След три години в Русе ще имаме 1000 служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

След три години в Русе ще имаме 1000 служители

След три години в Русе ще имаме 1000 служители

Индустриалният директор на френската Montupet Микаел Бризон пред в. "Капитал"

7902 прочитания

© Цветелина Белутова


Профил

Микаел Бризон има диплома за инженер от университета ENSAM и магистърска степен по бизнес администрация. Има над 20-годишен опит в сектора за автомобилни компоненти, като преди България е работил в Ирландия, Великобритания, Франция, Северна Америка и др. В Русе е от 2008 г., а в момента е индустриален директор за Франция и България на Montupet.

Само за осем години дейност русенският завод на френската Montupet успя да достигне приходи от 190 млн. лв. В компанията, която произвежда алуминиеви компоненти за автомобилната индустрия, вече работят над 800 души. Предприятието доставя на гиганти като Audi, BMW, Ford, Renault и Volvo, а преди две години разшири производството си, като неотдавна подписа и нов договор с Daimler. Групата продължава да расте, а според индустриалният директор за Франция и България Микаел Бризон персоналът ще достигне 1000 души до 2018 г.

Как се развива бизнесът ви в Русе и какви са плановете ви за тази година?

- Стратегията ни се развива по план. През 2013 г. инвестирахме в нова сграда от 10 000 кв.м. Така увеличихме с 30% производствените си площи. През 2014 г. инсталирахме оборудване и увеличавахме производството си. Вече изработваме два нови продукта за наши клиенти - един за Volvo и един за Renault. Заменихме и едно действащо производство за наш клиент. Вече 50% от новите мощности са заети. През тази година започваме и ново производство за двигател за Daimler. Той ще излезе на пазара през 2016 г. Така с тази поръчка ще запълним 75% от капацитета на новото хале. За пръв път Montupet работи с Daimler.

Заради тази поръчка ли се наложи разширяването на завода през 2013 г.?

- Не, тогава още не знаехме, че ще получим тази поръчка. За българския завод е голямо признание, че ще доставяме за Daimler от тук.

Колко души работят в момента за Montupet?

- В момента са малко над 800, като до края на тази година броят им ще достигне 850 души.

Имате ли проблеми с намирането на работна ръка?

- Не е лесно, но все пак за седем години успяхме да наберем над 800 служители. По груби сметки наемаме между 80 и 100 души всяка година.

Колко голям ще бъде екипът ви при пълен капацитет на завода?

- Около хиляда служители, като тогава ще произвеждаме по 2 млн. части на година. Очакваме това да стане около 2018-2019 г.

Какви са инвестициите ви в оборудване през тази година?

- През 2015 г. инвестираме около 10 млн. евро и още 7 млн. евро през миналата година. Така общите ни инвестиции досега в България достигат 120 млн. евро.

Резултатите ви за тази година показват голям растеж. На какво се дължи?

- Ако съм честен, растежът ни е дори по-динамичен, отколкото очаквахме. Ръстът на приходите за 2014 г. беше 25%, а за 2015 г. очакваме повишение от още 15-20%. Макар отвън да изглежда лесно, че постоянно растем и увеличаваме производството си, уверявам ви, че не е така. Не е лесно да обучаваме по сто души на година. Постигаме го, защото компанията ни има дългосрочни планове за България и разполага с много добър екип.

Имате ли планове да доставяте на нови клиенти?

- Както казах, пред запълване сме на 75% от капацитета на новото производство. Имаме идеи за нови проекти, но все още нищо не е сигурно. До 2018 г. заводът ще заработи на пълна мощност. Основната трудност пред нас е да не растем прекалено бързо, а да успеем да обучим персонала. В България работим за производители от премиум сегмента като Audi, BMW, а сега и Daimler и е нужно време, за да може целият екип да покрие изискванията.

Какви са обученията в Montupet?

- Разширихме цялата програма на обучения на служителите ни. Сътрудничим си с Техническия университет в Русе, както и с ХТМУ в София. Целта ни е да предложим на студентите възможността за практика в завода ни в Русе.

Преди няколко години компанията ви имаше план за строеж на други завод около България. Имате ли все още подобни проекти?

- Първо трябва да достигнем пълния капацитет на завода в Русе. Произвеждаме и заводско оборудване в Испания, но искаме да преместим тази технологична дейност по-близо до българското ни предприятие. Но за момента няма нищо сигурно.

Как виждате развитието на сектора за автомобилни компоненти и въобще индустриалното производство в България?

- По мои наблюдения индустриалното производство в България като цяло няма добър имидж. Причината е, че хората си спомнят неефективните и замърсяващи промишлени заводи отпреди 50 години, чието развитие спря отдавна. Така че работата ни донякъде е да го представим като привлекателен сектор и да покажем, че всичко се е променило. Вече става дума за чисто и ефективно производство, което развива добри специалисти и дава работа на хиляди. Например заводът ни в Русе е най-модерният в групата ни и използва роботи и друго високотехнологично оборудване в производството. Така че голямата задача пред мениджърите в индустрията е да покажат, че промишлеността се развива добре. По мое мнение индустрията ще е в жизненоважна за икономическото бъдеще на България.

Смятате ли, че производството на автомобилни компоненти е най-динамичното в машиностроителния сектор?

- Да, наистина е така. Много международни компании от сектора дойдоха и продължават да идват тук. Не всички от тях носят добавена стойност. Докато при "Монтюпе" става въпрос и за високотехнологични инвестиции, както и инвестиции в хора.

Мнозина българи считат, че България трябва да привлече голям автомобилен производител, за да е успешна в сектора. Вие смятате ли, че това е нужно?

- Не смятам. Такъв автомобилен завод ще е голям - става въпрос за около 5000 души персонал. Не виждам такава възможност в който и да е район в България. Такъв завод ще "убие" и обезкърви всички доставчици там. Смятам, че шансът е в развитието на малки и средни предприятия за автомобилни компоненти от по 300 - 500 служители.

Интервюто взе Константин Николов

Профил

Микаел Бризон има диплома за инженер от университета ENSAM и магистърска степен по бизнес администрация. Има над 20-годишен опит в сектора за автомобилни компоненти, като преди България е работил в Ирландия, Великобритания, Франция, Северна Америка и др. В Русе е от 2008 г., а в момента е индустриален директор за Франция и България на Montupet.

Само за осем години дейност русенският завод на френската Montupet успя да достигне приходи от 190 млн. лв. В компанията, която произвежда алуминиеви компоненти за автомобилната индустрия, вече работят над 800 души. Предприятието доставя на гиганти като Audi, BMW, Ford, Renault и Volvo, а преди две години разшири производството си, като неотдавна подписа и нов договор с Daimler. Групата продължава да расте, а според индустриалният директор за Франция и България Микаел Бризон персоналът ще достигне 1000 души до 2018 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    inspektora avatar :-P
    inspektora

    Я ги гледай тези "колонизатори"! Сигурно и заплатите плащат редовно. Не ги е срам, само развалят дисциплината. Банев, Ковачки и сие тъкмо бяха научили работниците да работят без пари и се явяват тия ...

  • 2
    bat_plamen avatar :-?
    bat_plamen

    До коментар [#1] от "inspektora":
    Колкото повече такива "колонизатори" има у нас,то толкова по-добре-:)!А тези БГ "бизнесмени" ,които редовно НЕ плащат на персонала си ДА ВЪРВЯТ ПО ДЯВОЛИТЕ!

  • 3
    flor avatar :-|
    Flor

    Не прочетох нищо за замърсяването на въздуха на Русе от Монтюпе. Или това е имиджова статия, целяща да замаже проблемите, които русенци имат с този завод?

  • MrHide

    Най-големият замърсител на въздуха в Русе. Незабавно закриване на тази помиина яма !!!!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK