"Сайтел България" откри офис във Варна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Сайтел България" откри офис във Варна

Според директора на офиса Дария Манева при подбора на хората компанията е получила кандидатури не само от Варна, но и от Добрич, Шумен и Русе

"Сайтел България" откри офис във Варна

До края на годината екипът ще достигне 100 служители, а до края на 2017 г. броят им ще е 400

Спас Спасов
44758 прочитания

Според директора на офиса Дария Манева при подбора на хората компанията е получила кандидатури не само от Варна, но и от Добрич, Шумен и Русе

© Капитал


Българският клон на компанията "Сайтел" - един от водещите световни доставчици на решения в обслужването на клиенти, откри във Варна втория си офис в България. Той ще работи по договор с германското телекомуникационно дружество "Мобилком Дебител", част от групата "Фрийнет". Новият офис на "Сайтел България" е разположен на площ над 1800 кв.м в "Мол Варна", като до момента в него са инвестирани над 2.2 млн. долара.

"Работата по подготовката за откриването на офиса във Варна започна на 5 януари т.г. и до момента на работа са назначени 65 души", каза директорът му Дария Манева. Плановете на компанията са екипът ни тук да достигне 100 души до края на тази година, като през следващата към тях трябва да се присъединят още около 120 души."

Бизнес планът за развитието на "Сайтел" в България предвижда до края на 2017 г. броят на служителите във Варна да достигне 400 души.

"Сайтел" е мажоритарна собственост на канадската компания Onex Corporation. В момента тя има 108 офиса в 21 държави с 62 хил. служители и обслужва клиенти на 40 езика в 62 страни в Северна и Южна Америка, Европа, Африка и Тихоокеанския регион.

"Сайтел България" започна дейността си през 2006 г. От офиса в София, където работят близо 800 души, се обслужват клиенти на над 15 езика, които покриват цяла Европа. В България компанията се занимава основно с привличане и обслужване на клиенти, техническа поддръжка и социални медии. Фирмата е в топ 7 на компаниите в аутсорсинг сектора у нас, като приходите й за 2013 г. са достигнали 18.8 млн. лв.

Защо Варна

"Варна е привлекателна с факта, че тук има пет университета и добра мрежа от чуждоезикови училища, като резултатът от комбинацията на двете е големият брой млади хора с висше образование и добро владеене не чужд език", обясни Дария Манева. Според нея при подбора на хората компанията е получила кандидатури не само от Варна, но и от Добрич, Шумен и Русе. "В тази част на страната има много млади хора, които искат да се установят, за да учат или работят във Варна, и това беше идна добра възможност за тях", допълва Манева.

"Сайтел България" има и собствена система за обучение на служителите си. Курсът за въвеждане в работата е тримесечен, като се води изцяло на немски език.

"Нашите обучители говорят на немски дори в паузите", каза Манева. "Нивото на владеене на езика, което изискваме, е C1, което се доближава до най-високото възможно, но, разбира се, винаги има нужда от допълнителна подготовка, дори и само за изчистване на някой културни различия в комуникацията на чужд език", обясни тя.

Голяма част от контактите на агентите с клиенти на "Сайтел" се осъществява по телефона. Други канали са чат сесиите, електронната поща и социалните мрежи. По тази причина важно условие за работа в компанията е и писменото владеене на немски език. Задължително е и владеенето на английски като официален за компанията.

Дружеството има и стриктна система за следене на качеството на обслужване на клиентите, която е унифицирана в цял свят. Така например записи на част от проведените телефонни разговори се прослушват паралелно в България и в Германия, като на всеки от тях се поставя отделна оценка. При разминаване на стандартите за оценяване се прави анализ за причините му, след което започва работа за уеднаквяване на критериите, обясниха от новия офис на "Сайтел" във Варна.

Разширение

"Решението за откриване на нов център в България е в съответствие със стратегията за разширяване на "Сайтел", заяви Кристиан Щайнебах, изпълнителен директор на дружеството за Германия и Източна Европа.

