Verizon Communication придобива AOL за 4.4 млрд. долара

Придобиването е поредният пример за това как големите телекомуникационни компании се ориентират към сделки, които да им осигурят растеж на фона на забавянето при мобилните комуникации

Verizon Communication придобива AOL за 4.4 млрд. долара

Щатският телеком се разраства към интернет услугите

3494 прочитания

Придобиването е поредният пример за това как големите телекомуникационни компании се ориентират към сделки, които да им осигурят растеж на фона на забавянето при мобилните комуникации

© SHANNON STAPLETON


Verizon Communication обяви, че ще придобие AOL срещу 4.4 млрд. долара, съобщава Reuters. Тази сделка ще позволи на най-големия мобилен оператор в САЩ да се превърне и във водещ доставчик на интернет услуги и съдържание, отбелязва агенцията. Офертата за 50 долара на акция представлява премия от 17.4% спрямо цената, при която се търгуваха дяловете на AOL при затваряне на борсата в понеделник. След обявяване на сделката акциите на  AOL поскъпнаха с над 19% до 50.62 долара.

Рекламни технологии

AOL заедно с интернет сайтовете си Huffington Post, TechCrunch и Engadget ще се превърне в подразделение на Verizon, което ще продължи да се ръководи от сегашния главен изпълнителен директор на компанията Тим Армстронг. Той заявява, че ще запази фокуса върху технологиите за мобилни програми, които се очаква да заемат водеща роля в медийния сектор през идните години.

Армстронг изтъква, че сделката ще даде на компанията достъп до над 100-те млн. потребители на Verizon. Операторът също има сключени сделки с институции като Националната футболна лига, което дава големи възможности за мобилната стратегия на AOL. Verizon от своя страна изгражда портфолио от продукти за видеострийминг и други интернет услуги. През миналата година компанията купи платформата за интернет телевизия на Intel OnCue.

Пазарните наблюдатели виждат смисъла на сделката най-вече в технологиите. "AOL разработи технологии за предлагане на реклами, приходите от които поддържат растежа на фона на отслабващия и интернет бизнес. Придобиването ще позволи на Verizon да максимизира приходите си от мобилни видеоуслуги", коментира Дан Ридсадъл, анализатор в Edison Investment Research.

Рекламните технологии се превръщат в основен източник на приходи за  AOL, за което спомогна придобиването на платформата за автоматизирано предлагане на реклами Adap.tv. През последните тримесечия компанията успява да надмине очакванията за печалбата и приходите си благодарение на нарастващото търсене на платформи, които позволяват на рекламодателите да достигат до най-подходящите потребители.

Телекомуникационен сектор

По думите на Тим Армстронг разговорите между него и главния изпълнителен директор на Verizon Уолъл Макадам са започнали още през миналата година. Придобиването е поредният пример за това как големите телекомуникационни компании се ориентират към сделки, които да им осигурят растеж на фона на забавянето при мобилните комуникации. Вторият най-голям телеком в САЩ - AT&T, също залага на бъдещето на видеосъдържанието, поради което е в процес на придобиване на най-големия сателитен телевизионен доставчик в страната DirecTV. Тази сделка на стойност 48.5 млрд. долара очаква одобрение от регулаторите.

Сделката увенчава успеха на дългогодишните реформи в AOL, превърнали я в лидер при рекламните технологии. В пика на дотком бума AOL използва приходите си от dial-up интернет услуги, за да придобие медийния конгломерат Time Warner. Това се оказа едно от най-неуспешните сливания в корпоративната история. След като се отдели от Time Warner през 2009 г., AOL се листна на борсата в Ню Йорк, като тогава цената на акциите й беше 27 долара. През януари 2014 г. цената им достигна пик от 53.28 долара, но по-късно същата година спадна до 32 долара. Това кара някои анализатори да смятат, че плащаната от Verizon цена е прекалено висока.

Verizon Communication обяви, че ще придобие AOL срещу 4.4 млрд. долара, съобщава Reuters. Тази сделка ще позволи на най-големия мобилен оператор в САЩ да се превърне и във водещ доставчик на интернет услуги и съдържание, отбелязва агенцията. Офертата за 50 долара на акция представлява премия от 17.4% спрямо цената, при която се търгуваха дяловете на AOL при затваряне на борсата в понеделник. След обявяване на сделката акциите на  AOL поскъпнаха с над 19% до 50.62 долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал