С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 апр 2015, 17:46, 3567 прочитания

Google финансира журналистически стартиращи компании от Европа

Средствата ще се използват за развитие на платените дигитални медии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Google ще инвестира 150 млн. евро в стартиращи европейски компании, които развиват дейността си в медийната сфера. Сумата ще се разпредели за период от три години и е в подкрепа на опитите на организациите да печелят пари от публикации на собствени материали в интернет, съобщи BBC.

Инициативата на интернет гиганта е с името Digital News и към нея се присъединиха някои от най-големите световни медийни групи като британските Financial Times и Guardian, испанския El Pаis и германския Die Zeit. Други предпочетоха да стоят настрана въпреки отправената им от Google покана да се включат като "учредители партньори". Такива са например изданията, принадлежащи на News Corp - собственост на Рупърт Мърдок, както и тези на германската група Axel Springer.


За какво ще се използват парите

Президентът на стратегическите отношения на Google за Европа – Карло Д'Асаро Биондо, заяви, че инициативата за поощряване на журналистите ще работи съвместно с европейски издатели и медийни организации, което би спомогнало за разработването на по-устойчиви модели на новини. Целта на Digital News е да развие журналистиката дори във века на дигиталните технологии, успявайки да генерира достатъчно приходи благодарение на аудитория, готова да заплаща за качествени материали и публикации. В допълнение към това от Google обещаха, че ще се опитат да увеличат печалбите от реклами на стартиращите медийни компании и да подобрят уменията на журналистите в дигиталните медии чрез организиране на специализирани обучения, водени от професионалисти в сферата. Американската компания ще инвестира и в проучване на поведението и интересите на читателите, както и в техники за събиране и предоставяне на правилната информация.

Несигурност дебне отвсякъде



Поставянето на високи летви за промени в сферата на журналистиката винаги е рисковано. Поради тази причина някои от партньорите в инициативата Digital News изказват притесненията си, че от Google обещават повече, отколкото могат да предоставят. Трудно е да се прави оригинална и платена журналистика, когато текстове могат за секунди да се копират и публикуват в сайтове с безплатен достъп. Някои критици на програмата не изключват факта тя да е част от европейската ПР кампания на интернет гиганта заради скорошните обвинения на Европейския съюз, че компанията злоупотребява с монополната си позиция като онлайн търсачка. Брюксел започна разследване дали Google некоректно обединява своите мобилни приложения за Android и систематично фаворизира своите услуги за сравняване на цени на продукти при онлайн пазаруване за сметка на тези на конкурентите. Други скептици пък предпочитат да изчакат официално изказване на мениджърите от централата на Google за потенциала на подобно инвестиционно решение.

Digital News не е първата инвестиция на Google в журналистическата сфера. През 2013 г. компанията създаде фонд в подкрепа на френските медии. Една от причините беше спорът относно правото на известното приложение Google News да показва техни материали на потребителите си. Финансовото подпомагане позволи на американската компания да продължи да публикува френски статии.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 260 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 366 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дружеството "Елейа" откри завод за преработка на зеленчуци в Радомирско

Инвестицията е 8 млн. лв., половината от които са еврофинансиране

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10