🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Два са кандидатите в търга за доставка на 20 нови метровлака

Обединение на Siemens и полската Newag наддава срещу испанската CAF

В момента метрото се обслужва изцяло от руски влакове, произведени от "Метровагонмаш"
В момента метрото се обслужва изцяло от руски влакове, произведени от "Метровагонмаш"
В момента метрото се обслужва изцяло от руски влакове, произведени от "Метровагонмаш"    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
В момента метрото се обслужва изцяло от руски влакове, произведени от "Метровагонмаш"    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Мотрисите са за третия лъч на метрото.

Двама са участниците в търга за 420 млн. лв. на "Метрополитен" АД за доставка на 20 нови метровлака, съобщиха от общинското дружество. Срокът за подаване на оферти беше удължен два пъти с по месец, а документация внесоха обединение "Симетро София" с участници "Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag, както и испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF) (виж таблицата).


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    shilliew avatar :-|
    shilliew
    • - 6
    • + 28

    Условията по-скоро отвориха възможност за широк кръг от кандидати, а както става ясно руската "Метровагонмаш" е решила да не участва.
    ---------------------------------------
    Заради кризата с рублата? Иначе хубавото е, че не участват руски компании.

    Нередност?
  • 2
    vechnov avatar :-|
    Hristo'o
    • - 11
    • + 43

    Руснаците години наред даваха рушвети на нашите изроди, за да се договарят директно с тях. Добре че е ЕК та това дано се свърши...

    Нередност?
  • 3
    ial avatar :-|
    ial
    • - 7
    • + 18

    Не се искаше много да направят изцяло автоматична третата линия - без хора, които да управляват метровлакчетата.

    Нередност?
  • 4
    historama avatar :-|
    historama
    • - 6
    • + 12

    Остана Брюксел да промени и условията за конкурсите по обществени поръчки, за да се освободи място за участие и на некомунистически фирми.

    Нередност?
  • 5
    pifaa avatar :-|
    pifaa
    • - 9
    • + 8

    Никакви претенции нямам кой ще е доставчика на метровлаковете, само да не са като сегашните от лятото на '62, че е жалко и смешно. Иначе, подкрепям с две ръце пълна автоматизация на системата, както и прегради с автоматични врати по пероните. Все пак коя година сме. Е все пак добре, че по асансьорите не са сложили някой да натиска копчетата:)

    Нередност?
  • 6
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 6
    • + 8

    До коментар [#4] от "historama":

    ЗОП е проекция на директива на ЕС, а не на неандерталското законодателство на североазиатската кочина и с изключение на Будапеща, в цивилизованата част на света не съм виждал руски дърводелски метровлакове в употреба :)

    Нередност?
  • 7
    historama avatar :-|
    historama
    • - 7
    • + 7

    [quote#6:"Consumer"]ЗОП е проекция на директива на ЕС, а не на неандерталското законодателство на североазиатската кочина и[/quote]
    може би не съм се изразил достатъчноконкретно. Със сигурност в резултат на брюкселски разпоредби от конкурсите са отпаднали руските дърводелски влакове. Но кога ще дойде времето конкурсите да се печелят и от други фирми, а не само от Главбулгарстрой, Хидрострой, и др. подобни, все на червени демократи?

    Нередност?
  • 8
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 1
    • + 5

    До коментар [#7] от "historama":

    [quote#7:"historama"]Но кога ще дойде времето конкурсите да се печелят и от други фирми, а не само от Главбулгарстрой, Хидрострой, и др. подобни, все на червени демократи? [/quote]

    За това причината не е в разпоредбите, а в предварителния подбор и свързаната тръжна документация, както и членовете на комисията.

    Нередност?
  • 9
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone
    • - 6
    • + 3

    Дължина 60 м и ширина 2.65 м???
    Това трамваи ли са?
    Какви са тези влакове от по 60 метра? И защо са по-тесни от сегашните.

    Нередност?
  • 10
    traveler1 avatar :-|
    traveler1
    • + 6

    Щом ще участва Сименс Австрия, дълбоко се надявам че композициите ще са поне като тези във Виена, ако не и по-добри ако са по-нови.

    Нередност?
Нов коментар