Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 май 2015, 19:46, 10095 прочитания

"Аурубис България" ще инвестира 180 млн. евро за четири години

Металургичната компания иска опростяване на администрaтивните процедури, реформи в енергийния сектор и логистиката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Част от инвестициите ще са насочени и към подобряване на логистичната мрежа за доставки до пристанищата във Варна и Бургас.

Медодобивното предприятие "Аурубис България" планира нова четиригодишна инвестиционна програма на стойност 180 млн. евро. Това обяви изпълнителният директор на най-големия производител на медни продукти за Югоизточна Европа Тим Курт на  пресконференция в четвъртък. Той пое ръководството на местния бизнес на германската група Aurubis в началото на август миналата година.

Големите инвестиции


Инвестиционната програма, наречена "Спектър 2018", ще се фокусира върху устойчиво и висококачествено производство на медни продукти, поддържане на високи стандарти за преработка на метали по екологичен път и добавена стойност за клиентите на предприятието, съобщи Курт. "Аурубис България" планира да раздели вложенията си в две пера – преки и косвени инвестиции в завода си край Златица и Пирдоп. Общо 150 млн. евро са предвидени за преки инвестиции, от които 75 млн. евро ще са насочени към усъвършенстване на процесите за опазване на околната среда, а останалите за енергийна ефективност, ремонти, подобряване на дейността на металургичния производител и повишаване на конкурентоспособността. Косвените инвестиции на стойност 30 млн. евро ще бъдат изразходвани от други компании, но отново насочени към развитие на различните дейности на "Аурубис България". По-голямата част от тях ще бъдат вложени в подобряване на логистичната мрежа за доставки на пристанищата във Варна и Бургас, а по-малки инвестиции се очакват в разработването на социални и други проекти.

Изпълнителният директор на компанията обяви, че за последните 10 години "Аурубис България" е инвестирала над 1 млрд. лева. Основната част от тях – 800 млн. лева, са били вложени в модернизиране на производствените процеси, което включва и подобряване на околната среда в региона, а останалите около 300 млн. лева са били насочени към модернизиране на оборудването и опазване на екосистемата. "Освен това инвестирахме и около 10 млн. лева за развитие на района на Средногорието, като част от приоритетите ни в тази посока са насочени към образованието, културата, здравеопазването и подпомагането на млади таланти", каза Курт. По данни за 2014 г. "Аурубис България" извършва приблизително 9% от износа на България, което я прави най-големия износител в страната. Основните държави, към които компанията насочва продажбите си, са Китай, Германия, Турция, Белгия и Сингапур. Компанията е и втора по големина в България по размер на приходите - за 2014 г. те са 4.13 млрд. лв., а печалбата е почти 120 млн. лв.

Предизвикателствата за бизнеса



По думите на генералния секретар на "Аурубис България" Георги Николов съществуват редица предизвикателства пред цялостното изпълнение на инвестиционната програма и по тази причина, за да се осъществят някои от заложените проекти, трябва да се направят определени реформи в сектора, засягащи административните регулации, логистиката, ДДС и човешките ресурси. "Неведнъж ни се е случвало наши проекти да бъдат необосновано спирани от страна на държавата или да бъдат забавяни поради неспазване на крайни срокове при издаване на разрешителни", каза Николов.

Необходимо е и увеличаване на срока за закупуване на електрическа енергия при конкурентни цени, за да може металургичният производител да оперира пълноценно. "Срокът на договорите в България е 12 месеца, а би могъл да бъде дългосрочен – от 5 до 10 години, като, разбира се, цените няма да са фиксирани, а ще се определят според пазарните показатели на държавата. За сравнение, в Германия продължителността му е 20 години, а цените на електроенергията за мегаватчас са с около 20% по-ниски от нашите", коментира генералният секретар.

По отношение на образованието Николов посочи като проблем липсата на професионални умения на завършващите гимназия учениците. Според него голяма част от тях не разполагат с техническите умения, необходими за работа в металургичен завод, а допълнителното им обучение отнема много време и ресурси на компанията. "Поради тази причина е необходима сериозна реформа в образованието. Въвеждането на дуално образование, което да комбинира теорията и практиката, би било изключително полезно", каза Георги Николов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля

Представителят на изпълнителните директори на производителя на авточасти пред "Капитал"

2 апр 2020, 343 прочитания

Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos

Основни инвеститори в дружествата са фондът New Vision 3 и БАКБ

2 апр 2020, 473 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Кризата на 70-те

Най-голямата верига за бързо хранене McDonald’s отбелязва рождения си ден в търсене на новата си същност

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10