С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 3 юни 2015, 19:02, 4816 прочитания

Христо Ковачки поиска жп лиценз за трети път

За да започне превози, компанията му ще трябва да мине през допълнителна, по-тежка процедура

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Активният в мините и енергетиката Христо Ковачки отново, за трети път, е поискал лиценз за железопътен превоз на товари. Това стана ясно по време на заседание на парламентарната комисия по транспорт и съобщения в сряда. В момента документите му са в процедура по разглеждане и не е ясно какъв ще е изходът, казаха представителите на транспортното министерство пред депутатите. "Във всеки случай не е вярно, че вече има решение по темата и то е положително", бяха категорични експертите от ведомството на Ивайло Московски.

Проба - отказ, проба - отказ
Христо Ковачки отдавна демонстрира желание да се откъсне от "БДЖ - Товарни превози". Той подава на два пъти документи за лиценз като товарен превозвач, за да обслужва сам транспорта на въглищата от мините си, чрез дружеството "ТБД - Товарни превози", което е 100% собственост на ТЕЦ "Бобов дол" (част от енергийната група на Ковачки). И двата пъти обаче получава отказ. Последния път - заради непълноти в документацията, както и за липса на достатъчно доказателства за финансова стабилност.
Всъщност "ТБД - Товарни превози" обжалва пред Върховния административен съд (ВАС) последния отказ, а на 28 май тричленен състав на магистратите отхвърли жалбата. Следващата инстанция е жалбата да бъде разгледана от петчленен състав на съда. Очевидно обаче юристите на Ковачки не очакват тя да се произнесе по различен начин, заради което са подали ново искане. Засега обаче от транспортното министерство не дадоха на депутатите подробности дали то удовлетворява ведомството и Изпълнителната агенция "Железопътна администрация".
Грубо поръчките за превоз на дружествата на бизнесмена представляват около една трета от общите превози на "БДЖ - Товарни превози". В същото време те по данни към момента дължат на държавния жп оператор близо 10 млн. лв. за извършена от него работа, като от тази сума просрочени се водят 6.5 млн. лв.


Едни дребни, дребни курсове
Депутатите от транспортната комисия гласуваха на второ четене промени в Закона за железопътните превози, с които разрешават на индустриалните предприятия сами да извършват превози на собствените си суровини и продукция по жп мрежата "до първа гара". От транспортното ведомство обясниха пред народните представители, че с поправките не се дава възможност за работа без лиценз, каквито опасения имаше още при внасянето на проекта за обществено обсъждане, защото в случая става въпрос за изключително кратки курсове в рамките на самите мини.
В същото време с последните поправки в закона, за да започне да превозва реално каквото и да било по националната жп мрежа, дадена компания освен лиценз, ще трябва да получава и сертификат за безопасност, процедурата за издаването на който и според експертите от ведомството на Ивайло Московски, и според депутатите ще е по-тежка от тази за лиценза.
В никакъв случай обаче опцията мините сами да транспортират въглищата си до първа гара няма да удари БДЖ финансово, увериха депутатите от транспортното министерство. Сега промените в закона остава да бъдат приети и на второ четене в пленарната зала.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 692 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 654 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 2388 прочитания

15 ное 2019, 1879 прочитания

15 ное 2019, 1690 прочитания

15 ное 2019, 1362 прочитания

15 ное 2019, 1356 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Календар на панаирите и изложенията

Кои са бизнес събитията през юни

Още от Капитал
Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10