С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 3 юни 2015, 19:02, 4856 прочитания

Христо Ковачки поиска жп лиценз за трети път

За да започне превози, компанията му ще трябва да мине през допълнителна, по-тежка процедура

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Активният в мините и енергетиката Христо Ковачки отново, за трети път, е поискал лиценз за железопътен превоз на товари. Това стана ясно по време на заседание на парламентарната комисия по транспорт и съобщения в сряда. В момента документите му са в процедура по разглеждане и не е ясно какъв ще е изходът, казаха представителите на транспортното министерство пред депутатите. "Във всеки случай не е вярно, че вече има решение по темата и то е положително", бяха категорични експертите от ведомството на Ивайло Московски.

Проба - отказ, проба - отказ
Христо Ковачки отдавна демонстрира желание да се откъсне от "БДЖ - Товарни превози". Той подава на два пъти документи за лиценз като товарен превозвач, за да обслужва сам транспорта на въглищата от мините си, чрез дружеството "ТБД - Товарни превози", което е 100% собственост на ТЕЦ "Бобов дол" (част от енергийната група на Ковачки). И двата пъти обаче получава отказ. Последния път - заради непълноти в документацията, както и за липса на достатъчно доказателства за финансова стабилност.
Всъщност "ТБД - Товарни превози" обжалва пред Върховния административен съд (ВАС) последния отказ, а на 28 май тричленен състав на магистратите отхвърли жалбата. Следващата инстанция е жалбата да бъде разгледана от петчленен състав на съда. Очевидно обаче юристите на Ковачки не очакват тя да се произнесе по различен начин, заради което са подали ново искане. Засега обаче от транспортното министерство не дадоха на депутатите подробности дали то удовлетворява ведомството и Изпълнителната агенция "Железопътна администрация".
Грубо поръчките за превоз на дружествата на бизнесмена представляват около една трета от общите превози на "БДЖ - Товарни превози". В същото време те по данни към момента дължат на държавния жп оператор близо 10 млн. лв. за извършена от него работа, като от тази сума просрочени се водят 6.5 млн. лв.


Едни дребни, дребни курсове
Депутатите от транспортната комисия гласуваха на второ четене промени в Закона за железопътните превози, с които разрешават на индустриалните предприятия сами да извършват превози на собствените си суровини и продукция по жп мрежата "до първа гара". От транспортното ведомство обясниха пред народните представители, че с поправките не се дава възможност за работа без лиценз, каквито опасения имаше още при внасянето на проекта за обществено обсъждане, защото в случая става въпрос за изключително кратки курсове в рамките на самите мини.
В същото време с последните поправки в закона, за да започне да превозва реално каквото и да било по националната жп мрежа, дадена компания освен лиценз, ще трябва да получава и сертификат за безопасност, процедурата за издаването на който и според експертите от ведомството на Ивайло Московски, и според депутатите ще е по-тежка от тази за лиценза.
В никакъв случай обаче опцията мините сами да транспортират въглищата си до първа гара няма да удари БДЖ финансово, увериха депутатите от транспортното министерство. Сега промените в закона остава да бъдат приети и на второ четене в пленарната зала.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 799 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 768 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2599 прочитания

17 яну 2020, 1699 прочитания

17 яну 2020, 1623 прочитания

17 яну 2020, 1464 прочитания

17 яну 2020, 1463 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Календар на панаирите и изложенията

Кои са бизнес събитията през юни

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10