"Лидл" измести "Билла" от второто място при веригите

Целта ни е след пет години да сме лидер на пазара, казва управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева пред "Капитал"

"Надявам се в България да се утвърждават и нишовите вериги."
"Надявам се в България да се утвърждават и нишовите вериги."
"Надявам се в България да се утвърждават и нишовите вериги."    ©  Анелия Николова
"Надявам се в България да се утвърждават и нишовите вериги."    ©  Анелия Николова

За четири години от отварянето на първия си магазин германският дискаунтър Lidl стана втората по големина верига за търгония на дребно в страната. Тя порасна с 26% за 2014 г. спрямо предходната година и с приходи от почти 540 млн. лв. измести от позицията Billa, макар и с малко. Това показва класацията "Капитал 100" за най-големите компании в страната, която ще излезе на 3 юли. Дистанцията с лидера "Кауфланд България" е огромна - над два пъти. Но пък "Лидл" прави заявка след пет години да го изпревари. Любопитна подробност е, че конкуриращият се дует е с един и същ собственик - германската група Schwarz. Но в България от ръководството на двете вериги винаги са твърдeли, че са конкуренти и взимат решенията си абсолютно самостоятелно.

Към края на миналата година "Лидл" има 76 магазина, а планът за 2015 г. е само за три нови обекта. Средносрочна програма не е обявена публично, но без силна експанзия изпреварването на "Кауфланд" ще е трудно. Лидерът стъпи по-рано в България - откри първия си магазин през 2006 г., като залага само на големи хипермаркети. "Лидл" има различни формати, като навлезе и в централните части на София с обекти под наем. И докато "Кауфланд" вече от години работи на печалба, то "Лидл" все още е на загуба, макар и намаляваща.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове