Amazon пуска собствена марка хранителни продукти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon пуска собствена марка хранителни продукти

Wikipedia Commons

Amazon пуска собствена марка хранителни продукти

Бързата доставка ще се извършва чрез услугата Amazon Fresh

4513 прочитания

Wikipedia Commons

© Visitor7


Американският гигант в електронната търговия Amazon.com Inc планира да предлага на клиентите си и хранителни продукти под собствена марка. Гамата ще включва мляко, зърнени закуски и детски храни, съобщава The Wall Street Journal.

Компанията на Джеф Безос влиза на нов пазар
Фотограф: SHANNON STAPLETON

Собствените марки на големите доставчици на дребно се превърнаха в донякъде задължително разширяване на бизнеса им. По този начин те генерират по-големи маржове на продажби и успяват да спечелят доверието на клиентите си, които допреди няколко години се опасяваха за качеството на доставяните продукти. В началото на май Amazon брандира няколко големи категории изделия, включващи както домакински почистващи препарати, така и кафе, супа, вода, кучешка храна и други.

Ползите от новата търговия

Досега гигантът в електронната търговия не е предлагал собствени стоки с кратки срокове на годност, каквито са хранителните продукти. Тази нова стратегия би могла да генерира по-големи печалби на американския онлайн търговец и да смъкне цените на останалите доставчици на дребно, които предлагат продуктите си в сайта. По всяка вероятност онлайн компанията ще използва за доставки на хранителни стоки своята услуга Amazon Fresh, която продължава да разширява дейността и по Западното крайбрежие на САЩ. Услугата вече е достъпна в Сан Диего и клиентите могат да избират измежду над 500 хил. вида продукта с бърза доставка. Amazon Fresh отдавна оперира в Сиатъл, а от приблизително две години обслужва клиенти в Сан Франциско и Лос Анджелис.

Добре позната стратегия

Продуктите от първата линия на собствената марка на Amazon - Elements, които все още се предлагат на онлайн пазара, са бебешки мокри кърпички. При заплащане на еднократна годишна такса от 99 долара клиентите могат да получават неограничена безплатна доставка. Amazon започна кампанията на Elements и с предлагане на бебешки памперси, но в края на миналата година ги изтегли от сайта си, защото потребители се оплакали от проблеми с качеството им. Електронният търговец не се явява директен производител, а единствено възложител на производството към външни компании. Слагайки своя бранд обаче, американският гигант трябва да гарантира за качеството и доброто изпълнение на продукта. Миналата година Amazon отчете загуба от 241 млн. долара при регистрирани продажби за 89 млрд. долара. Тези резултати биха могли да бъдат една от причините за решението на Amazon да разширят марката си и към хранителните продукти.

Amazon предлага в Сиатъл отдавна продукти под друга собствена марка, наречена Basics. Те включват различна дребна техника като батерии, USB кабели, компютърни мишки, както и раници, керамични плочи и други.

Разрастване на пазара

Според изследване на Bernstein Research около една четвърт от разходите за хранителни стоки в Америка, или около 222 млрд. долара на година, ще бъдат похарчени онлайн. Продажбите на хранителни стоки в интернет средно ще се удвоят до 2016 г. на пет ключови европейски пазара – Великобритания, Франция, Германия, Швейцария и Холандия. А това кара някои търговци на дребно да инвестират в удобни пунктове за прибиране на купените онлайн продукти от клиентите, които могат да се превърнат в новите места за стимулиране на импулсивните покупки.

Американският гигант в електронната търговия Amazon.com Inc планира да предлага на клиентите си и хранителни продукти под собствена марка. Гамата ще включва мляко, зърнени закуски и детски храни, съобщава The Wall Street Journal.

Компанията на Джеф Безос влиза на нов пазар
Фотограф: SHANNON STAPLETON

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK