Toyota и Mazda обявиха дългосрочно партньорство
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota и Mazda обявиха дългосрочно партньорство

Президентите на двете компании Акио Тойода и Масамичи Когай (вдясно).

Toyota и Mazda обявиха дългосрочно партньорство

Японските автомобилостроители ще си сътрудничат във всички сфери

5025 прочитания

Президентите на двете компании Акио Тойода и Масамичи Когай (вдясно).

© ISSEI KATO


Японските производители на автомобили Toyota Motor и Mazda Motor обявиха планове за дългосрочно партньорство, съобщава Reuters. Сътрудничеството между двете компании ще се разпростре значително над отделни съвместни проекти, което е показателно за тенденциите в индустрията, в която конкурентите все повече се обръщат един към друг за помощ, отбелязва агенцията.

Автомобилни компании по цял свят се съюзяват, за да свият разходите си чрез увеличаване на мащаба и разпределяне на тежестта на големите инвестиции, нужни за развитието на нови технологии. Вторият най-голям японски производител на автомобили след Toyota - Nissan Motor, е в съюз с Renault. Френската компания държи 3.4% от акциите на Nissan.

Широко сътрудничество

Toyota и Mazda планират да си сътрудничат във всички възможни сфери, включително технологии за опазване на околната среда и повишаване на сигурността. Компаниите изтъкват, че съюзът им също така цели да се учат една от друга, за да създават по-привлекателни за потребителите автомобили.

"Не всичко се свежда до мащаба и изобщо до неща, които могат да се видят и измерят", заяви президентът на Toyota Акио Тойода на специална пресконференция за сътрудничеството, което той нарича "обвързване". "Смятаме, че можем да научим много от Mazda. Макар да са по-малка компания, те многократно са печелили престижни отличия за разлика от Toyota", изтъква той.

Сделката представлява признание за Mazda, която отделя за разработки на нови модели десет пъти по-малко от Toyota, но успява да спечели много фенове със своите модели с изпипан спортен дизайн, които са задвижвани от икономични двигатели от серията Skyactiv.

Акио Тойода и прездентът на Mazda Масамичи Когай предпочетоха да не коментират дали се предвижда и капиталов съюз между компаниите. Президентът на Toyota заяви, че няма да коментира хипотетични сценарии, а колегата му от Mazda коментира пред журналистите, че това не е част от подписаното споразумение.

Повече от качество

Toyota е световен лидер в автомобилната индустрия по брой на продадените коли. Под ръководството на Тойода, който е наследник на основателя на компанията, компанията се опитва да създаде нови модели, които да предложат повече на потребителите от надеждността и качеството, с които марката е известна.

Тойода заяви, че се възхищава на Mazda заради успеха й да изгради наново бизнеса след период на финансови трудности, по време на който попадна под контрола на Ford Motor. Впоследствие връзките с щатския автомобилостроител бяха прекъснати, тъй като самият той се нуждаеше от помощ, за да преодолее финансовата криза.

Toyota и Mazda ще създадат съвместна комисия, която ще изяснява начините за сътрудничество и в кои сфери ще се осъществява то. Компаниите изтъкват, че споразуменията ще отидат "отвъд традиционните рамки на кооперирането". Двата производителя и сега имат връзки в производството и технологиите. Mazda използва лиценз за хибридни бензиново-електрически двигатели на Toyota. Скоро в заводите на Mazda в Мексико ще започне производството на нов модел за марката на Toyota Scion, базиран на Mazda 2.

Изтегляне на проблемни автомобили

Японските производители на автомобили Honda и Daihatsu обявиха, че изтеглят около 5 млн. коли, за да заменят потенциално опасни въздушни възглавници на производителя Takata. Това става само няколко дни след като Toyota и Nissan обявиха, че ще изтеглят около 6.5 млн. автомобила заради същия проблем. Засега има шест фатални случаи, свързани с въздушните възглавници на Takata. Всички те са били в коли от марката Honda. Компанията вече понижи прогнозите си за печалба заради изтеглянията на автомобили и други проблеми. Honda ще заменя проблемите части с такива на шведската Autolive и японската Daicel. Останалите производители заявяват, че мярката е предпазна и няма регистрирани инциденти или наранявания. Според разследване на регулаторите въздушните възглавници на Takata не са правилно запечатани и могат да се повредят от влага. Има опасност възглавниците да избухнат и да наранят пътниците в колата.

Японските производители на автомобили Toyota Motor и Mazda Motor обявиха планове за дългосрочно партньорство, съобщава Reuters. Сътрудничеството между двете компании ще се разпростре значително над отделни съвместни проекти, което е показателно за тенденциите в индустрията, в която конкурентите все повече се обръщат един към друг за помощ, отбелязва агенцията.

Автомобилни компании по цял свят се съюзяват, за да свият разходите си чрез увеличаване на мащаба и разпределяне на тежестта на големите инвестиции, нужни за развитието на нови технологии. Вторият най-голям японски производител на автомобили след Toyota - Nissan Motor, е в съюз с Renault. Френската компания държи 3.4% от акциите на Nissan.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    faso avatar :-|
    faso

    Мазда правят изключителни автомобили напоследък :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK