Wizz Air намалява розовия цвят по самолетите си
Нискотарифната компания въвежда някои промени заради новите нужди на пазара
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Летище "Лутън", в близост до Лондон. Множеството на опашката пред изхода за самолета на Wizz Air за София е спокойно. Няма го обичайното вълнение преди полет на въпросната нискотарифна авиокомпания за това кой ще застане по-напред, за да вземе място до прозорец или до пътека. Вече на борда, стюардесите любезно питат пътниците дали имат нужда от помощ за намирането на местата им, обозначени на бордните карти.
Нововъведението да имаш място в самолета е една от новостите на нискотарифната авиокомпания, представени в дните около 11-годишнината на превозвача. На рождения си ден на 19 май Wizz Air представи и първия си ребрандиран самолет, като пребоядисването на цялата флота ще отнеме 4-5 години. Преди 11 години превозвачът иска да предложи пътуване, достъпно за всички. "Обстоятелствата обаче се промениха, живеем в различно време и са нужни различни действия", заяви главният изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади. Сега целта на компанията е да представи себе си като "по-зряла", с повече различни услуги за различните пътници. А прогнозата на представители на други нискотарифни превозвачи, че до няколко години границата между лоу кост компаниите и традиционните ще става все по-тънка, а бизнес пътниците ще бъдат все по-сериозен фокус и за нискобюджетните конкуренти в небето, е на път да се сбъдне. Все пак четенето на ситния шрифт за различните такси и цени на услуги при купуването на билети все още остава задължително за клиентите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Да живеят Уиз ер! Те направиха революция в авиационния сектор в Източна Европа и превърнаха летенето от лукс в масов продукт достъпен за много хора!
Хубаво е, че Wizz ще пуснат още линии от София. Обаче оставам с впечатлението, че вече цените на полетите не са толкова ниски.
Уви, нямат обслужвано, но затова пък като всяка нискотарифна компания събират пари на поразия!
Например в неделя сайтът им не приема плащане по банков пък, след което трябвало клиентът да се обади срещу 1,80 евро/минута.
Имат доста недоостатъци... още.
Не е трудно да изпревариш Бългерия Еър. Те от години не забелязвам да имат каквото и да е развитие, да не говорим, че останаха сигурно последната компания, която до скоро ползваше хартиени билети.
[quote#2:"starcounter"]Хубаво е, че Wizz ще пуснат още линии от София. Обаче оставам с впечатлението, че вече цените на полетите не са толкова ниски. [/quote]
Цените са точно такива, каквито е склонен да плаща пазара. Много рядко се случва Уиз ер да е по скъп от конкурент на летище София, но те не са виновни за слабата конкуренция в България.
[quote#3:"bserafimov"]Уви, нямат обслужвано, но затова пък като всяка нискотарифна компания събират пари на поразия!
Например в неделя сайтът им не приема плащане по банков пък, след което трябвало клиентът да се обади срещу 1,80 евро/минута.
Имат доста недоостатъци... още. [/quote]
Няма такова нещо сайтът им не приема плащане по банков път! Те са една от малкото авиокомпании, които приемат плащане по банков път, но само 2 седмици преди полета. Причината е, че има нужда от време да се обработят банковите преводи. Всичко е написано точно и ясно, но който не може да се оправи да си плаща, като им се обажда на кол центъра.
Аз лично плащам винаги с кредитна карта, защото е много по лесно и бързо и от над 50 полета с тях не съм имал нито един проблем!
Подобряването на "имиджа" обикновено е извинение за повишение на цените. Какво ми дава запазеното място в самолета? Нищо. Ако има 150 седалки и са продадени 150 билета, мястото така или иначе е запазено. Единствения повод да се въведе, е за да взимат повече пари за такова до прозореца, примерно. Много обичам, когато компаниите правят нещо "заради мен, клиента". Моля ви, нямаше нужда! Самолетите са пълни до горе и БЕЗ запазени места. Значи условията ни уреждат, след като ползваме услугата.
Винаги избягвам да летя с тях ако имам възможност. Заяждане за багаж, опитите им да ти продадат куп ненужни услуги и боклуци, арогантен екипаж, самолети пълни само с гастарбайтери, кацане на летища насред нищото (Хан например), неудобните седалки.... А и вече цените са им почти наравно с Луфтханза например, поне от Германия, не знам на какво разчитат с новия си "ребрандинг". Само значително по-ниската цена е аргумент за мен да летя с тях, а напоследък и това го няма.
[quote#3:"bserafimov"]плащане по банков път[/quote]
seriously ? :D
[quote#7:"sylvester"]Какво ми дава запазеното място в самолета?[/quote]
примерно ако пътуваш с жена си и детето ти дава възможност да седите един до друг, вместо да се ръгате с още 10 семейства, да се разправяш, да се примолваш на някой да се премести и тн...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.