Христо Ковачки поиска жп лиценз за трети път
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Христо Ковачки поиска жп лиценз за трети път

Върховният административен съд отхвърли жалбата на Христо Ковачки срещу отказа на транспортното ведомство да му издаде разрешително сам да вози въглищата си

Христо Ковачки поиска жп лиценз за трети път

За да започне превози, компанията му ще трябва да мине през допълнителна, по-тежка процедура

Паулина Михайлова
5111 прочитания

Върховният административен съд отхвърли жалбата на Христо Ковачки срещу отказа на транспортното ведомство да му издаде разрешително сам да вози въглищата си

© ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА


Активният в мините и енергетиката Христо Ковачки отново, за трети път, е поискал лиценз за железопътен превоз на товари. Това стана ясно по време на заседание на парламентарната комисия по транспорт и съобщения в сряда. В момента документите му са в процедура по разглеждане и не е ясно какъв ще е изходът, казаха представителите на транспортното министерство пред депутатите. "Във всеки случай не е вярно, че вече има решение по темата и то е положително", бяха категорични експертите от ведомството на Ивайло Московски.

Проба - отказ, проба - отказ

Христо Ковачки отдавна демонстрира желание да се откъсне от "БДЖ - Товарни превози". Той подава на два пъти документи за лиценз като товарен превозвач, за да обслужва сам транспорта на въглищата от мините си, чрез дружеството "ТБД - Товарни превози", което е 100% собственост на ТЕЦ "Бобов дол" (част от енергийната група на Ковачки). И двата пъти обаче получава отказ. Последния път - заради непълноти в документацията, както и за липса на достатъчно доказателства за финансова стабилност. Всъщност "ТБД - Товарни превози" обжалва пред Върховния административен съд (ВАС) последния отказ, а на 28 май тричленен състав на магистратите отхвърли жалбата. Следващата инстанция е жалбата да бъде разгледана от петчленен състав на съда. Очевидно обаче юристите на Ковачки не очакват тя да се произнесе по различен начин, заради което са подали ново искане. Засега обаче от транспортното министерство не дадоха на депутатите подробности дали то удовлетворява ведомството и Изпълнителната агенция "Железопътна администрация".

Грубо поръчките за превоз на дружествата на бизнесмена представляват около една трета от общите превози на "БДЖ - Товарни превози". В същото време те по данни към момента дължат на държавния жп оператор близо 10 млн. лв. за извършена от него работа, като от тази сума просрочени се водят 6.5 млн. лв.

Едни дребни, дребни курсове

Депутатите от транспортната комисия гласуваха на второ четене промени в Закона за железопътните превози, с които разрешават на индустриалните предприятия сами да извършват превози на собствените си суровини и продукция по жп мрежата "до първа гара". От транспортното ведомство обясниха пред народните представители, че с поправките не се дава възможност за работа без лиценз, каквито опасения имаше още при внасянето на проекта за обществено обсъждане, защото в случая става въпрос за изключително кратки курсове в рамките на самите мини.

В същото време с последните поправки в закона, за да започне да превозва реално каквото и да било по националната жп мрежа, дадена компания освен лиценз, ще трябва да получава и сертификат за безопасност, процедурата за издаването на който и според експертите от ведомството на Ивайло Московски, и според депутатите ще е по-тежка от тази за лиценза.

В никакъв случай обаче опцията мините сами да транспортират въглищата си до първа гара няма да удари БДЖ финансово, увериха депутатите от транспортното министерство. Сега промените в закона остава да бъдат приети и на второ четене в пленарната зала.

Активният в мините и енергетиката Христо Ковачки отново, за трети път, е поискал лиценз за железопътен превоз на товари. Това стана ясно по време на заседание на парламентарната комисия по транспорт и съобщения в сряда. В момента документите му са в процедура по разглеждане и не е ясно какъв ще е изходът, казаха представителите на транспортното министерство пред депутатите. "Във всеки случай не е вярно, че вече има решение по темата и то е положително", бяха категорични експертите от ведомството на Ивайло Московски.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    всичко това става с явната помощ на управленският екип на бдж

  • 2
    bungee avatar :-?
    Вовка Вурдалак

    Тоя вместо да е в затвора лицензи иска...

  • 3
    haralampi avatar :-|
    haralampi

    "От транспортното ведомство обясниха пред народните представители, че с поправките не се дава възможност за работа без лиценз"

    с тази "дребна" поправка може би не, но след това очакваме още 1-2 дребни и после всички нарушения ще се окажат законни.

    Ковачки трябва да е в затвора - спящите прокурори, изберете си - най-лесно се доказват задължения към НАП, пенсионен фонд, инвестиращ в свързани компании и какво ли още не.

  • 4
    david_k avatar :-|
    david_k

    Така се прави бизнес в България! После защо плащаме скъп ток..., ето заради такива като този индивид с подарените концесии.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK