Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
18 12 май 2015, 19:01, 15920 прочитания

Биодесертите Roobar ще растат чрез борсата

"Смарт органик" търси финансиране от 3 млн. лв., с които да купи нови машини и да навлезе на още пазари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Яни Драгов: Хората ще се хранят все по-здравословно

Собственикът на "Смарт органик" пред "Регал"

16 юни 2017

Десертите Roobar ще се произвеждат в нова фабрика

Проектът на "Смарт органик" и "Роо брандс" е за 3.3 млн. евро, основното финансиране е от ЕБВР

22 дек 2016

Природа зад щанда

Търговията с биохрани излезе извън специализираните магазини, а много от техните собственици се насочват и към производство

27 май 2016

С неясни мотиви КФН отказа десертите Roobar от борсата

Производителят на биодесерти "Смарт органик" ще расте чрез заеми вместо с ресур от капиталовия пазар

6 окт 2015

Албена Симеонова: Интересът на производители и потребители на биохрани в България расте бързо

Председателят на Българска асоциация "Биопродукти" пред "Капитал"

7 сеп 2015

Людвик Соболевски: Приватизацията на БФБ едва ли ще привлече сериозен интерес

Главният изпълнителен директор на Букурещката фондова борса пред "Капитал Daily"

20 май 2015

Сладкият растеж на "Курабийница"

За една година продажбите на суровите биодесерти Roobar са пораснали от 800 хил. броя на 3 милиона

22 яну 2015

Биодесертите Roobar за две години стигнаха 26 държави

Трима млади предприемачи се връщат от чужбина в България, за да започнат производство

2 апр 2014
До края на годината, най-късно до началото на 2016 г. фирмата трябва да е листната на БФБ
 
8.5
млн. лв. са приходите на "Смарт органик" за миналата година, а печалбата е 1.4 млн. лв.

Три години след създаването на фирмата българските биодесерти Roobar ще потърсят инвеститори през фондовата борса, за да финансират растежа си. На капиталовия пазар ще бъдат предложени малко под 10% от акциите на компанията майка "Смарт органик", която държи 51% от дяловете в производителя "Роо брандс" и отделно продава на едро и дребно органични продукти в страната, включително енергийни десертчета, протеини, семена, ядки, био суперхрани.

Младата компания е сред най-успешните и бързо развиващи се местни производители. Преди година в цеха работят около 12 души, днес са 38. Ако не гледаме само производството, а цялата дейност на фирмата, тогава броят на служителите скача над 100. Продават на пет континента, в над 40 държави. Яни Драгов, Анита Класанова и съпругът й Калин Класанов са тримата предприемачи, създали "алтернативно сладкарство".

Детайлите на дебюта

Борсовият план беше съобщен от мажоритарния собственик Яни Драгов на форума "Шумът на парите". Той обяви, че проспектът за първичното публично предлагане (IPO) ще бъде внесен в Комисията за финансов надзор (КФН) до петък (15 май). Ако регулаторът го одобри до края на юли, листването на БФБ може да бъде факт до края на годината. "Ако се проточи до август, вероятно ще го оставим за началото на следващата година", коментира Драгов.

Посредник при първичното предлагане ще бъде Mane Capital. Целта е да се наберат 3 млн. лв. от капиталовия пазар. По неофициална информация на инвеститорите ще бъдат предложени малко под 10% от капитала на компанията. "Вярвам, че предлагането ще бъде успешно", коментира Драгов, който, преди да се захване с производството и дистрибуцията на органични продукти, е бил брокер на борсата.



"От 2007 г. насам атрактивните борсови дебюти са изключителна рядкост. Roobar е много силен бранд и работи на силно нишов и все още неразвит пазар. Затова смятаме, че компанията има потенциал след 5-10 години да порасне до водещ глобален играч", коментира Веселин Захариев от Mane Capital, които са мениджър на емисията.

За какво са парите

Подробности за целта на средствата ще има, когато бъде обявен проспектът. Според мажоритарния собственик на компанията най-общо ще бъдат използвани за пускане на нови производствени линии и нови продукти. Вероятно за тази цел ще отидат около 25% от привлечения капитал, а новите линии ще са две.

Също така фирмата има нужда от оборотни средства, защото не спира да се разширява и вече продава в 40 държави по света. Финансиране ще е необходимо и за създаването на отделно дружество в Германия. Ако останат някакви неизползвани суми от пласирането, те ще бъдат използвани или за придобиване на дружества, които произвеждат суровините за органичните сладки, или за придобиването на конкурентни фирми.

"Искаме да използваме все повече български суровини. В България има бадеми и шипки, макар че вече на някои места се отглеждат и годжи бери", обясни Драгов.

Сега за компанията работят около 120 души, но по думите му всеки месец се наемат нови хора. В началото на 2014 г. биодесертите са се продавали в 26 държави, сега могат да бъдат намерени на 5 континента, в 40 различни държави. И ако съдим по думите на собственика, това разширение е изцяло благодарение на качеството на продукта. "Ние нямаме рекламен бюджет. Всичко се случва чрез препоръки, а самият продукт говори много сам за себе си", обясни още той.

Според Драгов секторът за биохрани крие голям потенциал, тъй като заема едва 3% от пазара на храни в Европа. В нишовите бизнес начинания като биохраните е и шансът за страни като България, смята Драгов.

Според него атестат за качеството е малкият брой съставки, използвани в производството на органичните десерти. "В САЩ има огромно разнообразие от продукти. Все пак те са измислени там. При тях обаче понякога има по 40 съставки, докато нашите имат само 4. Това ги прави изключително полезни", добавя той.

От две седмици Roobar-четата се продават и в САЩ. Сред пазарите са още Австралия, Дубай, Ливан. Номер едно обаче е Германия. "През 2014 г. сме произвели 3.5 млн. рообарчета, а намерението ни тази година е да удвоим този обем", коментира Драгов.
 
Рецепта за 50% ръст

Roobar e марка на дружеството "Роо брандс" (доскоро "Курабийница"), която е 51% собственост на "Смарт органик". Почти 100% от капитала на компанията майка се държи от Яни Драгов. Фирмата има два основни бизнеса – продажби на едро и дребно, както и дистрибуция. В България има 8 магазина, които са на франчайз. В САЩ продуктите се продават директно от "Роо брандс", където дялове почти половината от дяловете са на Анита Класанова и на съпруга й Калин Класанов.

Приходите на "Смарт органик" за 2014 г. са достигнали 8.5 млн. лв., или над два пъти повече спрямо предходната година, когато са били 4.1 млн. лв. Чистата печалба е 1.4 млн. лв. Търговецът на органични продукти е по-стар от производителя на сурови десертчета - учреден е през 2008 г.

Продажбите на дъщерната "Роо брандс" за миналата година ще са около 3.5 млн. лв., а печалбата – 1.2 млн. лв. Ръстът на продажбите спрямо 2013 г. е 255%. Основният клиент на дружеството е мажоритарен собственик.

За първите три месеца компанията майка отчита 58% годишен ръст на приходите, а прогнозата за цялата 2015 г. е между 50 и 60%. Така към края на тази година "Смарт органик" може да надхвърли оборот от 15 млн. лв.

*статията е променяна на 13 май 2015 г. в 12.20 ч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Lufthansa поставя условия, за да купи Alitalia Lufthansa поставя условия, за да купи Alitalia

Германската авиокомпания настоява за намаляване на персонала и флотата на италианския превозвач

16 яну 2018, 179 прочитания

Директен полет ще свързва България и Азербайджан Директен полет ще свързва България и Азербайджан

Нискотарифната Buta Airways ще лети между Баку и София веднъж седмично

16 яну 2018, 255 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Фрукто Сливен" утроява производството си на плодови пюрета

Предприятието инвестира 4.9 млн. лв. в нова административна сграда и производствена линия

"Телиш": между дълга и вината

Централна кооперативна банка е изкупила всички обезпечени вземания към финансираната от КТБ изба и се превръща в основен кандидат да я придобие

Северът отказва да умре

Всички виждат как един регион на страната запада и никой не прави нищо по въпроса. Това ще става все по-голям проблем

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

Човешка "Въртележка"

Театърът на живота в новия филм на Уди Алън

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бизнесменът Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2018 Прочетете