Рекламният бизнес на Google се разраства
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламният бизнес на Google се разраства

Рекламният бизнес на Google се разраства

Средните цени на рекламите в сайтовете на компанията са спаднали с 13%

2529 прочитания

© DADO RUVIC


Стратегията на интернет гиганта Google да увеличи инвестициите, за да привлече повече клиенти и рекламодатели, започва да се отплаща, което се вижда от повишените обеми на бизнеса през първото тримесечие, пише Bloomberg. Макар печалбата и продажбите на компанията да не са достигнали очакваните нива през изминалото тримесечие, ръстът на разходите е бил поставен под контрол, което вдъхва доверие на инвеститорите.

Повишена печалба

Нетната печалба на Google за първото тримесечие е достигнала 3.59 млрд. долара спрямо 3.45 млрд. за същия период на миналата година. Като се изключат някои еднократни разходи, печалбата възлиза на 6.57 долара на акция, което е по-ниско от средните прогнози на анализаторите за ръст до 6.63 долара. Продажбите с изключение на приходите, прехвърляни към партньорите на компанията, са нараснали с 14% до 13.9 млрд. долара. Предварителните прогнози бяха за резултат от 14 млрд. долара.

Под ръководството на изпълнителния директор Лари Пейдж компанията инвестира в нови инициативи за стимулиране на клиентите да използват интернет търсачката, видеосайтовете и другите интернет услуги на Google. Въпреки нарастващата конкуренция на компании като Facebook и Amazon Google е постигнала ръст на обема на рекламния си бизнес с 13%. Това е компенсирало спада на средните цени на рекламите със 7%.

Нови проекти

Google показва значително подобрение при управлението на разходите. През тримесечието оперативните разходи са нараснали с 21% спрямо 35-процентния ръст за същия период на миналата година. Инвестициите на компанията са насочени към иновативни проекти като обявената през миналата седмица услуга за безжичен интернет Project Fi. Google също така планира да въведе платен абонамент за платформата за видеосподеляне YouTube, който ще позволи на потребителите да ползват съдържанието, без да трябва да гледат реклами.

Компанията полага сериозни усилия да подобри работата на търсачката си за мобилни устройства. През миналата седмица Google въведе промени, които в резултатите от търсачката облагодетелстват сайтове, пригодени за смартфони и таблети. "Те все още доминират бизнеса с интернет търсачки. Хората обаче започват да намират по-добри, или поне алтернативни начини за намиране на информацията, която ги интересува. Това понякога може да стане през Twitter или Facebook", отбелязва Мартин Пийконен, анализатор в Rosenblatt Securities.

YouTube продължава да се развива бурно и да привлича потребители от цял свят, което от своя страна увеличава броя на рекламите на сайта. Въпреки това някои типове реклами в YouTube не генерират толкова приходи, колкото може да се очаква. Макар обемът на рекламите от сайтовете на компанията, включително YouTube, да е нараснал с 25%, средната цена на рекламите там е спаднала с 13%. Подобно на други технологични компании Google отчита и негативен ефект от силния долар, който свива приходите от чужбина. Без валутните ефекти продажбите за тримесечието са щели да бъдат със 795 млн. долара по-високи.

Стратегията на интернет гиганта Google да увеличи инвестициите, за да привлече повече клиенти и рекламодатели, започва да се отплаща, което се вижда от повишените обеми на бизнеса през първото тримесечие, пише Bloomberg. Макар печалбата и продажбите на компанията да не са достигнали очакваните нива през изминалото тримесечие, ръстът на разходите е бил поставен под контрол, което вдъхва доверие на инвеститорите.

Повишена печалба


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK