Над 80% от мобилния трафик все още е "затворен" при оператора

Телекомите продължават да стимулират абонатите си да говорят в една и съща мрежа

Пакетните услуги са един от малкото стабилно растящи сегменти в индустрията.
Пакетните услуги са един от малкото стабилно растящи сегменти в индустрията.
Пакетните услуги са един от малкото стабилно растящи сегменти в индустрията.    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Пакетните услуги са един от малкото стабилно растящи сегменти в индустрията.    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Цифровизацията не е постигнала целите си, отчита антимонополният регулатор.

Пазарът на телекомуникационни услуги е достатъчно конкурентен, а намесата на държавата там не помага никому и никак. Така накратко могат да се опишат изводите от становището на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по доклада на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за състоянието на телеком пазара в края на 2014 г. Документът се подготвя от секторния регулатор ежегодно и се смята за един от най-меродавните източници на данни за всички сегменти на индустрията. Антимонополният орган пък е длъжен да съгласува доклада, което и направи в края на миналата седмица. Изводите в становището на КЗК, както и данните от самия документ на КРС не са изненадващи: във всички ниши на пазара конкуренцията е голяма, а потребителите имат полза от това.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 3
    viktor_k avatar :-|
    viktor_k
    • - 3
    • + 7

    Нека не забравяме, че има разлика между относителен дял и неговото процентно изменение, и изменение в абсолютни числа.
    Въпреки това ми е странно как Мобилтел бележи спад от 1.9%, при положение че клиентите им на мобилни гласови услуги са намалели само с 13 000. В същото време Теленор отбелязва ръст от 0.8%, а само за периода октомври-декември загуби 150 000 абоната.
    Разпределението би трябвало да е следното:
    Мтел спад с 0.3%
    Теленор спад с 1.4%
    Виваком ръст с 1.7%

    Нередност?
  • 4
    nikivas avatar :-|
    Николай Влаеско
    • - 8
    • + 1

    Много "купешки" приказки...истината е, че цената на мобилните услуги у нас не се определя по пазарни правила! Защо например роумингът на Мтел е все още 69 ст/мин!? И всичките т.нар. :промоции" са пълни лъжи - например: "...имате 3000 безплатни минути разговор...", във фактурата ти намаляват крайната цена с няколко стотинки!!!

    Нередност?
  • 5
    stg avatar :-|
    stg
    • - 1

    [quote#4:"Николай Влаеско"]И всичките т.нар. :промоции" са пълни лъжи - например: "...имате 3000 безплатни минути разговор...", във фактурата ти намаляват крайната цена с няколко стотинки!!! [/quote]
    разбира се че има мошеничевства но в случая имаме пълна невъзможност за аналитично прочитане на текст - функционална неграмотност се нарича

    Нередност?
  • 6
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • + 1

    с пренисимостта на номерата прецакаха абонатите.
    Иначе беше ясно кликваш му по МТел ъой ги се обажда по Вивакома, че му е безпкатно или ти СМСва по 3тия че има 50000 включени СМСа... :-)

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар