Fiat Chrysler отлага работата по нови модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat Chrysler отлага работата по нови модели

Fiat Chrysler отлага работата по нови модели

Автомобилният концерн търси партньор, с който да споделя разходите

3233 прочитания

© REBECCA COOK


Италианско-американският автомобилен концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) е отложил обновяването и пускането на пазара на над десет модела в Северна Америка, пише Reuters, позовавайки се на източници сред доставчиците и дилърите на компанията. Необичайно големият брой забавени проекти означава, че компанията спестява значителни суми от инвестиции, докато търси партньор, с който да споделя разходите. Главният изпълнителен директор Серджо Маркионе активно лобира за консолидация в автомобилната индустрия с аргумента, че разходите за нови разработки стават непосилни за отделните компании.

В Северна Америка FCA е отложила обновяването дори на модели с висок марж на печалба като пикапа Ram 1500 и високопроходимия Jeep Wrangler. Продажбите на пикапи и джипове отговарят за над половината печалба на компанията преди облагане с данъци. Същевременно  FCA е ускорила разработката на определени нови модели. Според източници на Reuters марката  Alfa Romeo вероятно ще пуска на пазара нови модели по-бързо от първоначалните планове.

Гъвкави планове

Новите модели имаха централно място в петгодишния план на Маркионе, който бе представен пред инвеститорите през май миналата година. Според тези планове FCA трябва да достигне годишни продажби от 7 млн. автомобила до 2018 г. спрямо 4.75 млн. през 2014 г. През последната година обаче поне 12 програми за нови модели на марките Jeep, Ram, Dodge, Chrysler и Maserati са били отложени.

Доставчиците на FCA посочват различни обяснения за забавянията, включително промени в последния момент в дизайна и частите, направени с цел намаляване на общите разходи. През първото тримесечие на годината паричните резерви на компанията са спаднали с 1.1 млрд. евро, докато нетният дълг е нараснал от 7.7 до 8.6 млрд. евро. Компанията е коментирала пред Reuters, че обявените планове трябва да са достатъчно гъвкави, за да има потенциал да се добавят нови превозни средства, да се ускорява работата по едни или да се удължава жизненият цикъл на други.

Печеливши модели

Като цяло компанията фокусира ресурсите си за обновяване на най-печелившите си модели като Ram, Wrangler и Jeep Grand Cherokee, докато отлага планирания редизайн на коли със слаби продажби и ниски маржове на печалба като Dodge Dart. Според доставчици на компанията обаче обновяването на някои от най-популярните модели също е било забавено. Редизайнът на Ram 1500 например е изместен от средата на 2017 г. за есента на същата година. Новият Jeep Wrangler ще се появи през юли 2017 г., което е забавяне с около половин година спрямо досегашните планове.

Наскоро самият Маркионе обяви, че редизайнът на един от най-успешните модели на компанията Grand Cherokee е отложен за неопределено време, за да могат инженерите да направят "пълен повторен преглед" на основните компоненти на автомобила. Неговата архитектура ще споделя много елементи с по-големия и по-скъп модел Grand Wagoneer, който трябва да се появи през есента на 2018 г. Предвижда се той да се конкурира в луксозния сегмент с модели като Range Rover. Според някои доставчици на компанията представянето на обновения Grand Cherokee може да се забави с цяла година, а на Grand Wagoneer дори с повече.

Италианско-американският автомобилен концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) е отложил обновяването и пускането на пазара на над десет модела в Северна Америка, пише Reuters, позовавайки се на източници сред доставчиците и дилърите на компанията. Необичайно големият брой забавени проекти означава, че компанията спестява значителни суми от инвестиции, докато търси партньор, с който да споделя разходите. Главният изпълнителен директор Серджо Маркионе активно лобира за консолидация в автомобилната индустрия с аргумента, че разходите за нови разработки стават непосилни за отделните компании.

В Северна Америка FCA е отложила обновяването дори на модели с висок марж на печалба като пикапа Ram 1500 и високопроходимия Jeep Wrangler. Продажбите на пикапи и джипове отговарят за над половината печалба на компанията преди облагане с данъци. Същевременно  FCA е ускорила разработката на определени нови модели. Според източници на Reuters марката  Alfa Romeo вероятно ще пуска на пазара нови модели по-бързо от първоначалните планове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Маркионе да вземе да търси crowdfunding ли, що ли...?
    Италианците май пак се изхвърлиха с играта с Крайслер. От една страна Фиат едва се крепи на пазара от години, приемайки на моменти дори държавни дотации. От друга страна Крайслер са "българите" на американския авто-пазар - който се е захванал с тях, добро не е видял.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK