Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 24 май 2015, 13:14, 54246 прочитания

Собственикът на Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа

Schwarz Gruppe изпревари по приходи френската Carrefour

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската Schwarz Gruppe, която е собственик на търговските вериги Lidl и Kaufland, е станала най-голямата в сектора през миналата година, съобщава Handelsblatt.

Близо 80 млрд. евро приходи

Според изявление на групата приходите й от продажби за фискалната 2014 г. са достигнали 79.4 млрд. евро. По този начин базираната в Некарслум компания се превръща в най-големия търговец на дребно в Европа, като изпреварва френската Carrefour. Година по-рано постъпленията й са били 74 млрд. евро.


По-големи търговски компании има само в Северна Америка, къдети челната тройка се води от Walmart, следвана от Costco и The Kroger Co. Германската компания е четвъртият най-голям търговец в света и изпреварва местните си конкуренти Aldi и Metro.

Силният вътрешен пазар и "много динамичният международен бизнес" са довели да растежа на групата през последната фискална година. Конкуренцията между Lidl и Kaufland е спечелена от първата. Продажбите на Lidl са нараснали с 9% и са достигнали 59 млрд. евро, а тези на Kaufland са били 20 млрд. евро. За двете вериги работят около 350 хил. души, което е с 15 хил. повече от година по-рано. В Германия Kaufland има в Германия 640 магазина, а Lidl - 3200. През миналата година групата е вложила 3.5 млрд. евро в преструктурирането на стари магазини, голяма част от тях – в Германия. Други 1.5 млрд. евро са били насочени към разширяване на бизнеса.

Присъствие в България


И двете вериги имат бизнес в България, като първа - в началото на 2006 г., в страната стъпи Kaufland. За миналата година приходите й надхвърлиха 1 млрд. лв. и по този начин "Кауфланд България" стана първата в сектора в страната с такива постъпления. Компанията има близо 51 магазина в повечето от големите градове.



Lidl навлезе на пазара в края на 2010 г. Засега веригата има 76 търговски обекта в 40 града, като през тази година предвижда да открие още три. Според мениджмънта дружеството отчита двуцифрен ръст на оборота през 2014 г. в страната и се подрежда на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги (като се изключат магазините "Метро Кеш енд Кери", които са от друг формат). През 2013 г. "Лидл България" отчете над 428.3 млн. лв. приходи и над 33.1 млн. лв. загуба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 5133 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 5 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 3108 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Френската Areva е изправена пред неясно бъдеще

Производството на ядрени реактори вероятно ще бъде прехвърлено към EDF

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10