Балканското разрастване на "Спиди"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Балканското разрастване на "Спиди"

Изпълнителният директор на "Спиди" Валери Мектупчиян (крайният вдясно) обяви плановете си за развитие по време на дарение от български и френски книги за училища заедно с президента на GeoPost Пол-Мари Шаван (вторият вдясно), френския посланик Ксавие Лапер дьо Кабан (втори отляво) и зам.-министър Боил Банов (крайният отляво)

Балканското разрастване на "Спиди"

Куриерската компания ще предлага единни цени между България, Гърция и Румъния. Компанията работи и за мрежа в Турция

Весела Николаева
13549 прочитания

Изпълнителният директор на "Спиди" Валери Мектупчиян (крайният вдясно) обяви плановете си за развитие по време на дарение от български и френски книги за училища заедно с президента на GeoPost Пол-Мари Шаван (вторият вдясно), френския посланик Ксавие Лапер дьо Кабан (втори отляво) и зам.-министър Боил Банов (крайният отляво)


GeoPost смята да развива бизнеса си във всички държави от Централна и Източна Европа.

Българската куриерска компания "Спиди" ще работи за развитие на мрежа в Турция, а до няколко дни ще започне и да предлага услуги с една цена между България, Гърция и Румъния. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Валери Мектупчиян. Досега "Спиди" предлагаше еднакви цени за пратки от и до България и Румъния. Сега вече ще бъде включена и Гърция. Друга важна нова услуга е партньорството с една от най-големите палетни мрежи в Европа – Palletways. Така от юли офисите на "Спиди" ще предлагат на клиентите си директен превоз на палетни пратки до всяка държава на Европа. Очакванията на мениджърите са палетните доставки да помогнат още повече за добри резултати и развитие на регионалния бизнес.

Без граници в ЕС

"Благодарение на договорки с гръцки партньор можете да пуснете пратка от Варна до София, Букурещ и Атина на една и съща цена", даде за пример Мектупчиян. Той уточни, че сроковете за доставки от и до Гърция ще са до 48 часа, както за столицата и континенталната част, така и до островите. Същото се отнася и за пратките от и до българските и румънските райони – доставките се правят независимо дали са от Букурещ и София или са извън столиците.

Услугата за еднакви цени за България, Гърция и Румъния ще бъде налична от 1 юни. С договореното партньорство и гръцките клиенти ще имат достъп до международната куриерска мрежа на DPD в Европа, обясни Мектупчиян. Той коментира, че не очаква въвеждането на превантивния данък от гръцка страна да засегне пратките им.

"Спиди" работи в Румъния благодарение на партньорството си с френската GeoPost, която от няколко месеца е и миноритарен акционер в българското дружество. Сделката беше двустранна и след нея "Спиди" придоби българското "Геопост" и румънското поделение. DPD Group е част от GeoPost и вече е от разширената мрежа на "Спиди". Единната цена за пратки от и до България и Румъния влезе в сила от октомври миналата година. Мектупчиян посочи, че отчитат сериозен ръст на пратките си от и до европейските държави с услугата DPD Economy.

Към Турция

Сега "Спиди" работи и за свързване на мрежата си с Турция, където обаче има митнически тежести – това прави доставките между две държави по-сложно. Мектупчиян обяви, че се надяват до есента да могат да предложат свързаната услуга между другите си балкански пазари и Турция, която ще е свързана и с мрежата на DPD. Навлизането на пазарите в балканските държави е част от стратегията за интеграция на "Спиди" и GeoPost за услуги без граници, стана ясно от думите на ръководствата на двете компании.

"Привличането на GeoPost като стратегически инвеститор ни даде възможност да реализираме нашите планове за развитие на регионален бизнес", коментира Мектупчиян.

Пол-Мари Шаван, президент на GeoPost, съобщи, че основната цел на бизнеса им е да покрият държавите от Централна и Източна Европа, създавайки мрежа между тях. GeoPost се среми да запази основната дейност на компаниите, с които си партнира, а при навлизането на даден пазар предпочитат да търсят местен партньор, който познава условията, стана ясно от думите на Шаван.

Валери Мектупчиян добави, че "Спиди" има интерес и смята за перспективни и пазарите в Сърбия и Македония и се надява държавите да преодолеят политическите си различия. Тъй като и двете не са в ЕС (Сърбия е със статут на преговаряща), стокообменът се оскъпява.

Социален ангажимент

Бизнес плановете на "Спиди" бяха представени заедно с даренията, които българското дружество и GeoPost правят на училища в България и Франция. Компаниите даряват книги на български и френски от съвременни автори на учебни заведения с изучаване на френски тук и на български училища във Франция. Дарението беше символично прието от зам.-министъра на културата Боил Банов и Милка Коджабашева, директор "Квалификация и кариерно развитие" в министерството на образованието. Инициативата "Спиди дарява знание" е под патронажа на френския посланик Ксавие Лапер дьо Кабан.

Автор: Капитал Daily
GeoPost смята да развива бизнеса си във всички държави от Централна и Източна Европа.

Българската куриерска компания "Спиди" ще работи за развитие на мрежа в Турция, а до няколко дни ще започне и да предлага услуги с една цена между България, Гърция и Румъния. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Валери Мектупчиян. Досега "Спиди" предлагаше еднакви цени за пратки от и до България и Румъния. Сега вече ще бъде включена и Гърция. Друга важна нова услуга е партньорството с една от най-големите палетни мрежи в Европа – Palletways. Така от юли офисите на "Спиди" ще предлагат на клиентите си директен превоз на палетни пратки до всяка държава на Европа. Очакванията на мениджърите са палетните доставки да помогнат още повече за добри резултати и развитие на регионалния бизнес.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    mondiana avatar :-|
    Мондиана

    Отдавна имам опит със Спиди и са ми направили много добро впечатление с организацията си и качеството на услугата си. Дотам, че да се усъмня, че са българска фирма, та ги проверявах в търговския регистър :)

  • 2
    destino avatar :-P
    destino

    [quote#1:"Мондиана"] много добро впечатление с организацията си и качеството на услугата си. [/quote]
    Че имат визия, имат.
    Че правят нещо, правят.
    Че са малко над българските стандарти, са.
    (например с купуването на ел. пикапчетата, че въведоха една тарифа за румъния и т.н.)

    Но чак пък да проверявате в търговския регистър е малко прекалено.
    Ще ми бъде изключително интересно и приятно, ако споделите, с какво толкова са ви впечатлили, но с повече конкретика.

    Ако си оправят тарифата и градацията за пратки за други европейски страни, ще са супер.

    Щото сега тарифата им е нещо от сорта(това е пример):

    Доставка до Франция
    0,5кг 41,66лв
    5кг 46,46лв
    10кг 50,06лв
    31,5кг 54,86лв

  • 3
    twelve avatar :-?
    Коки

    Е така се развива бизнес! Чак невероятно звучи цената Варна-София да е като Полски Тръмбеш - Атина....

  • 4
    trakerbg avatar :-P
    TrakerBG

    Технополис работят с тях. Поръчах си бойлер преди две седмици, който дойде СМАЧКАН. От Технополис любезно ми обясниха, че е трябвало да отворя кашона с бойлера НА МЯСТО в офиса на Спийди, за да се уверя, че е наред. Може би трябваше да помоля и за контакт шуко, меки връзки и 80 литра водица, все пак е "отвори, преди да платиш".
    Та, оттук насетне - сбогом на Технополис, сбогом и на Спийди. Да се разберат кой е по-калпав в услугите си, аз съм ги похвалил пред всичките си приятели. Успех с превозите към/от чужбина!

  • 5
    tj avatar :-|
    Kiro

    Пълни мошеници!
    Какво ме интересува какви са им колите, когато си нямат ама въобще никаква идея как се работи с клиенти!
    отговарят на рекламации само ако са до 10 лева - принцип. Всичко друго го удавят във формална кореспонденция - не сте дали точен адрес; ама ние сме го доставили на съседа ви; ама вие наистина ли сте сигурни, че рекламацията ви трябва да е за тия 120 лева, ... И така докато се откажеш.
    И не разбират идиотите, че като си спести 200 лева сега, те губят от пропуснати ползи много повече във времето.
    Преди около години търсеха шеф Работа с клиенти. На два пъти пускаха обявата, сигурно дават смешни пари и няма кого да хванат за тази работа

  • 6
    tj avatar :-|
    Kiro

    Ето ви и нещо друго показателно - преди 2-3 години имаше такава статия за Загорка. И естествено коментари +/-. Още първия ден се включи Маркетинг мениджъра на Загорка, и започна да отговаря на коментиращите, ама не просташки (ти па кво разбираш от бира), а по същество, с Професионализъм.
    А тия от Спиди АД какво? За 26 часа и половина - два анонимни коментара в тяхна полза ;)

  • 7
    mondiana avatar :-|
    Мондиана

    [quote#2:"destino"]Ще ми бъде изключително интересно и приятно, ако споделите, с какво толкова са ви впечатлили, но с повече конкретика. [/quote]
    С това, че са абсолютно точни във всички елементи на обслужването и че спазват стриктно практики и последователности от обаждането по телефона до превеждането на пари по сметка. Служителите им са обучени, вежливи, без да са се лигавят. Създават ми усещане за сигурност. Какво повече да искам. Работят като западна фирма.
    Използвах един път услугите на друга фирма, излъгаха ме, че могат да свършат нещо, което не свършиха.

  • 8
    mondiana avatar :-|
    Мондиана

    [quote#6:"Kiro"]А тия от Спиди АД какво? За 26 часа и половина - два анонимни коментара в тяхна полза ;) [/quote]
    Ваша си работа, можете да мислите, че работя там. Естествено, че като съм анонимна не мога да докажа обратното. Просто се изказах в тяхна полза, защото почти всичко у нас ме отчайва и като видя нещо свястно - фирма или просто качествен човек, се изпълвам с радост.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK