Bombardier свива производството на частни самолети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Bombardier свива производството на частни самолети

Bombardier свива производството на частни самолети

Канадската компания изостава от основните си конкуренти

6998 прочитания

© PIERRE ALBOUY


Компанията ще съкрати 1750 работни места в Канада и Северна Ирландия

Канадският производител на пътнически самолети Bombardier е принуден да съкрати 1750 работни места и да забави производството си заради спадащо търсене, съобщава Financial times. В официалното си съобщения компанията посочи като основен фактор намалелите поръчки за луксозни частни самолети от Русия и Китай.

Свиването на производството ще засегне луксозните модели Global 5000 и Global 6000, които са способни да извършват междуконтинентални полети. Това е поредния неуспех за компанията, която страда от високите разходи за производство и слабите поръчки за пътническите си самолети от серията "C".  

Разнопосочни оценки

Според Bombardier "текущите икономически условия и геополитическите проблеми" в Латинска Америка, Китай и Русия са се отразили негативно на целия пазар на бизнес самолети. Оценката на канадската компания на пазара обаче не отговaря на вижданията на основните й конкуренти и много анализатори, които предвиждат търсенето на луксозни частни самолети да остане високо.

Според Ричард Абулафия, анализатор в специалзиираната в аерокосмическите изследвания Teal Group, световният пазар на бизнес и частни самолети ще продължи да се радва на "приемлив, макар и не голям растеж". Според данните на Teal Group търсенето на най-големите модели бизнес самолети остава сравнително стабилно в годините след световната финансова криза. Общата стойност на годишните доставки на самолети, струващи над 26 млн. долара, е нараснала с 29 на сто между 2008 и миналата година. Същевременно при тези с цена под 26 млн. са се свили с 52% за същия период.

Според оценката на Абулафия Bombardier сама е виновна за последните решения за свиване на производството заради необмисленото увеличаване на капацитета в близкото минало. Двата големи конкурента на канадската компания на пазара на бизнес самолети – френската Dassault Aviation и Gulfstream, която е част от General Dynamics, са увеличавали производството по-бавно през последните години и сега не страдат от подобни проблеми. "Свиването на този пазар засега е проблем само на Bombardier и смятам, че ще си остане такъв", заявява експертът.

Gulfstream наскоро обяви, че се придържа към прогнозите си за производство на 115 от големите си модели през 2015 г., с което запазва нивата от миналата година. Компанията също така ще произведе 10 бройки повече от средните си модели спрямо 2014 г.

Спадащо производство

Bombardier е отказала да коментира пред FT как стратегията на компанията се сравнява с тази на конкурентите й. Според прогнозите на Teal Group Bombardier ще произведе 75 самолета от моделите Global 5000 и 6000 през тази година и още 69 през следващата. Производството на тези модели достигна 80 бройки през 2014 г. Компанията планира да съкрати 1000 работни места в завода си до Монреал, още 480 от базата си в Торонто и 280 в Белфаст, Северна Ирландия.  

През януари Bombardier излезе с предупреждение за спад на печалбата и обяви, че замразява  разработката на малкия бизнес джет  Learjet 85. В началото на май компанията също така обяви, че планира до края на годината да осъществи първично публично предлагане на подразделението си за производство на влакове. Сред основните финансови проблеми на Bombardier са 5.4 млрд. долара, нужни за разработката на пътническите самолети C Series, които трябва да се конкурират с моделите Boeing 737 и Airbus A320. Досега компанията е получила само 243 поръчки за новия самолет, при заложена цел от 300. От началото на годината акциите на Bombardier са се обезценили с една трета.

Компанията ще съкрати 1750 работни места в Канада и Северна Ирландия

Канадският производител на пътнически самолети Bombardier е принуден да съкрати 1750 работни места и да забави производството си заради спадащо търсене, съобщава Financial times. В официалното си съобщения компанията посочи като основен фактор намалелите поръчки за луксозни частни самолети от Русия и Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.