С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 май 2015, 8:15, 9702 прочитания

Усещане за комфорт

Софийската фирма "Топлик" ще открие демонстрационен център за близо 250 хил. лева

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Капитал Daily" разказва корпоративните истории на компаниите, които бяха отличени в Националния конкурс за иновативно предприятие на 2014 г. Той се организира за десета поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации". За "Иновативни технологии в традиционни сектори" наградата получи "Аглика трейд", която "Капитал Daily" вече представи. Бяха описани и наградените образователен софтуер Jumpido, биодесертите Roobar, надуваемите снегоходки Small Foot, софтуерната компания "Мусала софт", екосъобразена система за унищожаване на химичните остатъци на домакинствата на "Балбок инженеринг", IT компанията "Онтотекст" и за иновативната дигитална игра Arena of fate на компанията "Крайтек Блек сий".

"Топлик" означава "топъл извор". Красимир Георгиев, собственик на софийската инженерингова компания, обаче със сигурност ще се затрудни да даде точен отговор на въпроса за колко обекти фирмата е открила "извора на топлината". От 19 години дружеството предлага, проектира и внедрява технически решения в областта на отоплението, газификацията, вентилацията и климатизацията в обществени и жилищни сгради, промишлени и битови обекти, курортни комплекси, спортни и развлекателни центрове.


"Топлик" получи отличие за "Иновативни решения за устойчива енергия" в Националния конкурс за иновативно предприятие на 2014 г., който се организира за десета поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации". Наградата бе присъдена за проект за интерактивен шоурум с "топла" и "студена" стая, в който всеки посетител ще може лично да почувства ефекта от едно или друго техническо решение, свързано с отоплението и охлаждането в едно жилище или в цяла сграда.

Да почувстваш с кожата си

"Нашата фирма е ексклузивен представител за България на няколко големи западни компании в областта на отоплението, вентилацията, климатизацията и газификацията, сред които например е италианската Climaveneta, която е номер едно в Eвропа и пета в света в областта на централната климатизация", разказва Красимир Георгиев, управител на "Топлик". "Компаниите, които представляваме, логично акцентират върху своите продукти и решенията, които предлагат. По правило всеки производител във всеки един бранш се опитва да "облъчи" клиента, като го атакува с информация за своите продукти. На мен обаче не ми харесва да презентирам само тази чаша например като единствената алтернатива да пиете вода по успешен начин. Така се роди идеята за проект, в който да представим с различни технически решения какво е усещането за комфорт и уют в една стая. Какво усеща човек с тялото, с ръцете, с краката си", обяснява Георгиев.



На площ от 200 квадратни метра във фирмения офис ще има обособени помещения с различни реално работещи инсталации за отопление, охлаждане и вентилация. Клиентът ще може да почувства на място топлина от лъчисто отопление с вариант за естествена вентилация например. Или какъв е комфортът от камина на пелети, какво е усещането за охлаждане с класически климатик, колко е студен подът, шумно ли е. Дали усещането е като в иглу или като в музей например. Специалисти на "Топлик" ще могат на място да предложат за "тестване" един или друг режим, за да може клиентът да си избере най-подходящия.

В останалата част от пространството ще бъдат подредени снимки, макети, плакати, екрани с информация за отделни продукти и технически решения на производители. След персонализирана информация специално проектиран софтуер ще може да калкулира сметка за електроeнергия в зависимост от избрания технически вариант и от потреблението на клиента.

"След като човек е наясно с усещането и избере това, което му допада най-много, ние предлагаме голямо разнообразие от възможности, с които да реализира избраното решение. За нас е важно той да усети и да каже: "Това е моята концепция, чувствам се в кожата си, чувствам се добре." С нашия проект за шоурум искаме да предложим комбинация от всичко, което е нужно за един инвеститор, свързано с отоплението и охлаждането", обобщава Красимир Георгиев. И уточнява, че освен в индустриални, промишлени и обществени сгради "Топлик" е изграждал системи и за над 10 000 битови клиенти.

"Първата стъпка е реалното усещане от предложените възможности, втората е изборът на типа съоръжения, а третата е конкретната договорка за проектирането и реализацията на избраното от клиента решение, за цената, сервизното обслужване и ангажиментите на "Топлик", казва Красимир Георгиев. "Но дори да не се стигне до третата фаза, ще знам, че сме помогнали на някого да придобие реално усещане за топлина или охлаждане, а това не е малко", отбелязва той.

