С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 28 апр 2015, 17:25, 27091 прочитания

"Каменица" инвестира 30 млн. евро в пивоварната си в Хасково

Вложенията са направени през последните 18 месеца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три милиона евро за анаеробен реактор, пречистващ отпадните води на пивоварна "Астика" в Хасково. Това е стойността на най-новата инвестиция на "Каменица", съобщиха от дружеството. Общо през последните 18 месеца пивоварната компания е инвестирала 30 млн. евро в производството си в Хасково. От тях 6 млн. са за логистична база, която след направените разширения вече е с обща площ 20 хил. кв. метра. Новите високотехнологични съоръжения позволяват съкращаване на логистичните разходи с 10% годишно, посочват от фирмата. Останалата част от инвестицията е в обновяване на мощностите и оптимизиране на производствените процеси в "Астика".

Технологично и грижовно


Анаеробният реактор осигурява пречистването на 60% от отпадните води на завода и е част от дългосрочните инвестиции на "Каменица", целящи нулево замърсяване от производствения процес. "Тези води ще повишат капацитета на пречиствателната станция на пивоварната, която пречиства отпадните води и на всички фабрики в Северна индустриална зона на Хасково", уточни Лилия Манахилова, мениджър корпоративни комуникации на "Каменица". Наред с това реакторът ще произвежда биогаз като субпродукт, който може да бъде използван като алтернативно гориво за енергийните нужди на пивоварната. Заводът в Хасково има три производствени линии, които са с капацитет около 8 млн. литра на денонощие.

Пазарен лидер

Освен в Хасково "Каменица" притежава пивоварна и в Пловдив. Компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната с общо 771 заети по данни от 2014 г. Портфолиото й включва местните марки "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво" и "Славена", както и световните брандове Stella Artois, Beck’s и Staropramen.



2014 година бе тежка за всички пивовари в България, които отчетоха спад на продажбите главно заради лошото време. "Каменица" обаче запазва челното си място с пазарен дял от 34% в обем, съобщиха от дружеството. "От април 2014 г. компанията е лидер по продажби както в ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) канала, така и в магазинната мрежа. Резултатите са прецедент за последните 10 години. По данни на изследователската агенция Nielsen към март 2015 г. "Каменица" има близо 37% пазарен дял в обем в т.нар. студен пазар (в заведения) и 33% в топлия пазар (в търговските обекти)", посочва Лилия Манахилова.

По данни на фирмата "Каменица" е лидер и в средноценовия и премиум сегмента. "Всяка трета продадена премиум бира в България е Staropramen и има 2.5% пазарен дял от общия обем продажби. Компанията държи 50% от пазара в обем в премиум сегмента с марките Staropramen, Stella Artois и Beck’s (по данни на Nielsen от март 2015 г.). Това означава, че всяка втора продадена премиум бира в България е част от портфолиото ни", съобщи още Лилия Манахилова.

От юни 2012 г. "Каменица" АД е собственост на една от най-големите пивоварни в света - "Молсън Коорс Брюинг къмпани" (Molson Coors Brewing Company). Тогава тя придоби групата "СтарБев", част от която бе и българското дружество. "Молсън Коорс Брюинг къмпани" има бизнес в Канада, САЩ, Великобритания, Централна Европа. Компанията има разнообразно портфолио от собствени и партньорски брандове, сред които Coors Light, Molson Canadian, Carling, Staropramen.
 
"Нашият бирен отпечатък"

През 2011 г. световният бирен производител Molson Coors е включен в индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index). Философията на корпорацията се съдържа в идеята за "Нашият бирен отпечатък" (Our Beer Print). В основата й е разбирането, че всеки път, когато някой вземе бира в ръка, след нея остава бирен отпечатък под формата на мокра следа върху бирената подложка. По аналогия с това Molson Coors призовава компаниите от групата да не забравят, че където и да произвеждат и продават своята бира, те оставят своя отпечатък върху обществото, околната среда и хората. Затова във философията за "Нашият бирен отпечатък" е заложен стремежът на корпорацията да увеличава положителния и да минимизира негативния ефект от своята дейност върху всички засегнати страни – околната среда, хората и общностите. Глобалната "Стратегия за устойчиво развитие 2020" на компанията предвижда до 2020 г. Molson Coors да не изпраща каквито и да било отпадъци към сметищата.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 1016 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2381 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Новите инвестиции са подобрили резултатите на "Корадо"

Оборотът на дружеството в България се е увеличил с 45% за година

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10