Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 20 май 2015, 18:12, 20074 прочитания

От Божурище за Mercedes и Porsche

Германската BHTC отвори завода си край София, чиито приходи ще достигнат 200 млн. лв. до пет години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от най-дългоочакваните инвестиции в сектора за автомобилни компоненти в България вече е факт, след като германската компания BHTC даде официален старт на новия си завод в Божурище. Предприятието, което е първото работещо производство в икономическата зона край София, ще доставя автомобилни климатични системи. Инвестицията в производството е 43.5 млн. лв.

Бъдещ растеж
"Бяха ни нужни две години, преди да се спрем на България за завода си в Източна Европа, и сме радостни от избора си", заяви изпълнителният директор на BHTC Томас Шулте при откриването, на което присъства и президентът Росен Плевнелиев. В компанията вече работят около 120 служители, като планът е броят им да достигне 500 в следващите пет години. Заводът има производствено хале от 7500 кв.м и офисна част от 2200 кв.м. В следващите години се планира разширяване на производствените помещения с още 5000 кв.м и допълнителни инвестиции. Предприятието вече произвежда около 4000 панела за климатични системи дневно, като основни клиенти са Daimler, VW, Porsche, камионите MAN, Volvo и Scania. Според Томас Шулте годишните приходи на BHTC в България ще достигнат 200 млн. лв. до пет години. При пълния си капацитет предприятието ще бъде едно от най-големите в групата, която има заводи и в Германия, САЩ, Индия и Китай, както и развоен и търговски център в Япония. За BHTC работят около 1700 души, а приходите за 2014 г. са 357 млн. евро. Основните продукти на компанията са панели и уреди за управление на автомобилни климатични инсталации.


Търсим инженери
За разлика от други фирми в сектора за автомобилни компоненти, които залагат на евтин труд, предприятието има и развоен център. В него вече има заети 45 инженери, които работят директно за проекти в централата на компанията в Липщад. "Броят им трябва да надхвърли 60 до края на годината", заяви пред "Капитал Daily" Мартин Ниланд, изпълнителен директор на BHTC за България. Постепенно те ще започнат да работят и по проекти, които директно ще се произвеждат в завода в Божурище. За групата е важно близо до предприятието да има университет заради центъра за разработки и този факт вероятно е натежал при избора на столицата за място за завода. BHTC оглеждаше и други български градове като Пловдив, а най-голям конкурент в международен план преди три години беше Сърбия, която предлагаше стимули за милиони евро. В България компанията получи сертификат за инвеститор клас А.

Поредният проект
Инвестицията на BHTC е поредната в сектора за автомобилни компоненти, който реализира годишни приходи от над 3 млрд. лв. и има над 30 000 работещи в него. Това е един от малкото промишлени браншове в България, който привлича нови инвеститори и действащите вече компании постоянно разширяват производството си. Компанията за автомобилни сензори Sensata неотдавна обяви, че ще строи втори завод в Пловдив. Японската компания за кабели "Язаки" търси място в централната част на страната за третото си предприятие в България. Неотдавна производство започна и германската Nexans в Плевен.

BHTC е първата работеща компания в държавната икономическа зона в Божурище, която е част от "Национална компания индустриални зони". Паркът се надява да привлече и други производители на автомобилни компоненти през следващите месеци най-малкото заради успешния вече пример с BHTC. 
 
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Временно прощаване със златната ера на алкохолния бизнес Временно прощаване със златната ера на алкохолния бизнес

Пандемията удари сектора, който ще трябва да търси нови начини да стигне до клиентите

26 май 2020, 571 прочитания

Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове

Компаниите залагат всички видове активи като обезпечение за спасителни сделки в следствие на COVID-19

25 май 2020, 1895 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седем са потенциалните кандидати за НИТИ - Казанлък

Сред тях е и "Арсенал", който купи документи и при предишен търг, но остана без обвързваща оферта

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10