С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
48 4 май 2015, 19:51, 38580 прочитания

"Язаки България" ще строи трети завод за 30 млн. евро

Японската компания търси град в Централна България, в който да реализира новия си проект

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската компания за производство на автомобилни кабелни системи "Язаки" ще изгради трети завод в България, който ще бъде разположен в централната част на страната, съобщи за "Капитал Daily" изпълнителният директор на "Язаки България" Синан Кар. Предстои избор къде точно ще бъде разположено предприятието. Планираната инвестиция е в размер на 30 млн. евро, като в тази сума влизат както строително-монтажните дейности, така и оборудването. Инвестицията ще бъде реализирана през следващите две години.

Проектът


"На този етап сме се спрели на няколко града в България и правим проучване по няколко критерии – конкуренция, безработица по официални данни, наличие на работна ръка", допълни Синан Кар. Според него инвестицията трябва да бъде извън Сливен и Ямбол, където са другите два завода на компанията, защото за "Язаки" възможностите в тези региони са с изчерпани трудови ресурси. Преди няколко месеца стана ясно, че от "Язаки България" са оглеждали и "Тракия икономическа зона" край Пловдив за новия си завод, но от компанията тогава отказаха коментар.

С третия си завод в България инвеститорът ще стартира нов проект, свързан със съвсем нов клиент. "Не става въпрос за Ford или Renault, с които работим добре и в момента", посочи Синан Кар. Като структура новият завод ще бъде идентичен с изградените вече производствени предприятия на "Язаки България".

Началото



До момента "Язаки България" е инвестирала в България 60 млн. евро. Групата навлезе в страната през 2006 г. с първоначални намерения да построи завод в Сливен, но впоследствие предпочете Ямбол, където се произвеждат електрически системи за Renault и Ford. Заетите в този завод са около 3700 души. През 2012 г. компанията започна да произвежда и в Сливен, след като купи терен от 35 000 кв.м от Едоардо Миролио. В сливенското предприятие работят още 1300 души, заети с производството на кабелни инсталации за Ford Transit. Сега в завода има планове за нов проект, отново свързан с Ford Transit. Произвежданите електрически инсталации ще бъдат с повече опции и по-голяма сложност.

В сектора за автомобилни компоненти в България работят и други производители на автокабели. Такива предприятия имат немската "СЕ борднетце" в Мездра и Карнобат, турските "Нурсан аутомотив" в село Люляково край Бургас и "Аркомат" в Казанлък, а неотдавна производство започна и германската Nexans в Плевен.

Резултатите

"Автомобилният пазар се стабилизира през последните години. Това се отразява и на нашите резултати", заяви Синан Кар. Продажбите са в рамките на очакванията ни за 2014 г., допълни мениджърът. За последната отчетена засега година - 2013, приходите са 137 млн. лв. Очакванията са в близко бъдеще  продажбите да варират плюс-минус 10% , но без големи разлики. "За една година успяхме да удвоим числеността на служителите и това е безспорен успех за нас като основен работодател в Сливен и Ямбол", казват от "Язаки".

През 2013 г. броят на работещите в предприятието е 2400-2500, докато през 2014 г. те вече са около 5000 души общо. Основен проблем на България в момента е човешкият капитал, смята Синан Кар. Според него са нужни мерки от страна на правителството, за да намали изтичането на работна ръка.

Спорове


В началото на март служители на "Язаки България" в Ямбол започнаха стачни действия, като   поискаха увеличение на заплатата с 50%. Според мениджмънта в момента ситуацията в завода е спокойна. "Имаме интензивна комуникация с работниците. Завели сме съдебно дело, защото смятаме, че стачката не е законна и не отговаря на Закона за уреждане на колективните трудови спорове", казва Синан Кар. Според него исканото увеличение на заплатите от 50% е неадекватно и не отговаря на икономическата ситуация в България.

"Така или иначе предлагаме годишно увеличение на възнагражденията с определен процент. Заплатите са над средните в регион Ямбол", казват от ръководството на завода и уточняват, че са готови да продължат преговорите по сключване на колективен трудов договор, след като излезе решението на съда. Сред социалните придобивки са безплатен транспорт до работното място, безплатни медицински прегледи на територията на завода, както и евтина храна. "Ако се полага извънреден труд, се заплаща всеки час от него според българското законодателство. Работим на три смени, така че извънредният труд е предимно в събота и неделя", обявиха от ръководството на предприятието.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 789 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 1335 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ВАС отсъди в полза на френската Alstom за сероочистките на TEЦ "Марица-изток 2"

КЗК ще трябва отново да се произнесе по казуса с открадната технология

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10