Продажбите на "Винзавод Асеновград" са се увеличили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на "Винзавод Асеновград" са се увеличили

Производителят на вино от Асеновград разчита новите договори за доставка в търговски вериги да се отразят добре на приходите му

Продажбите на "Винзавод Асеновград" са се увеличили

Компанията се оплаква, че в последните години търсенето намалява

4684 прочитания

Производителят на вино от Асеновград разчита новите договори за доставка в търговски вериги да се отразят добре на приходите му

© Юлия Лазарова


ъст в продажбите на вино отчитат от "Винзавод Асеновград" през първото тримесечие на годината. Отчетът на компанията показва продажби за над 1 млн. лв. при 653 хил. лв. за същия период на миналата година. Като цяло има увеличение на оборота от реализирана продукция и стоки, но една пета от общите приходи се дължат на продажби в графа "Други". Виненият производител е намалил и загубата си до 113 хил. лв. благодарение на изпреварващия ръст на приходите над разходите.

В нова реколта

В доклада за дейността от компанията посочват, че натоварването на бутилиращите им мощности е 50-55% и една от причините е намалялото търсене и на вътрешния, и на външните пазари. През първото тримесечие не е имало поръчки за работа на ишлеме, което също се е отразило. Обичайно февруари-март е времето, когато активно се бутилира новата реколта от масовите вина на избите (които не отлежават дълго). От "Винзавод Асеновград" са договаряли и условията за продажби в големи търговски вериги и се надяват това да се отрази в бъдеще на продажбите.

Като цяло според ръководството икономическата криза в Европа и намаленият обем търговски потоци водят и до по-малко производство и продажби. Резултатите на асеновградското дружество обаче не показват такова намаление. За първото тримесечие винзаводът е произвел 220 хил. бутилки готова продукция, от които 151 хил. са вино, 25 хил. са спиртни напитки, а останалите – в опаковка "bag in box" (BIB). Година по-рано продукцията е бил 195 хил. бутилки.

Износ

От доклада става ясно, че намаление има на продажбите за износ и тази тенденция продължава от три години. През първото тримесечие "Винзавод Асеновград" е изнесъл 3 хил. бутилки от малки партиди за Испания, Великобритания и Швейцария, очакват се и поръчки от германския пазар до края на тази година. От компанията посочват, че преговарят и за износ на наливни вина. "Винзавод Асеновград" е един от големите български производители на вино. Продукцията му е от ниския и от средния ценови клас, в последните години с отделни серии прави опити да се позиционира и към малко по-високия. Предприятието преработва грозде от собствени лозя и изкупува от външни лозари.

Финансови данни за "Винзавод Асеновград"
Показател (в хил. лв.)I.-III.2014I.-III.2015
Загуба-542-113
Общо приходи6631 143
- продажби на продукция588779
Общо разходи1 2051 256
- за материали359363
Източник: отчет на дружеството

ъст в продажбите на вино отчитат от "Винзавод Асеновград" през първото тримесечие на годината. Отчетът на компанията показва продажби за над 1 млн. лв. при 653 хил. лв. за същия период на миналата година. Като цяло има увеличение на оборота от реализирана продукция и стоки, но една пета от общите приходи се дължат на продажби в графа "Други". Виненият производител е намалил и загубата си до 113 хил. лв. благодарение на изпреварващия ръст на приходите над разходите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK