Цифровизацията на Европа

Брюксел разкри стратегията си за единен онлайн пазар, чрез която иска да навакса изоставането на ЕС в дигиталната икономика

Кое е най-горчивото чувство, което може да изпита един интернет потребител от Европа? Надписът "Тази услуга не е достъпна във вашата страна". Докато Европейският съюз успя да изгради единен пазар, в който хора, капитали и стоки се движат свободно, както и единни правила по редица ключови въпроси, донякъде парадоксално именно безграничното дигитално пространство се оказва сфера, където продължава да има невидими, но осезаеми бариери. И те дори стават по-високи и непреодолими. Причината е, че дигиталният пазар в ЕС е съставен от 28 отделни парчета, като всяка компания трябва да навлиза във всяко едно от тях поотделно. Затова американските, а напоследък дори и китайските интернет компании успяват да постигнат по-големи мащаби от европейските си колеги. От това страдат както предприемачите на Стария континент, така и потребителите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар