Собственикът на Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа

Двете вериги имат сериозно присъствие в България.

Собственикът на Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа

Schwarz Gruppe изпревари по приходи френската Carrefour

Кирил Кирчев
55446 прочитания

Двете вериги имат сериозно присъствие в България.

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Германската Schwarz Gruppe, която е собственик на търговските вериги Lidl и Kaufland, е станала най-голямата в сектора през миналата година, съобщава Handelsblatt.

Близо 80 млрд. евро приходи

Според изявление на групата приходите й от продажби за фискалната 2014 г. са достигнали 79.4 млрд. евро. По този начин базираната в Некарслум компания се превръща в най-големия търговец на дребно в Европа, като изпреварва френската Carrefour. Година по-рано постъпленията й са били 74 млрд. евро.

По-големи търговски компании има само в Северна Америка, къдети челната тройка се води от Walmart, следвана от Costco и The Kroger Co. Германската компания е четвъртият най-голям търговец в света и изпреварва местните си конкуренти Aldi и Metro.

Силният вътрешен пазар и "много динамичният международен бизнес" са довели да растежа на групата през последната фискална година. Конкуренцията между Lidl и Kaufland е спечелена от първата. Продажбите на Lidl са нараснали с 9% и са достигнали 59 млрд. евро, а тези на Kaufland са били 20 млрд. евро. За двете вериги работят около 350 хил. души, което е с 15 хил. повече от година по-рано. В Германия Kaufland има в Германия 640 магазина, а Lidl - 3200. През миналата година групата е вложила 3.5 млрд. евро в преструктурирането на стари магазини, голяма част от тях – в Германия. Други 1.5 млрд. евро са били насочени към разширяване на бизнеса.

Присъствие в България

И двете вериги имат бизнес в България, като първа - в началото на 2006 г., в страната стъпи Kaufland. За миналата година приходите й надхвърлиха 1 млрд. лв. и по този начин "Кауфланд България" стана първата в сектора в страната с такива постъпления. Компанията има близо 51 магазина в повечето от големите градове.

Lidl навлезе на пазара в края на 2010 г. Засега веригата има 76 търговски обекта в 40 града, като през тази година предвижда да открие още три. Според мениджмънта дружеството отчита двуцифрен ръст на оборота през 2014 г. в страната и се подрежда на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги (като се изключат магазините "Метро Кеш енд Кери", които са от друг формат). През 2013 г. "Лидл България" отчете над 428.3 млн. лв. приходи и над 33.1 млн. лв. загуба.

Германската Schwarz Gruppe, която е собственик на търговските вериги Lidl и Kaufland, е станала най-голямата в сектора през миналата година, съобщава Handelsblatt.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    dereck avatar :-|
    dereck

    Информацията не ме изненадва доколкото познавам как работят тези вериги в чужбина. Lidl и Kaufland имат коренно различна търговска политика. Lidl например поддържа ограничена номенклатура артикули, с постоянно качество и наличност, с много добро съотношение цена/качество на стоката и най-силната им карта отлично разработената и функционираща политика на предлагане на промишлени стоки. Kaufland поддържа значителна номенклатура стоки, продукти с непостоянно качество, цените ако са ниски то и качеството няма да е високо...
    Мнението ми е, че Lidl има значителен потенциал и ще увеличи дистанцията си от Kaufland, говоря общо за концерна в Европа. В Б-я Lidl не е разбрал коя е най-силната му карта.
    ...Бих препоръчал на българските предприемачи в този бранш да се запознаят в детайли с моделът на предлагане на промишлени стоки от Lidl в Европа, има потенциал и много предимства.

  • 2
    x2805 avatar :-|
    dj x2805

    До коментар [#1] от "dereck":

    Защо - Аз пазарувам най-често в ЛИДЛ поради описаните от Вас неща - невисока цена съчетана с качество. Мен ми е проблем че в България и висока цена да платиш, думата качество разгонва явно всички като чесън/сребро вампири. Всички предлагат сходен или еднакъв набор стоки с различни цени!!!

  • 3
    cdu1536785835578346 avatar :-|
    Ibram Asanov

    Imam ideq da napravqt prixodite do 130 milqrda na godina


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK