Apple създава конкурент на Spotify

Компанията иска да навлезе на растящия пазар на музикален стрийминг

Apple ще навлезе на пазара на музикален стрийминг, за да защити позициите си в индустрията, застрашени от спадащите продажби на iTunes, съобщава Wall Street Journal. Технологичният гигант се подготвя да пусне директен конкурент на популярни услуги като Spotify, които позволяват на потребителите да слушат музика директно през интернет, вместо да я купуват.

През 2003 г. Apple започна да предлага сваляне на отделни песни срещу заплащане от платформата iTunes, което превърна компанията в най-големия търговец на музика в света. Анализаторите очакват обявяването на новата услуга, което се очаква да стане официално през следващата седмица, да има също толкова голям ефект върху музикалния пазар. Макар да изостава в тази сфера, Apple може да предприеме агресивна кампания сред милионите си абонати в iTunes, за да ги убеди да използват новия модел, който ще е достъпен на техните мобилни устройства по същия начин като досегашните услуги.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал