С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 26 май 2015, 16:59, 12968 прочитания

Два са кандидатите в търга за доставка на 20 нови метровлака

Обединение на Siemens и полската Newag наддава срещу испанската CAF

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мотрисите са за третия лъч на метрото.
Двама са участниците в търга за 420 млн. лв. на "Метрополитен" АД за доставка на 20 нови метровлака, съобщиха от общинското дружество. Срокът за подаване на оферти беше удължен два пъти с по месец, а документация внесоха обединение "Симетро София" с участници "Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag, както и испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF) (виж таблицата).

Поръчката на "Метрополитен" е за доставка на 20 влака за новия, трети, лъч на метрото - от жк "Овча купел" до жк "Левски", чието изграждане ще започне тази година – в момента се избират изпълнители. Прогнозната й стойност е 420 млн. лв. без ДДС, като включва доставка, монтаж и тестове на система за управление на метровлаковете. В сумата влиза и опция за доставка на допълнителни 10 мотриси за 140 млн. лв., който ще бъдат поръчани след завършването на първия етап от третия лъч на метрото.


Двайсетте нови влака ще обслужват първия етап от трасето. Той е с дължина 7 км, ще има 7 метростанции и ще свързва "Красно село" с началото на бул. "Владимир Вазов" ("Подуяне"). И двете поръчки – за третия лъч на метрото и за мотрисите, ще се финансират със средства от новата оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020.

Русия си отива

От самото му откриване софийското метро се обслужва от руски подвижен състав, произведен от "Метровагонмаш". В началото "Метрополитен" се договаряше директно с руснаците, но след като влакчетата станаха допустим разход по оперативните програми, доставката им може да се възложи само след търг.
Първият конкурс беше обявен набързо в края на 2010 г. - с кратки срокове и детайлна спецификация, която според жалбите на кандидатите е предопределила победителя - "Метровагонмаш". Единствено руснаците и испанската CAF участваха в конкурса. Тогава вместо оферта Siemens изпратиха писмо до "Метрополитен", че няма да се включат в процедурата заради странните условия.



В новата поръчка е записано, че влакчетата трябва да са с дължина 60 м и ширина 2.65 м, от лека стомана или алуминиева конструкция, с капацитет за 110 седящи пътници, с минимум 10 врати от едната страна, да развиват 80 км/ч и да имат експлоатационен живот от 30 години. Първите 5 влака трябва да се доставят не по-късно от 28 месеца след датата на договора, а останалите – според утвърден график, но не по-късно от 36 месеца. Поръчката включва още изграждане на система за телекомуникационно управление на влаковото движение, система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване, система за автоматични преградни врати на пероните, обучение, гаранционна поддръжка и др.

Условията по-скоро отвориха възможност за широк кръг от кандидати, а както става ясно руската "Метровагонмаш" е решила да не участва. В момента се оценяват техническите предложения на двата кандидата, след което ще се отворят ценовите предложения. Офертите ще се оценяват по сложна система, отчитаща цената (48%), разхода на енергия на влаковете, честотата на техническите прегледи, шума, вибрациите и др.
Участник
 
Фирми в обединението
 
Подизпълнители
 
Обединение "СИМЕТРО София"
 
"Сименс" България

"Сименс АГ Австрия"

NEWAG, Полша
 
"Сименс АГ Германия"

"Старт Инженеринг", София

"Балкантел", София
 
Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF), Испания
 
 
 
Bombardier, Канада

ОТN, Белгия

ITA, България

Ecocoms, България

Sika, Швейцария

Faiveley, Франция
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3424 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1059 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Chapter купува Time Warner Cable за 55 млрд. долара

Двете дружества ще създадат втория по големина кабелен оператор в САЩ

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света