаването на центрове за споделени услуги е политика на AIG вече от няколко години, като целта е в тях да се концентрират част от дейностите й, така че да се повиши ефективността на операциите чрез уеднаквяването на процеси и да се реализират икономии от мащаба. Като цяло идеята е те да не се изнасят към външни дружества, а да са вътрешни за компанията заради спецификите на финансовия сектор, които изискват покриването на много по-строги изисквания по отношение за защитата на личните данни. Такива центрове вече има в над 10 локации по света, сред които Куала Лумпур (Малайзия), Манила (Филипини), Богота (Колумбия), Гуанджоу (Китай), Куритиба (Бразилия) и др. Уникалното за софийския център обаче е, че освен първият за Европа, той е и първият многоезичен център за споделени услуги на компанията. "В момента клиенти се обслужват на испански, италиански, португалски, холандски, гръцки, френски, английски, румънски и т.н.", изброява Венислав Йотов, който е генерален мениджър на AIG за България и Румъния. 


Междувременно в Европа вече е изграден и още един център – в литовската столица Вилнюс. Той обаче все още не е толкова голям и създаването му е продиктувано от необходимостта да се гарантира непрекъснатост на процесите в случай на извънредни събития, които да възпрепятстват временно дейността на центъра в София. "Защото в крайна сметка ние като център за услуги имаме такива ангажименти – като например полица, която трябва да се издаде в рамките на 24 или на 48 часа, за щетите също е особено важно, защото там има и регулаторни срокове, които трябва да се спазят", обяснява мениджърът.

Издаването и администрирането на застрахователни полици и различни добавъци (документ, който се издава при промяна в параметрите на застрахователната полица) е една от основните дейности, която центърът в София обединява. Друга съществена част от дейността е администрирането и ликвидацията на щети, която условно е разделена на две части – събирането на всички необходими документи и определянето на размера на обезщетението, както и самото изплащане на обезщетенията. "Първата част на процеса е т.нар. първо уведомление за щета (first notice of loss) – т.е. тук пристигат всички заявени щети и те се разпределят, като малките щети остават и се обслужват тук, средните отиват в съответните държави, а големите се насочват към т.нар. centers of excellence, които са специализирани в ликвидацията на конкретни типове щети, например при соларни паркове, при химически предприятия и т.н.", разказва Йотов. По думите му, макар и да формират съществена част от общия обем на сумите, които AIG изплаща като обезщетения, големите щети заемат сравнително малък дял от общия брой. Средните по размер щети също не са чак толкова голяма част от общия брой. "И всъщност над половината от всичките щети като брой са малките щети – т.е. голям обем от работа, като стремежът е те да се ликвидират и да се затварят много бързо", допълва той. И отбелязва, че всеки работен ден AIG плаща глобално щети на стойност около 134 млн. долара.

В българския център се осчетоводяват и всички възникнали вземания. Тук се извършва и обслужването на клиенти по застраховка "Помощ при пътуване в чужбина (TravelGuard)". Очакванията на Йотов са в бъдеще към София да бъдат мигрирани и още процеси по обслужването на полици и на щети.



Сега в софийския център, който на практика започва дейността си още от края на 2013 г., работят общо 350 души, но плановете са броят им да се увеличи до 550. Над половината от тях – около 180, се занимават с обслужването на щети. "Позитивният ефект от гледна точка на държавата и по-специално на застрахователния сектор е това, че ние ще обучим страшно много хора на това как се прави ликвидация на щети", изтъква Йотов. Сред положителните ефекти по думите му е и това, че протоколът на работа в центъра възпитава младите хора в работна среда. От друга страна, избраната стратегия на т.нар. insourcing също носи позитиви както за самата компания, на която позволява много по-подробно и по-сигурно да планира дейностите си в глобален мащаб, така и за самите служители, чиято заетост няма да зависи от спечелването или загубването на даден бизнес проект, за разлика от други аутсорсинг центрове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 248 прочитания

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 3201 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Слаби продажби в Бразилия и Русия влошават резултатите на General Motors

Компанията е върнала 800 млн. долара на акционерите от началото на годината

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10