Според бизнес проекта на българския клон на компанията след достигането на планираното й разширяване във Варна в рамките на две години най-вероятно ще се пристъпи към откриването и на втори център в града, съобщи за "Капитал" Георги Узунов, регионален директор на Sitel за Германия и Източна Европа.

Българският клон на компанията "Сайтел" - един от водещите световни доставчици на решения в обслужването на клиенти, откри във Варна втория си офис в България. Той ще работи по договор с германското телекомуникационно дружество "Мобилком Дебител", част от групата "Фрийнет". Новият офис на "Сайтел България" е разположен на площ над 1800 кв.м в "Мол Варна", като до момента в него са инвестирани над 2.2 млн. долара.

"Работата по подготовката за откриването на офиса във Варна започна на 5 януари т.г. и до момента на работа са назначени 65 души", каза директорът му Дария Манева. Плановете на компанията са екипът ни тук да достигне 100 души до края на тази година, като през следващата към тях трябва да се присъединят още около 120 души."


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    peshkobg avatar :-|
    peshkobg

    Защо Варна
    "Варна е привлекателна с факта, че ...

    -заплатите се държат ниско от работодателите, поради факта че "такъв е региона"
    -туризмът е наложил настроението, че всичко е сезонно и временно
    -наемът за офис е нисък

    Иначе млади хора има.

  • 2
    highwaydonkey avatar :-?
    donkey

    До коментар [#1] от "peshkobg":

    Заплатите очевидно се влияят и от други фактори като разходите за живот на служителите, липсата или наличието на подходящи кадри, нивото на необходимата квалификация и т.н. Какво му е на региона? Каква заплата трябва да "държат" работодателите за стартова позиция, без опит, без специална квалификация, само с чужд език?!

    Сезонността е проблем за тези, които желаят да работят три месеца в годината, а през останалото време да щракат с пръсти. В контактен център, който работи за клиенти в Германия извън сферата на туризма, за каква сезонност говорим?

    Колкото до наема, несериозно е да се мисли, че наемът в Мол Варна е нисък.

    Иначе черногледи хора има.

  • 3
    peshkobg avatar :-|
    peshkobg

    Донки, ти как би отговорил на въпроса - Защо Варна?

    С какво Варна е по-благоприятна дестинация от София за откриване на телефонен център, освен мурету и барчитата?
    Ще отговоря вместо теб, преди да съставиш заобиколните отговори:

    1. На първо място - заплатите. Не е тайна, че заплатите в такива съпорт-структури са в пъти по-ниски от стартовите в София. Това е мотив номер 1 за работодателя.
    2. Сравнително голям град. Т.е. все ще се намерят немско говорящи, поради силно урбанизирата "ареа".
    3. Силно неудовлетворение при търсенето на работа у завършващите студенти и младите хора изобщо. Т.е. налице е маса, която лесно се възпитава и назидава с временни договори и други ограничения.

    А сега малко уточнения от уличен характер:
    Повечето немско-говорящи във Варна са работили или в момента работят като бармани, сервитьори, ваучеристи и аниматори във сферата на туризма, защото просто толкова избор имат. Да, туризма налага "настроение" в заплащането. Тези работещи всъщност вече са установили, че припечелват повече от тази дейност, отколкото да дават нощни смени пред телефона и мейла. Ако имат алтернатива пред себе си - тя е да заминат директно за Германия, вместо да работят германска работа на провинциална БГ-заплата.

  • 4
    t2000 avatar :-P
    Todor Dobrev

    много черно-бели описвате нещата. сивото има повече нюанси. като цяло е добре да се гледа по-позитивно на инвесторите. колкото и малко и малки да са те са достойни за уважение.

  • 5
    highwaydonkey avatar :-|
    donkey

    [quote#3:"peshkobg"]С какво Варна е по-благоприятна дестинация от София за откриване на телефонен център, освен мурету и барчитата? [/quote]

    Морето и баровете едва ли са от значение за компаниите, по-скоро за работещите от цяла Северна България, които мигрират към Варна, докато варненци мигрират към София (или чужбина).

    Според мен, липсата на конкуренция от фирми със сходен бизнес във Варна е фактор при избора на локация. София е пренаситена от десетки контактни и съпорт центрове на международни компании, конкуренцията за квалифицирани кадри е ожесточена, текучеството и свързаните с него несвойствени разходи са твърде големи. Заплатите в даден момент остават един от малкото механизми за привличане на специалисти, което откровено изкривява пазара.

    Варна представлява възможност за развитие и утвърждаване като предпочитан работодател, преди местният пазар да бъде залят от потенциални конкуренти за работна ръка. Както е отбелязано в статията, образователната мрежа в града (в чието качество силно се съмнявам) е допълнителен фактор. На теория, в среда със слаба конкуренция и множество потенциални кандидати, би било по-лесно бързо да привлекат служители.

    Разбира се, по-малките разходи за заплати, наеми, комунални, местни данъци и такси и т.н. също са от значение. Кой не би намалил разходите си, ако има възможност да го направи? Съгласен съм, че това е сред водещите причини, но разликите не са толкова големи, както ги представяш.

    Нереалистичните очаквания на младежите за заплатите им са си техен проблем и издават слаба финансова култура и изобщо разбиране за света (и града), който живеят. А иначе, временни договори, сива икономика, пари под масата, осигуровки на 4 часа, бавене и неизплащане на заплати и т.н. - в туризма, да - в международна компания със сериозни планове и претенции - едва ли.

    Това с немскоговорящите бармани, които могат да заминат за Германия, няма да го коментирам :D

    P.S. Ще помоля повече да не отговаряш вместо мен, а да ме оставиш да те заобикалям :D

  • 6
    blaf avatar :-|
    blaf

    "искат да се установят, за да учат или работят във Варна, и това беше идна добра възможност за тях"

    идна? ИДНА? Може би сте имали предвид иднъ? :)

  • 7
    peshkobg avatar :-|
    peshkobg

    Донки, неубедително! Неубедително звучи това за случайния младеж, който си търси работа и поназнайва немски. Него не го интересува стратегията на компанията, нито чуждия и корен. Той отново ще бъде посрещнат така, както е посрещан досега:

    -нищо не разбира
    -няма представа каква заплата да получава
    -изкривен от пазара на труда

    Докато фрустрираме младите по този начин ще има текучество ако ще и да има и да няма конкуренция в сектора.

    Бонус-информация от извора:
    Вече сме 2015 - никой не вярва, че съпорт-центъра е място, където ще развива кариера (освен единиците с баджове "мениджър"). На всеки работещ там му е ясно, че това е трамплин и Си-Вито му е на декстопа в очакване за по-добрата оферта. Така че текучеството в тоя бизнес започва от прерязването на лентата.

    За какво говорим реално с тия коментари:
    Дали ще успее компанията и дали ще са щастливи служителите. Ето какво - компанията ще декларира че е супер успешна, служителите ще псуват в работодател.бг :)

  • 8
    yez18383939 avatar :-|
    Pronto

    не е нормално някой да краде от кадрите на Гергов и чичо Георгиев. Тия младежи вместо да бачкат в Сийтел, по-добре да размахват чаршафите, да чупят кръста пред немските туристи, и в краен случай да опъват арматурите от старите хотели под вещия поглед на чичо Георгиев, застанал на безопасно място. Все пак ако се бръкнат господата хотелиери за по-високи заплати, хората може и да не бачкат в тоя кол център.
    Ами да, заплатите във Варна са ниски и фирмата иска да избяга от София. Това е добра новина:
    1. В София има достатъчно други фирми, които предлагат по-добри заплати, а и като цяло по-добри работни условия и естество на работа.
    2. Колкото повече фирми има във Варна, толкова по-бързо и там ще настъпи подобрение.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK