Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 24 май 2015, 13:14, 55120 прочитания

Собственикът на Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа

Schwarz Gruppe изпревари по приходи френската Carrefour

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската Schwarz Gruppe, която е собственик на търговските вериги Lidl и Kaufland, е станала най-голямата в сектора през миналата година, съобщава Handelsblatt.

Близо 80 млрд. евро приходи

Според изявление на групата приходите й от продажби за фискалната 2014 г. са достигнали 79.4 млрд. евро. По този начин базираната в Некарслум компания се превръща в най-големия търговец на дребно в Европа, като изпреварва френската Carrefour. Година по-рано постъпленията й са били 74 млрд. евро.


По-големи търговски компании има само в Северна Америка, къдети челната тройка се води от Walmart, следвана от Costco и The Kroger Co. Германската компания е четвъртият най-голям търговец в света и изпреварва местните си конкуренти Aldi и Metro.

Силният вътрешен пазар и "много динамичният международен бизнес" са довели да растежа на групата през последната фискална година. Конкуренцията между Lidl и Kaufland е спечелена от първата. Продажбите на Lidl са нараснали с 9% и са достигнали 59 млрд. евро, а тези на Kaufland са били 20 млрд. евро. За двете вериги работят около 350 хил. души, което е с 15 хил. повече от година по-рано. В Германия Kaufland има в Германия 640 магазина, а Lidl - 3200. През миналата година групата е вложила 3.5 млрд. евро в преструктурирането на стари магазини, голяма част от тях – в Германия. Други 1.5 млрд. евро са били насочени към разширяване на бизнеса.

Присъствие в България


И двете вериги имат бизнес в България, като първа - в началото на 2006 г., в страната стъпи Kaufland. За миналата година приходите й надхвърлиха 1 млрд. лв. и по този начин "Кауфланд България" стана първата в сектора в страната с такива постъпления. Компанията има близо 51 магазина в повечето от големите градове.



Lidl навлезе на пазара в края на 2010 г. Засега веригата има 76 търговски обекта в 40 града, като през тази година предвижда да открие още три. Според мениджмънта дружеството отчита двуцифрен ръст на оборота през 2014 г. в страната и се подрежда на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги (като се изключат магазините "Метро Кеш енд Кери", които са от друг формат). През 2013 г. "Лидл България" отчете над 428.3 млн. лв. приходи и над 33.1 млн. лв. загуба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 613 прочитания

Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв. Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв.

Парцелът с изоставени малки хотелски сгради се намира близо до морския сарай на Доган

28 май 2020, 1725 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Френската Areva е изправена пред неясно бъдеще

Производството на ядрени реактори вероятно ще бъде прехвърлено към EDF

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10