Кой e зад волана

Незадоволителни резултати на VW доведоха до сериозен конфликт в мениджмънта

От протеже на Пиех Мартин Винтеркорн се превърна в негова жертва
От протеже на Пиех Мартин Винтеркорн се превърна в негова жертва
От протеже на Пиех Мартин Винтеркорн се превърна в негова жертва    ©  Reuters
От протеже на Пиех Мартин Винтеркорн се превърна в негова жертва    ©  Reuters

Точно 540 евро средно на кола печели втората по големина в света компания за производство на автомобили Volkswagen Group от продажбата на своята водеща марка VW. Очевидно те се струват малко на някои от акционерите. Още повече че Skoda, която е в същата група, докарва по 1026 евро от всеки продаден автомобил, а японският конкурент Toyota поставя рекорд с над 1600 евро.

Това, но не само, е една от причините през изминалите десетина дни върховете на мениджмънта на Volkswagen буквално да се тресат. Двама от най-важните мъже в компанията – председателят на борда на директорите и главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и Фердинанд Пиех, който оглавява Надзорния съвет, влязоха в невиждан до момента директен и открит конфликт. Сблъсъкът им не слиза от първите страници на германските медии, а сайтовете следят с интерес всяка следващата стъпка. Причината е, че споровете между тях доведоха до разединение на лагерите и е ясно, че в скоро време един от двамата ще трябва да си отиде.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred
    • - 1
    • + 2

    еми нормално като продаваш боклуци да печелиш повече

    Нередност?
  • 2
    valmarcom avatar :-|
    valmarcom
    • - 2
    • + 1

    Явно любителите на VW не четат много Капитал. Само така си обяснявам липсата на лавина от коментати за любимата марка.

    Нередност?
  • 3
    bgf22310586 avatar :-|
    Filipov
    • + 2

    Ще ме извинявате, но малко по-различна гледна точка се изразява в немската преса. А именно:

    http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/volkswagen-wer-folgt-auf-ferdinand-piech-a-1030885.html

    Вкарали се прекалено много драма в статията. Такава не се забелязва в немската. Общото впечатление е, че дните на "Патриарха" или "Стария" Пиех са преброени, а не обратното, както се твърди в статията Ви.

    Поздрави :)

    Нередност?
  • 4
    bgf22310586 avatar :-|
    Filipov
    • + 1

    Извинявам се за спама, но сега попаднах и на друга статия на същата тематика. Явно доста инвеститори се радвам, че Пиех е подал оставка този уикенд.

    http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/machtwechsel-in-wolfsburg-wie-pich-volkswagen-noch-schaden-koennte-1.2454693

    И няколко други доста интересни нюанса за евентуалното бъдеще на Фау Ве :)

    Нередност?
  • 5
    manchmall avatar :-|
    Eugene

    VW не са това, което бяха. Само старите им модели се радват на популярност в по-бедните страни, а новите им коли се продават трудно, щото тези, в ниския клас, са с високи цени, а за престижен автомобил клиентите предпочитат други утвърдени фирми.

    Нередност?
Нов коментар