Невидимото пристанище на "Газтрейд"

Компанията затъна на последния етап от изграждането на порта си за над 16 млн. евро след отказ от транспортното министерство да построи желания кей

Колко време е нужно, за да си построиш пристанище? Ако зависиш от държавата за някое разрешително, това се превръща във въпрос с повишена трудност. Управляващите, които проявяват завидна пъргавина при отдаването на различни държавни обекти на концесия, често бавят фирмите, които сами се опитват да изградят за себе си нужните за бизнеса им инфраструктурни обекти.

Горчивият опит на един от най-големите търговци на зърно в света Toepfer с тромавата държавна машина, проявяваща активност само когато желае, вече показа, че докато на румънския бряг компанията от 2007-2008 г. досега е успял да изгради 7 пристанища на зелено през 80-100 километра, от българската страна все още няма нито едно. А проектът при село Айдемир, 6 км западно от Силистра, все още е мираж за инвеститора "АДМ България лоджистикс" (новото име на българското дружество на Toepfer).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    opetkov50 avatar :-|
    Oggie Petkov
    • + 23

    Освен всичко друго статията показва и некомпетентността на транспортното министерство. Никъде по цивилизования свят не се строят пристанища за опасни товари директно на сушата. Навсякъде те са изнесени на стотици метри във водата. Съоръженията се на ричат "джети"(jetty). Смешно е да се насилва собственика да строи излишно пристанищно съоръжение на брега и след това такова във водата.

    Нередност?
  • 2
    nogica avatar :-|
    nogica
    • + 26

    тя компетенцията е за рушвета,който не плаща няма разрешение.Тормоз и толкова.Най големите бандити в държавата са държавните служители

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1
    • + 11

    Москов трябва да отговаря за рекета, който е упражнил. Също, е много подло да се отказва с писмо, а не адм. акт - тази практика следа да се забрани и ползващите я да понесат отговорност.

    И не на последно място, ясно е, че държавата чрез Москов играе за Домусчиев - Капитал благодаря, че отваряте темата - моля Ви, следвайте я. Нека да се види как държавата за едни е майка, а за други мащеха.

    Нередност?
  • 4
    nikistoyanoff avatar :-|
    Николай Стоянов
    • + 10

    Аз не разбрах как държавен служител - директор на дирекция в министерство е член на борда на директорите на БМФ, като има категорична забрана за това.

    Нередност?
  • 5
    skch avatar :-|
    skch
    • - 7
    • + 3

    Държавата от доста време спонсорира националните каузи на Домусчиев, който пък е поставено лице на Химимпорт. А че ГЕРБ и тимаджиите са в комбина отдавана се знае.

    Нередност?
  • 6
    filip_kostov81 avatar :-|
    felipeeee
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#5] от "skch":

    Или някой те е излъгал или си сътворил най-голямата глупост. Домуса няма нищо общо с Химимпорт. Това всеки го знае.

    Нередност?
  • 7
    xix1609323633698491 avatar :-|
    Виолета Васева
    • + 2

    Рекета срещу Газтрейд продължава. В момента това се прави с помоща на РИОСВ Варна и кмета на Община Белослав

    Нередност?
Нов коментар