еMAG купува Fashion Days
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

еMAG купува Fashion Days

"Брандът Fashion Days, както и самият продукт, ще се развиват самостоятелно на всичките ни пазари", каза Ева Вучева, изпълнителен директор на Fashion Days Group

еMAG купува Fashion Days

Сделката е част от вътрешно стратегическо преструктуриране в групата на Naspers

Деница Симеонова, Юлиян Арнаудов
20595 прочитания

"Брандът Fashion Days, както и самият продукт, ще се развиват самостоятелно на всичките ни пазари", каза Ева Вучева, изпълнителен директор на Fashion Days Group

© Цветелина Белутова


Централата на Fashion Days ще се премести от Швейцария в Румъния.

Базираният в Румъния онлайн търговец еMAG ще придобие швейцарската Fashion Days, съобщиха от компаниите. И двата сайта оперират активно и в България. Сделката е част от стратегическа промяна в структурата на компаниите в региона, които имат общ собственик - фондът за инвестиции в електронна търговия Naspers, в чието портфолио е и бившият "Продавалник", сега OLX.

През май eMAG ще внесе документи за одобрение към регулаторните органи за поглъщането на Fashion Days.

Със сделка към диверсификация

Чрез сливането eMAG ще продължи стратегията си за диверсификация на продаваните продукти, като включи и мода. В момента освен електроника и техника сайтът предлага и книги, играчки, козметика, бижута и други. Fashion Days ще продължи да се развива в областта на модата. За да разшири портфолиото си в тази насока, eMAG ще се възползва именно от ключовите партньорства, които има модният търговец, както и от набора от потребители, с които работи, става ясно от съобщението на компаниите.

"Брандът Fashion Days, както и самият продукт ще се развиват самостоятелно на всичките ни пазари", коментира Ева Вучева, изпълнителен директор на Fashion Days Group, пред "Капитал Daily". За eMag достъпът до пазарите на Fashion Days е ключов, докато за Fashion Days водещ е достъпът до ресурсите на eMag, допълни тя.

Сред промените, които ще последват бъдещото обединение, е преместването на централата на Fashion Days от Швейцария в Румъния (Букурещ), където се намира и централата на eMAG. Модната компания Fashion Days обаче ще продължи да оперира като отделно дружество и служителите й няма да бъдат трансферирани към онлайн търговеца на техника eMAG. В близко бъдеще няма планове и за обединение на платформите на двата търговеца, като те ще продължат да оперират под отделни брандове и онлайн магазини.

Участниците в сделката

Онлайн търговецът eMAG започна дейността си в България през септември 2012 г. и се превърна в най-големия сайт за онлайн продажби в региона. Компанията оперира също в Унгария и в Румъния, където е базирана. В България фирмата успява да достигне 50% пазарен дял в категорията "електроника и IT" само за първите година и половина от дейността си. През 2012 г. фондът Naspers придоби 75% от дяловете на румънската компания зад eMAG - Dante International. Фондът е медиен гигант с широки интереси в онлайн медии и платформи. Групата оперира в над 120 държави, с фокус върху развиващи се пазари с оборот 4.5 млрд. евро за финансовата 2013 г., като докладва и 26% ръст в сравнение с предходната година.

От края на 2011 г. Naspers е мажоритарен собственик и на Fashion Days. По това време компанията расте, но се нуждае от финансова подкрепа, за да се развива и да инвестира в проучвания на потребителските нагласи. Бизнесът на Fashion Days започва през 2009 г. чрез регистрираната в Швейцария едноименна компания. На фокус са пазарите в Централна и Източна Европа, като през следващите две години групата започва да работи на седем от тях - първо в Румъния, след това в Чехия, Словакия, Словения, България, Унгария и накрая в Полша.

В началото компанията оперира чрез модела на затворените онлайн клубове за пазаруване (flash sales), но от средата на 2014 г. платформата функционира повече като стандартен електронен магазин за мода с продукти на склад и значително съкратено време за доставка. В новия вариант то е до 3-4 дни за всички пазари, където Fashion Days оперира. Сайтът предлага над 500 000 продукта на повече от 1000 марки. Фирмата отчита 2.5 млн. доставени продукта за 2013 г. и повече от 8 млн. клиенти по света. В България приходите на фирмата за същата година са 20.5 млн. лв., но "Фешън дейс шопинг" отчита почти 2 млн. лв. загуба. Приходите на eMag за 2013 г. са 13.7 млн. лв., изчислени на база наложена санкция от КЗК.

Централата на Fashion Days ще се премести от Швейцария в Румъния.

Базираният в Румъния онлайн търговец еMAG ще придобие швейцарската Fashion Days, съобщиха от компаниите. И двата сайта оперират активно и в България. Сделката е част от стратегическа промяна в структурата на компаниите в региона, които имат общ собственик - фондът за инвестиции в електронна търговия Naspers, в чието портфолио е и бившият "Продавалник", сега OLX.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    А всъщност (почти) нищо не се променя.

    Преди:
    наспърс -> 75% от емаг
    наспърс -> фешън дейс
    наспърс -> олх

    След сделката:
    наспърс -> 75% от емаг
    емаг -> фешън дейс
    напърс -> олх

    Разликата е за тези, които държат останалите 25% от емаг ще имат вече дял във фешън дейс(който пък е на загуба)

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    nemakvonavi avatar :-|
    Nakom

    Никой, от местните не се сети да направи един свестен сайт за продажби.Седяха и си клатеха краката, докато не дойдоха западняците и не им показаха как се прави.Сега рев, малките фирми затварят една след друга, дистрибуторите свиват (както обикновенно, вместо да инвестират).
    Даже и в мързелив пазар като онлайн продажбите сме смешни


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK