General Motors се ориентира към Индия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors се ориентира към Индия

За да съживи продажбите, компанията ще пусне серия нови продукти и планира да превърне Индия в нов производствен и експортен център

General Motors се ориентира към Индия

Автомобилната компания може да свие операциите си в Южна Корея

2461 прочитания

За да съживи продажбите, компанията ще пусне серия нови продукти и планира да превърне Индия в нов производствен и експортен център

© AMIT DAVE


Американският автомобилен концерн General Motors цели да постигне пазарен дял от 5% в Индия през следващото десетилетие, съобщава Reuters. Компанията прогнозира, че продажбите в там ще достигнат 8 млн. коли до 2025 г., с което страната ще измести Япония като третия най-голям пазар на автомобили в света.

GM присъства в Индия от 18 години, но операциите там са на загуба. За да съживи продажбите, компанията ще пусне серия нови продукти, освен това планира да превърне Индия в нов производствен и експортен център. Това може би ще стане за сметка на мощностите на компанията в Южна Корея, където разходите за труд са се повишили значително през последните години.

Обещаващ пазар

Стратегическите планове предвиждат новите модели за индийския пазар да бъдат съобразени с променящите се вкусове на местните купувачи, които започват да се преориентират към модели, предлагащи повече пространство и функционалност. "Индия може би ще е последният голям празен лист за автомобилната индустрия", изтъква Стефан Джакоби, ръководещ международните операции на GM.

През последните години индийският автомобилен пазар е стабилен с около 3 млн. продажби годишно. Джакоби обаче разчита това да се промени благодарение на политиката на новия министър-председател Моди за стимулиране на растежа. "Индия си възвръща доверието на инвеститорите, особено след избирането на Моди. Ние сме много оптимистично настроени за потенциала за растеж на Индия и смятаме, че има значителни възможности за налагане на марката Chevrolet на този пазар. Покупателната способност се повишава, така че търсенето на евтини малки коли все повече ще намалява", изтъква той.

Други автомобилни компании като Ford и Nissan също предприемат ходове за промяна на стратегиите си в подобна посока и увеличаване на производствените бази в Индия. Стремежът на GM да оптимизира международните си операции доведе до изтегляне от Австралия и Индонезия и свиване на присъствието в Тайланд.

Проблеми в Южна Корея

Корейските фабрики на GM са произвели около 630 хил. автомобила през миналата година, но капацитетът им се използва на около 75%. Според експертите от сектора това ниво е твърде ниско, за да е рентабилно. Преди няколко години GM започна рационализация на корейските си операции, но по думите на Джакоби компанията "трябва да погледне реалността в очите". Той изтъква, че силата на профсъюзите в Корея представляват "огромно предизвикателство" както за GM, така и за конкурентоспособността на страната като цяло.

Американският автомобилен концерн General Motors цели да постигне пазарен дял от 5% в Индия през следващото десетилетие, съобщава Reuters. Компанията прогнозира, че продажбите в там ще достигнат 8 млн. коли до 2025 г., с което страната ще измести Япония като третия най-голям пазар на автомобили в света.

GM присъства в Индия от 18 години, но операциите там са на загуба. За да съживи продажбите, компанията ще пусне серия нови продукти, освен това планира да превърне Индия в нов производствен и експортен център. Това може би ще стане за сметка на мощностите на компанията в Южна Корея, където разходите за труд са се повишили значително през последните години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK