С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 26 май 2015, 16:59, 13027 прочитания

Два са кандидатите в търга за доставка на 20 нови метровлака

Обединение на Siemens и полската Newag наддава срещу испанската CAF

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мотрисите са за третия лъч на метрото.
Двама са участниците в търга за 420 млн. лв. на "Метрополитен" АД за доставка на 20 нови метровлака, съобщиха от общинското дружество. Срокът за подаване на оферти беше удължен два пъти с по месец, а документация внесоха обединение "Симетро София" с участници "Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag, както и испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF) (виж таблицата).

Поръчката на "Метрополитен" е за доставка на 20 влака за новия, трети, лъч на метрото - от жк "Овча купел" до жк "Левски", чието изграждане ще започне тази година – в момента се избират изпълнители. Прогнозната й стойност е 420 млн. лв. без ДДС, като включва доставка, монтаж и тестове на система за управление на метровлаковете. В сумата влиза и опция за доставка на допълнителни 10 мотриси за 140 млн. лв., който ще бъдат поръчани след завършването на първия етап от третия лъч на метрото.


Двайсетте нови влака ще обслужват първия етап от трасето. Той е с дължина 7 км, ще има 7 метростанции и ще свързва "Красно село" с началото на бул. "Владимир Вазов" ("Подуяне"). И двете поръчки – за третия лъч на метрото и за мотрисите, ще се финансират със средства от новата оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020.

Русия си отива

От самото му откриване софийското метро се обслужва от руски подвижен състав, произведен от "Метровагонмаш". В началото "Метрополитен" се договаряше директно с руснаците, но след като влакчетата станаха допустим разход по оперативните програми, доставката им може да се възложи само след търг.
Първият конкурс беше обявен набързо в края на 2010 г. - с кратки срокове и детайлна спецификация, която според жалбите на кандидатите е предопределила победителя - "Метровагонмаш". Единствено руснаците и испанската CAF участваха в конкурса. Тогава вместо оферта Siemens изпратиха писмо до "Метрополитен", че няма да се включат в процедурата заради странните условия.



В новата поръчка е записано, че влакчетата трябва да са с дължина 60 м и ширина 2.65 м, от лека стомана или алуминиева конструкция, с капацитет за 110 седящи пътници, с минимум 10 врати от едната страна, да развиват 80 км/ч и да имат експлоатационен живот от 30 години. Първите 5 влака трябва да се доставят не по-късно от 28 месеца след датата на договора, а останалите – според утвърден график, но не по-късно от 36 месеца. Поръчката включва още изграждане на система за телекомуникационно управление на влаковото движение, система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване, система за автоматични преградни врати на пероните, обучение, гаранционна поддръжка и др.

Условията по-скоро отвориха възможност за широк кръг от кандидати, а както става ясно руската "Метровагонмаш" е решила да не участва. В момента се оценяват техническите предложения на двата кандидата, след което ще се отворят ценовите предложения. Офертите ще се оценяват по сложна система, отчитаща цената (48%), разхода на енергия на влаковете, честотата на техническите прегледи, шума, вибрациите и др.
Участник
 
Фирми в обединението
 
Подизпълнители
 
Обединение "СИМЕТРО София"
 
"Сименс" България

"Сименс АГ Австрия"

NEWAG, Полша
 
"Сименс АГ Германия"

"Старт Инженеринг", София

"Балкантел", София
 
Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF), Испания
 
 
 
Bombardier, Канада

ОТN, Белгия

ITA, България

Ecocoms, България

Sika, Швейцария

Faiveley, Франция
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година

Най-силни са очакванията в минната индустрия, лидерът по региони отново е Варна

10 дек 2019, 492 прочитания

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1620 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Chapter купува Time Warner Cable за 55 млрд. долара

Двете дружества ще създадат втория по големина кабелен оператор в САЩ

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10