Два са кандидатите в търга за доставка на 20 нови метровлака
Обединение на Siemens и полската Newag наддава срещу испанската CAF


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Двама са участниците в търга за 420 млн. лв. на "Метрополитен" АД за доставка на 20 нови метровлака, съобщиха от общинското дружество. Срокът за подаване на оферти беше удължен два пъти с по месец, а документация внесоха обединение "Симетро София" с участници "Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag, както и испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF) (виж таблицата).
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Условията по-скоро отвориха възможност за широк кръг от кандидати, а както става ясно руската "Метровагонмаш" е решила да не участва.
---------------------------------------
Заради кризата с рублата? Иначе хубавото е, че не участват руски компании.
Руснаците години наред даваха рушвети на нашите изроди, за да се договарят директно с тях. Добре че е ЕК та това дано се свърши...
Не се искаше много да направят изцяло автоматична третата линия - без хора, които да управляват метровлакчетата.
Остана Брюксел да промени и условията за конкурсите по обществени поръчки, за да се освободи място за участие и на некомунистически фирми.
Никакви претенции нямам кой ще е доставчика на метровлаковете, само да не са като сегашните от лятото на '62, че е жалко и смешно. Иначе, подкрепям с две ръце пълна автоматизация на системата, както и прегради с автоматични врати по пероните. Все пак коя година сме. Е все пак добре, че по асансьорите не са сложили някой да натиска копчетата:)
До коментар [#4] от "historama":
ЗОП е проекция на директива на ЕС, а не на неандерталското законодателство на североазиатската кочина и с изключение на Будапеща, в цивилизованата част на света не съм виждал руски дърводелски метровлакове в употреба :)
[quote#6:"Consumer"]ЗОП е проекция на директива на ЕС, а не на неандерталското законодателство на североазиатската кочина и[/quote]
може би не съм се изразил достатъчноконкретно. Със сигурност в резултат на брюкселски разпоредби от конкурсите са отпаднали руските дърводелски влакове. Но кога ще дойде времето конкурсите да се печелят и от други фирми, а не само от Главбулгарстрой, Хидрострой, и др. подобни, все на червени демократи?
До коментар [#7] от "historama":
[quote#7:"historama"]Но кога ще дойде времето конкурсите да се печелят и от други фирми, а не само от Главбулгарстрой, Хидрострой, и др. подобни, все на червени демократи? [/quote]
За това причината не е в разпоредбите, а в предварителния подбор и свързаната тръжна документация, както и членовете на комисията.
Дължина 60 м и ширина 2.65 м???
Това трамваи ли са?
Какви са тези влакове от по 60 метра? И защо са по-тесни от сегашните.
Щом ще участва Сименс Австрия, дълбоко се надявам че композициите ще са поне като тези във Виена, ако не и по-добри ако са по-нови.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.