Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 апр 2015, 17:31, 2549 прочитания

Новите инвестиции са подобрили резултатите на "Корадо"

Оборотът на дружеството в България се е увеличил с 45% за година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръст на продажбите благодарение на направените инвестиции отчита производителят на радиатори "Корадо - България". През първото тримесечие оборотът на дружеството от Стражица е нараснал с 45% спрямо същото време на миналата година, съобщиха от ръководството. Така приходите са достигнали 3.67 млн. лв., а печалбата е нараснала почти четири пъти до 231 хил. лв.

От високо към по-високо


"Това е вторият най-добър резултат за първо тримесечие в историята на "Корадо - България". За мен е гордост и показва, че "Корадо - България" се развива в правилната посока", коментира Иржи Ржезничек, изпълнителен директор на българското дружество. То е собственост на чешката Кorado Group, която обяви наскоро, че планира да го направи един от водещите световни производители на радиатори. По думите на Ржезничек добрите финансови резултати за първото тримесечие се дължат на "оптимизиране на разходите и развитието на продажбите, фокусирана максимално върху предимствата". Влияние според него има и подкрепата от страна на мажоритарния собственик.

Миналата година "Корадо - България" приключи първата част от инвестиционна програма, която продължава и в момента. В края на миналата година беше пусната в експлоатация нова поточна линия, която произвежда стоманени радиатори – по 650 хил. за година. Така общият капацитет беше вдигнат на 1.15 млн. радиатора годишно.

Бъдещо развитие



Предстои инсталирането и на линия за изцяло нов продукт – радиатори за баня. Вложението ще е на стойност 4 млн. лв. при 25 млн. лв. стойност на цялата програма за инвестиции. Парите са осигурени от собствени средства – за бъдещата поточна линия, както и с набиране на капитал от инвеститори. Миналата година "Корадо - България" привлече 7 млн. лв. финансиране чрез емитиране на нови акции на Българската фондова борса. Когато приключи инсталирането на новата поточна линия за радиатори за бани, персоналът в компанията трябва да се увеличи до близо 200 души.

"Корадо" показа добри финансови резултати и за цялата 2014 г. - оборотът й нарасна с 19% до 21.12 млн. лв. Печалбата й към края на декември е 1.32 млн. лв., повече от двоен ръст на годишна база. От дружеството напомнят, че благодарение на добрите финансови резултати ще могат да разпределят и дивидент. Предложението, което ще бъде гласувано на общо събрание на акционерите на 13 май, е за 0.12 лв. на акция. Това е 80% от печалбата за миналата година. Акциите на "Корадо - България" се търгуват на Българската фондова борса, но все още търговията с тях не е много активна дори и след увеличението на капитала. Книжата са на алтернативния сегмент и последната им цена е 3.02 лв.

Финансови данни за "Корадо-България"
Показател (в хил. лв.) I.III.2015 I.-III.2014
Печалба 231 58
Общо приходи 5 404 3 671
- продажби на продукция 5 268 3 546
Общо разходи 5 173 3 613
- за материали 4 043 2 786
- за заплати 524 397
Дългосрочни задължения 311 311
Краткосрочни задължения 2 372 6 729
Общо активи 18 358 16 164
Източник: отчет на компанията
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2224 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2411 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на "Винзавод Асеновград" са се увеличили

Компанията се оплаква, че в последните години търсенето намалява

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10