Очаквана възвращаемост

Демонстрационният център ще заработи през есента, ще даде работа на нови трима заети в "Топлик" и ще струва около 250 хил. лева, уточняват от компанията.

"Очакваме тази инвестиция да даде 20% ръст върху нашите продажби като пакетна услуга през следващата една година", казва Красимир Георгиев. По думите му това ще се случи, защото проектът ще улесни много всички, които отправят запитване за оферта към "Топлик". "Ако нашият шоурум вече функционираше, щях да си скъся разговорите с един клиент поне с месец. Говорим от три месеца с него, предлагаме, обмисляме, докато той вземе решение. И накрая пак ме пита: "Сигурен ли си, че това е добро за мен", дава пример от деня Красимир Георгиев.

Той е убеден, че проектът ще бъде изключително полезен за всички проектанти – и работещите във фирмата, и външни. "Идеята е да им предадем нашия опит и ноу-хау. Ще организираме безплатни обучения, презентации, семинари. По този повод предстои среща с камарата на строителите", обясни намеренията Георгиев. Той вярва, че демонстрационният център ще доведе до по-бърз избор и ще увеличи продажбите на конкретни продукти. "Проектът е изненада и за задграничните ни партньори. Те вече искат подходящо място и представяне, търсят най-добрата визия за продуктите си", съобщи още Георгиев.

Преди 19 години

"Топлик" започва дейност преди 19 години. По това време Красимир Георгиев вече е машинен инженер, завършил "топлоенергетика" в Техническия университет в София. "Сключих договор за изграждане на отоплителна инсталация на жилищна кооперация. В резултат на това се роди фирмата", обясни той. Георгиев работи пряко на обектите, контактува със строителите и с клиентите. Това лично отношение му носи следващи контакти и ангажименти. Рекламата е "от ухо на ухо", което, оказва се, е "единственият работещ вариант".

Следват нови договори, нови продукти, нови решения, свързани с отопление, климатизация, газифициране. Постепенно в "Топлик" се обособява проектантско звено, монтажно звено, търговско звено. За да се стигне до днешната инженерингова компания, в която работят около 100 човека. През годините на поголовна инфлация фирмата оцелява, като актуализира цени и заплати "час за час". През 1998-2000 г. идва времето на обществените поръчки, които отварят нов тип пазар за компанията. Това обаче изисква нови усилия и нова структура. "Не е лесно да познаваш всички нормативни документи и да поддържаш такава готовност, която ти позволява да изпълниш всякакъв тип обекти", казва управителят на "Топлик".

2009 година се свързва с тоталния срив на пазари заради световната финансова криза. "Жилищното строителство на практика замря, а около 30% от приходите на фирмата идват от изграждането на отоплителни системи и инсталации в жилищни кооперации", обяснява Георгиев. Следва поредна смяна на концепцията - "Топлик" се насочва преимуществено към климатизация на обществени и спортни сгради. "Оцеляхме благодарение на доверието на няколко големи инвеститора, с които имаме 15-годишно партньорство", коментира Георгиев.

В последните няколко години компанията отчита по около шест милиона лева годишен оборот. Прави това във време, когато "реален пазар за жилища почти няма, няма строителни обекти, има свиване и при обществените поръчки, а конкуренцията е много голяма. Но не съм съкратил нито един служител, даже съм назначил нови", прави равносметка Красимир Георгиев. И уточнява, че "Топлик" очаква около 10% ръст на приходите за 2015 г.

"Всяка сутрин тръгвам на работа с идеята, че започвам всичко отначало и трябва да се докажа наново. Няма значение дали клиентът е голям или малък", казва Красимир Георгиев. И посочва следващото си житейско правило. "Лошо е, ако много си повярваш. Получавам изключително удовлетворение от работата си. Не се вълнувам толкова много от финансовия резултат, а от самия процес. За мен е важно работата, която и до днес работя с много желание, да продължава да ми носи радост."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 3115 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 653 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deutsche Telekom предлага 900 млн. евро за държавния дял в Slovak Telekom

Германската компания в момента е собственик на 51% от най-големия словашки телеком

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

Великанът на входа на София

Рибният бизнесмен Петко Русинов инвестира в жилищна сграда с 31.5 хил. кв. м РЗП до Околовръстното в "Младост 4"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти