"Гопет транс" ще инвестира 2 млн. лв. в комбиниран жп и автомобилен транспорт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Гопет транс" ще инвестира 2 млн. лв. в комбиниран жп и автомобилен транспорт

Компанията използва всяка седмица 2000 камиона и 7 влака в мрежата от обслужвани направления

"Гопет транс" ще инвестира 2 млн. лв. в комбиниран жп и автомобилен транспорт

Спедиторът планира да пусне връзка между румънския град Куртичи и София

Калина Горанова
11661 прочитания

Компанията използва всяка седмица 2000 камиона и 7 влака в мрежата от обслужвани направления

© "Гопет Транс"


Спедиторът "Гопет транс" планира да инвестира 2 млн. лева в развитие на интермодален транспорт до 2016 г., който свързва България, Гърция, Румъния и Унгария с Великобритания, Бенелюкс, Северна Франция и западната част на Германия, съобщиха от компанията. Интермодалните превози са комбиниран автомобилен и жп транспорт, при който товарите се транспортират с влекачи до жп терминал. Там те се качват на влак, пътуващ на дълги разстояния, а на финала отново се довозват с камиони. Интермодалните превози не са новост за компанията. От  миналата година "Гопет транс" е оператор на интермодален блок-влак в страната между Русе и румънския град Куртичи, отскоро обслужва и линия до Стара Загора, а следващата планирана връзка е между Куртичи и София.

Спедиторът използва всяка седмица 2000 камиона и 7 влака в мрежата от обслужвани направления. "Планираме до 2020 г. да диверсифицираме услугите си чрез т.нар. зелена логистика (жп и интермодален транспорт) и чрез морски и въздушен превоз. Работим върху разработването на ново портфолио от услуги за управление на доставките, складиране, крос докинг, услуги с добавена стойност. Планираните инвестиции в тези дейности възлизат на 300 000 евро", заяви изпълнителният директор на компанията Мариана Христова.

20 години по-късно

Компанията е създадена през 1995 г. В началото се занимава с международен автомобилен транспорт на товари, а през 2004 г. открива и подразделението за логистика. През годините открива представителства и местни офиси в Румъния, Полша, Австрия и Гърция. Разполага с мрежа от подизпълнители, собствени транспортни средства, логистичен център на площ от 4000 кв.м за стоки от общ характер и допълнително пространство от 600 кв.м за съхранение на опасни стоки.

До края на 2016 г. компанията планира да удвои обема на интермодалните транспорти, да инвестира в собствени товарни единици, както и в развитие на партньорски отношения с ключови подизпълнители - български и чужди транспортни компании, съобщиха още оттам.

Другите по релсите

Интермодалните превози стават все по-атрактивни за спедиторите и превозвачите, тъй като намаляват разходите за превоз на товари. През февруари тази година спедиторът Schenker заедно с автопревозвача ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия.

Блок-влакът свързва Русе с Нюрнберг, като двупосочният курс отнема седмица. Според първоначалния проект ПИМК осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" - за останалите 11. Влакът е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пловдивската компания е ангажирана и с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им. В началото на годината от двете компании коментираха, че проектът е тестов и впоследствие честотата на превозите може да се увеличи, както и че основното предимство е стабилната цена и по-ниските разходи за превоз с около 20% в сравнение с това товарът да пътува само с автомобилен транспорт.

Спедиторът "Гопет транс" планира да инвестира 2 млн. лева в развитие на интермодален транспорт до 2016 г., който свързва България, Гърция, Румъния и Унгария с Великобритания, Бенелюкс, Северна Франция и западната част на Германия, съобщиха от компанията. Интермодалните превози са комбиниран автомобилен и жп транспорт, при който товарите се транспортират с влекачи до жп терминал. Там те се качват на влак, пътуващ на дълги разстояния, а на финала отново се довозват с камиони. Интермодалните превози не са новост за компанията. От  миналата година "Гопет транс" е оператор на интермодален блок-влак в страната между Русе и румънския град Куртичи, отскоро обслужва и линия до Стара Загора, а следващата планирана връзка е между Куртичи и София.

Спедиторът използва всяка седмица 2000 камиона и 7 влака в мрежата от обслужвани направления. "Планираме до 2020 г. да диверсифицираме услугите си чрез т.нар. зелена логистика (жп и интермодален транспорт) и чрез морски и въздушен превоз. Работим върху разработването на ново портфолио от услуги за управление на доставките, складиране, крос докинг, услуги с добавена стойност. Планираните инвестиции в тези дейности възлизат на 300 000 евро", заяви изпълнителният директор на компанията Мариана Христова.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK