"Карлсберг" инвестира 5 млн. лв. в пивоварната в Благоевград
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Карлсберг" инвестира 5 млн. лв. в пивоварната в Благоевград

В България "Карлсберг България" държи "Шуменско" и "Пиринско"

"Карлсберг" инвестира 5 млн. лв. в пивоварната в Благоевград

Средствата са за иновативна технология в пречистването на отпадни води

Мара Георгиева
17455 прочитания

В България "Карлсберг България" държи "Шуменско" и "Пиринско"


"Карлcберг България" ще инвестира 5 млн. лева в пивоварна "Пиринско" в Благоевград. Средствата са за иновативна технология в пречистването на отпадните води от производството. Това е най-голямата планирана инвестиция в пивоварната за 2015 г., съобщиха от компанията.

Вече започна изграждането на анаеробен биологичен реактор - BIPAQ IC - за вътрешно пречистване на отпадните води на завода. Той е част от дългосрочните инвестиции на "Карлсберг България", целящи да сведат до минимум замърсяването от производствения процес. Освен това тези води ще повишат капацитета на пречиствателната станция на пивоварната. Биологичният реактор ще започне работа в края на летния сезон.

"Карлсберг България" е собственик на две пивоварни в страната - "Шуменско пиво" и "Пиринско пиво". Компанията вече инвестира в инсталирането на нова охладителна система, която намалява консумацията на енергия, както и в ремонтни дейности, осветление и развитие на инфраструктурата в пивоварната в Благоевград, и реновира кег линията в завода си в Шумен.

Ръст в обем

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar и немската пшеничена бира Erdinger. "Карлсберг България" произвежда и сайдер Somersby, който се предлага в четири разновидности – ябълка, круша, къпина и нар.

"Пиринско" и "Шуменско" са най-бързо развиващите се бирени марки (сред седемте най-силни) в общия пазар на бира в страната от началото на годината до момента, сравнено със същия период на изминалата година, твърдят от "Карлсберг България", като се позовават на данни на агенция A/S Nielsen. Според тях "Пиринско" е увеличило с 13% обема на продажбите си за този период, а "Карлсберг България" постига 10% ръст на обемите, когато целият бирен пазар е в застой, посочват от дружеството.

Carlsberg Group е четвъртата по големина пивоварна компания в света. Продуктите й се предлагат на над 150 пазара, а брандовете Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред осемте най-успешни марки бира в Европа. Carlsberg Group има над 40 000 служители и през 2013 г. е продала близо 30 млрд. бутилки бира.

Конкурентите

В края на април от "Каменица" съобщиха, че компанията ще инвестира 3 млн. евро за анаеробен реактор, пречистващ отпадните води на пивоварна "Астика" в Хасково. По данни на дружеството през последните 18 месеца в производството в Хасково са инвестирани 30 млн. евро. От тях шест милиона са за логистична база, която след направените разширения вече е с обща площ 20 хил. кв.м, а останалата част от средствата е за обновяване на мощностите и оптимизиране на производствените процеси в "Астика".

"Загорка" АД също започна реализация на нов голям проект - пречиствателна станция от последно поколение на стойност 2 млн. евро в пивоварната в Стара Загора, съобщиха от дружеството. Компанията вече направи инвестиция и в производството на сайдер, с което не само навлезе в този сегмент от пазара и в България, но беше избрана за регионален център на Heineken за бутилиране и износ на сайдер за Балканите. Третата голяма производствена инвестиция на фирмата е в новата "Загорка ретро" - непастьоризирано пиво в бутилка с типичната старата индустриална форма на "Загорка".

Надолу, нагоре

По данни на Съюза на пивоварите през 2014 г., която се отличаваше с нетипично студено време и проливни валежи, бирените компании в страната - членове на съюза, са продали общо 4 873 350 хектолитра пиво, или 5% по-малко спрямо количествата през 2013 г. (5 116 180 хектолитра). В същото време браншовият съюз отчете по-високи инвестиции в сектора за 2014 в сравнение с предходната 2013 г. - компаниите са вложили общо 73.025 млн. лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията срещу 57 млн. лв. за 2013. Пивоварите продължават активно да разширяват портфолиото си, като предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20, отчита браншовият съюз.

"Карлcберг България" ще инвестира 5 млн. лева в пивоварна "Пиринско" в Благоевград. Средствата са за иновативна технология в пречистването на отпадните води от производството. Това е най-голямата планирана инвестиция в пивоварната за 2015 г., съобщиха от компанията.

Вече започна изграждането на анаеробен биологичен реактор - BIPAQ IC - за вътрешно пречистване на отпадните води на завода. Той е част от дългосрочните инвестиции на "Карлсберг България", целящи да сведат до минимум замърсяването от производствения процес. Освен това тези води ще повишат капацитета на пречиствателната станция на пивоварната. Биологичният реактор ще започне работа в края на летния сезон.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА

    "Пиринско" и "Шуменско"! И двата вида бира са блъскани с царевичен грис. Мерси, но не бих се жертвала да ги консумирам. Не си падам по ГМО.

  • 2
    bj_int avatar :-|
    bj_int

    Най-добре си е да пийвам КВАК и Делириум. Хубави бири

  • 3
    grigordimitrov avatar :-|
    Grdimi

    Хм хм конкуренцията в лицето на Хайнекен и Загорка изостава с инвестициите в това отношение а корпоративната стратегия на глобания им бранд "Brewing for better worlds" е обвързана с устойчивото развитие.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK