Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 5 май 2015, 16:40, 4094 прочитания

Европейските зрители се интересуват все повече от местно кино

През 2014г. в ЕС са продадени 911 млн. билета, което е с 0.7% повече от година по-рано

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Топ 20 на най-гледаните европейски филми през 2014г.

Увеличаване

Инфографика

Топ 20 на най-гледаните филми в Европа през 2014г.

Увеличаване

Инфографика

Брой на кинозрителите в европейските държави

Увеличаване



Холивуд все още владее европейските кина, но местните продукции значително увеличават дела си. Това показват данните за продажбите на билети през 2014 г. на Европейската аудиовизуална обсерватория към Съвета на Европа. През миналата година кинопазарът леко е нараснал - с 0.6% до 6.32 млрд. евро. В същото време продадените билети отчитат повишение с 0.7% до 911 млн. посещения.


Продължение на продължението

Както и в предишни години най-гледаните филми са продължения на холивудски мегапродукции. "Хобит- Битката на петте армии", "Игрите на глада - Сойка-присмехулка - част I" и "Как да си дресираш дракон 2" са привлекли най-много зрители за дванадесетте месеца на 2014г. Френските филми "Това, което направихме, за бога" (Qu’est-ce qu’on a fait au Bon Dieu) и "Люси" са единствените европейски представители в Топ 10 (виж таблицата). Друг феномен е "Осем баски фамилни имена" (Ocho apellidos vascos), който стана най-гледаният филми в историята на испанското кино.   

Въпреки това докладът на Аудиовизуалната обсерватория показва, че европейското кино всъщност бележи ръст, докато влиянието на холивудските блокбъстъри намалява. Делът на щатските филми на европейския пазар е  63.1% през 2014 г. спрямо 69.5% година по-рано. Същевременно европейските заглавия вече държат 33.4% от пазара спрямо 26.2% през 2013 г. - най-високият им дял от началото на изследването през 1996 г. В случая е важно уточнението, че този дял е спрямо броя на зрителите, а не приходите им. Ако се вземе вторият показател, тогава делът на американските продукции ще е по-висок, тъй като билетите за тях са по-скъпи.



Продажбите на билети са нараснали в половината от страните членки на ЕС, сред които и България. Зрителите са достигнали 4.9 млн. спрямо 4.8 млн. през 2013 г. Приходите са се увеличили с 3.2% до 41.1 млн. евро. Интересен факт е и че делът на българските филми от общите приходи е 3.5% 

Кинопазарът във Франция е най-голям сред европехските държави - там са продадени над 208 млн. билета, със 7.7% повече от предишната година. Испания пък нараства с 13.6%. В същото време намаляват зрителите в Германия (-6.1%) и Италия (-6.1%).

Още екрани

Според официалните данни през миналата година още 1858 екрани са били конвертирани в дигитални и така общата им бройка в целия ЕС е 27 899. Което означава, че в края на 2014 г. около 92% от всичките кина в общността са дигитгализирани. Само в три държави делът им е под 70% - Чешката република (53%), Гърция (38%) и балтийските държави.


 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 790 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1076 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Теленор" завърши подмяната на мобилната си мрежа

Мобилният оператор отчете ръст на приходите и печалбата през първото тримесечие на годината

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10