Google финансира журналистически стартиращи компании от Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google финансира журналистически стартиращи компании от Европа

Инициативата за поощряване на журналистите ще работи съвместно с европейски издатели и медийни организации

Google финансира журналистически стартиращи компании от Европа

Средствата ще се използват за развитие на платените дигитални медии

3754 прочитания

Инициативата за поощряване на журналистите ще работи съвместно с европейски издатели и медийни организации

© Arnd Wiegmann


Google ще инвестира 150 млн. евро в стартиращи европейски компании, които развиват дейността си в медийната сфера. Сумата ще се разпредели за период от три години и е в подкрепа на опитите на организациите да печелят пари от публикации на собствени материали в интернет, съобщи BBC.

Инициативата на интернет гиганта е с името Digital News и към нея се присъединиха някои от най-големите световни медийни групи като британските Financial Times и Guardian, испанския El Pаis и германския Die Zeit. Други предпочетоха да стоят настрана въпреки отправената им от Google покана да се включат като "учредители партньори". Такива са например изданията, принадлежащи на News Corp - собственост на Рупърт Мърдок, както и тези на германската група Axel Springer.

За какво ще се използват парите

Президентът на стратегическите отношения на Google за Европа – Карло Д'Асаро Биондо, заяви, че инициативата за поощряване на журналистите ще работи съвместно с европейски издатели и медийни организации, което би спомогнало за разработването на по-устойчиви модели на новини. Целта на Digital News е да развие журналистиката дори във века на дигиталните технологии, успявайки да генерира достатъчно приходи благодарение на аудитория, готова да заплаща за качествени материали и публикации. В допълнение към това от Google обещаха, че ще се опитат да увеличат печалбите от реклами на стартиращите медийни компании и да подобрят уменията на журналистите в дигиталните медии чрез организиране на специализирани обучения, водени от професионалисти в сферата. Американската компания ще инвестира и в проучване на поведението и интересите на читателите, както и в техники за събиране и предоставяне на правилната информация.

Несигурност дебне отвсякъде

Поставянето на високи летви за промени в сферата на журналистиката винаги е рисковано. Поради тази причина някои от партньорите в инициативата Digital News изказват притесненията си, че от Google обещават повече, отколкото могат да предоставят. Трудно е да се прави оригинална и платена журналистика, когато текстове могат за секунди да се копират и публикуват в сайтове с безплатен достъп. Някои критици на програмата не изключват факта тя да е част от европейската ПР кампания на интернет гиганта заради скорошните обвинения на Европейския съюз, че компанията злоупотребява с монополната си позиция като онлайн търсачка. Брюксел започна разследване дали Google некоректно обединява своите мобилни приложения за Android и систематично фаворизира своите услуги за сравняване на цени на продукти при онлайн пазаруване за сметка на тези на конкурентите. Други скептици пък предпочитат да изчакат официално изказване на мениджърите от централата на Google за потенциала на подобно инвестиционно решение.

Digital News не е първата инвестиция на Google в журналистическата сфера. През 2013 г. компанията създаде фонд в подкрепа на френските медии. Една от причините беше спорът относно правото на известното приложение Google News да показва техни материали на потребителите си. Финансовото подпомагане позволи на американската компания да продължи да публикува френски статии.

Google ще инвестира 150 млн. евро в стартиращи европейски компании, които развиват дейността си в медийната сфера. Сумата ще се разпредели за период от три години и е в подкрепа на опитите на организациите да печелят пари от публикации на собствени материали в интернет, съобщи BBC.

Инициативата на интернет гиганта е с името Digital News и към нея се присъединиха някои от най-големите световни медийни групи като британските Financial Times и Guardian, испанския El Pаis и германския Die Zeit. Други предпочетоха да стоят настрана въпреки отправената им от Google покана да се включат като "учредители партньори". Такива са например изданията, принадлежащи на News Corp - собственост на Рупърт Мърдок, както и тези на германската група Axel Springer.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK