Hyundai и Kia свиват производството заради спадащи продажби
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hyundai и Kia свиват производството заради спадащи продажби

Hyundai и Kia свиват производството заради спадащи продажби

Компаниите губят от липсата на достатъчно SUV модели и слабата йена

8167 прочитания

© Joshua Lott


Акциите на Hyundai са изгубили една пета от стойността си от началото на годината.

Южнокорейските производители на автомобили Hyundai Motor и Kia Motors започват свиване на производството заради спадащите продажби, съобщава Financial Times. Автомобилната индустрия в страната страда от конкуренцията на японски производители, които са облагодетелствани от ниския курс на йената, както и от прекалената си зависимост от модели, чиято популярност спада на световните пазари.

В края на май Hyundai е свила с 25% капацитета на завода си в град Асан, разположен на 100 км южно от Сеул. Около 40% от цялото производство на компанията се осъществява в корейските й фабрики. От своя страна Kia, която е дъщерна компания на Hyundai, е намалила работното време в своите заводи в Китай от началото на този месец. Заедно Hyundai и Kia се нареждат на пето място по продажби в световен мащаб сред производителите на автомобили.

Променящ се пазар

Експерти от сектора отбелязват, че това е първото свиване на обема на производство за Hyundai от глобалната финансова криза през 2008 г. Заводът в Асан произвежда седани като моделите Sonata и Grandeu. На фона на спадащите цени на горивата обаче търсенето на световните пазари се насочва към спортните високопроходими автомобили SUV, където Hyundai има слаби позиции. Kia е по-слабо засегната от тези тенденции заради силното си портфолио от SUV модели. Двете компании заявиха, че предприетите промени в производството целят постигане на по-голяма адекватност с търсенето на пазара.

През последните няколко години заводите на Hyundai оперираха в пълния си производствен капацитет, но от началото на 2015 г. производителят изостава от повечето си конкуренти, особено японските, чиято продукция става по-евтина заради обезценяването на йената. През май продажбите на компанията спаднаха с 6.4% спрямо същия месец на миналата година. През последната година южнокорейският вон се е оскъпил с около 10% спрямо японската йена, достигайки най-високия си курс от седем години. Това дава предимство на японските производители спрямо корейските на международните пазари.

Спад на продажбите

"Свиването на производството не е добър сигнал. Най-вече по отношение на продажбите в Китай, където компанията се представя по-слабо от очакваното заради неспособността да отговори на търсенето на SUV модели", коментира Чунг Сунг Йоп, анализатор в Daiwa Securities. Според прогнозите на неговата фирма продажбите на Hyundai и Kia в Китай, който е най-големият им пазар, ще спаднат с над 10% през текущото тримесечие.

На пазара в Южна Корея Hyundai предлага 10 седана и четири модела SUV. През първото тримесечие на годината нито един модел на компанията не е успял да се нареди сред десетте най-продавани SUV автомобила в Китай. Ситуацията за Hyundai се влошава и на пазара в САЩ, където продажбите на компанията са спаднали с 10% през май. Там корейският производител предлага само два модела SUV и нито един пикап. За сравнение, Toyota е представена на щатския пазар с осем SUV и два пикапа.

Заедно със свиването на производството Hyundai и Kia обявиха, че предприемат стъпки за съкращаване на оперативните разходи. Първото тримесечие на 2015 г. беше петото поред, в което Hyundai отчита спад на нетната печалба. Акциите на Hyundai са изгубили една пета от стойността си от началото на годината, което е най-лошото представяне сред световния автомобилен сектор.

Акциите на Hyundai са изгубили една пета от стойността си от началото на годината.

Южнокорейските производители на автомобили Hyundai Motor и Kia Motors започват свиване на производството заради спадащите продажби, съобщава Financial Times. Автомобилната индустрия в страната страда от конкуренцията на японски производители, които са облагодетелствани от ниския курс на йената, както и от прекалената си зависимост от модели, чиято популярност спада на световните пазари.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    emilm13 avatar :-P
    emilm13

    Май цените не отговарят на имиджа им!

  • 2
    ambrazurchik avatar :-|
    Амбразурчик

    [quote#1:"emilm13"]Май цените не отговарят на имиджа им!
    [/quote]

    така е ,
    повярваха си много , започнаха атака на ценови нива
    които не съответстват на имиджа им
    Пазарът си знае работата

    не са лоши машини , но при цени поне Минус 25 %


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK