"Натура фит" ще разширява продажбите си на сушени плодове и зеленчуци в България

Компанията смята да продава повече в търговски вериги

По думите на управителя Мария Кощилакова (втората вдясно) пазар за сушените плодове и зеленчуци има, намирането на суровини понякога е проблем. В понеделник гост в предприятието беше президентът Росен Плевнелиев
По думите на управителя Мария Кощилакова (втората вдясно) пазар за сушените плодове и зеленчуци има, намирането на суровини понякога е проблем. В понеделник гост в предприятието беше президентът Росен Плевнелиев    ©  "Натура фит"
По думите на управителя Мария Кощилакова (втората вдясно) пазар за сушените плодове и зеленчуци има, намирането на суровини понякога е проблем. В понеделник гост в предприятието беше президентът Росен Плевнелиев
По думите на управителя Мария Кощилакова (втората вдясно) пазар за сушените плодове и зеленчуци има, намирането на суровини понякога е проблем. В понеделник гост в предприятието беше президентът Росен Плевнелиев    ©  "Натура фит"
22.4%

е ръстът в продажбите на компанията за миналата година до 2.25 млн. лв.

Производителят на сушени плодове, зеленчуци и продукти от тях "Натура фит" планира да разшири дейността си, като увеличи продажбите си в търговската мрежа на дребно в България и в чужбина. Това съобщи пред "Капитал Daily" управителят на компанията Мария Кощилакова. Дружеството е създадено преди близо три години, а новата част на предприятието е открита преди малко повече от година. Основната част от продукцията – около 90%, е за износ и само малка част се реализира в България. Производството на компанията е по изцяло интегрирана вертикална структура, без отпадъци, обясни Кощилакова.

Реализацията на продуктите му в момента е предимно на пазари от ЕС, както и на международни клиенти от други континенти. Семейното предприятие произвежда сушени сливи, ябълков чипс, дюли, тикви, различни видове пипер, домати и брашна от сушени зеленчуци и плодове.

По различни канали

По думите на Кощилакова предстои развиването на повече продажби на български пазар, преди всичко чрез договори с големи търговски вериги, бензиностанции и специализирани магазини. В момента специализираните магазини са един от каналите за продажба на продуктите в България. Сега доставките на "Натура фит" до по-малките магазини става през дистрибутори, тъй като компанията няма собствена дистрибуторска мрежа. Целта на бъдещото разрастване от ръководството обясниха с желанието продуктите да могат да достигнат до всички потребители. Капацитетът на предприятието в Хисаря е преработка на 7000-10 000 тона суровина на сезон. Доставките на суровини са предимно от местни фермери, като компанията разчита и на собствени насаждения. "Натура Фит" има 550 дка овощни градини и 350 дка зеленчукови полета. Обмисля се и разширяване на градините.

"За съжаление вносът на свежа суровина понякога също е наложителен поради проблема с осигуряването й на местно ниво", коментира Кощилакова. По думите й пазар за сушените плодове и зеленчуци има, търсенето на качествен продукт е голямо, но по-скоро намирането на суровини е проблемът.

"Дългосрочната стратегия на компанията е в затвърждаването на името й като основен доставчик на висококачествен краен продукт за високоразвитите европейски и презокеански пазари. Разработването на иновативни асортименти от локални суровини е нашата сила", обясни Кощилакова. Тя коментира, че натуралните сушени плодове и зеленчуци са пазарна ниша, която тепърва ще се развива. "Тенденцията е да се търсят екологично чисти, здравословни храни, с достатъчна наситеност на полезни фибри и минерали за организма, като се помага за запазване на околната среда."

История

Предприятието в Хисаря е еднолична собственост на Мария Кощилакова, показва справка в Търговския регистър. То е построено с инвестиция "на зелено" с помощта на финансиране от Програма за развитие на селските райони. Инвестицията е 6 млн. лв., като финансирането е осигурено през Първа инвестиционна банка, показва справка в Търговския регистър. В бюлетина на ПИБ от юни миналата година "Натура фит" е дадено като пример за успешна инвестиция, направена с помощта на банката. Консултантът на компанията Йордан Кощилаков се е занимавал преди това с производство на пипер и други зеленчуци, показват справки от Търговска палата - Стара Загора.

По данни на "Капитал" за миналата година "Натура фит" има 2 хил. лв. печалба - двойно спрямо 2013 г. Приходите за миналата година са нараснали с 22% до 2.25 млн. лв.  Служителите в "Натура фит" са около 50 и от компанията обясняват, че това е най-голямата производствена инвестиция в община Хисаря за последните 20 години. Това беше и една от причините президентът Росен Плевнелиев да посети предприятието в понеделник като част от обиколката му в региона.

"Държавата трябва да бъде платформа за бизнеса и да го подпомага с информация и с контакти на потенциални партньори", е заявил по време на посещението си държавният глава.

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане