С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 май 2015, 18:45, 11213 прочитания

"Гопет транс" ще инвестира 2 млн. лв. в комбиниран жп и автомобилен транспорт

Спедиторът планира да пусне връзка между румънския град Куртичи и София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Спедиторът "Гопет транс" планира да инвестира 2 млн. лева в развитие на интермодален транспорт до 2016 г., който свързва България, Гърция, Румъния и Унгария с Великобритания, Бенелюкс, Северна Франция и западната част на Германия, съобщиха от компанията. Интермодалните превози са комбиниран автомобилен и жп транспорт, при който товарите се транспортират с влекачи до жп терминал. Там те се качват на влак, пътуващ на дълги разстояния, а на финала отново се довозват с камиони. Интермодалните превози не са новост за компанията. От  миналата година "Гопет транс" е оператор на интермодален блок-влак в страната между Русе и румънския град Куртичи, отскоро обслужва и линия до Стара Загора, а следващата планирана връзка е между Куртичи и София.

Спедиторът използва всяка седмица 2000 камиона и 7 влака в мрежата от обслужвани направления. "Планираме до 2020 г. да диверсифицираме услугите си чрез т.нар. зелена логистика (жп и интермодален транспорт) и чрез морски и въздушен превоз. Работим върху разработването на ново портфолио от услуги за управление на доставките, складиране, крос докинг, услуги с добавена стойност. Планираните инвестиции в тези дейности възлизат на 300 000 евро", заяви изпълнителният директор на компанията Мариана Христова.


20 години по-късно
Компанията е създадена през 1995 г. В началото се занимава с международен автомобилен транспорт на товари, а през 2004 г. открива и подразделението за логистика. През годините открива представителства и местни офиси в Румъния, Полша, Австрия и Гърция. Разполага с мрежа от подизпълнители, собствени транспортни средства, логистичен център на площ от 4000 кв.м за стоки от общ характер и допълнително пространство от 600 кв.м за съхранение на опасни стоки.

До края на 2016 г. компанията планира да удвои обема на интермодалните транспорти, да инвестира в собствени товарни единици, както и в развитие на партньорски отношения с ключови подизпълнители - български и чужди транспортни компании, съобщиха още оттам.

Другите по релсите
Интермодалните превози стават все по-атрактивни за спедиторите и превозвачите, тъй като намаляват разходите за превоз на товари. През февруари тази година спедиторът Schenker заедно с автопревозвача ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия.
Блок-влакът свързва Русе с Нюрнберг, като двупосочният курс отнема седмица. Според първоначалния проект ПИМК осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" - за останалите 11. Влакът е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пловдивската компания е ангажирана и с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им. В началото на годината от двете компании коментираха, че проектът е тестов и впоследствие честотата на превозите може да се увеличи, както и че основното предимство е стабилната цена и по-ниските разходи за превоз с около 20% в сравнение с това товарът да пътува само с автомобилен транспорт.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 792 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 667 прочитания

24 часа 7 дни

21 фев 2020, 2411 прочитания

21 фев 2020, 2093 прочитания

21 фев 2020, 1890 прочитания

21 фев 2020, 1104 прочитания

21 фев 2020, 1100 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Пикадили" взе 11.8 млн. евро кредит

Обединението на веригата с "Карфур" още не се е случило

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10