ПИМК инвестира 25 млн. евро в нови камиони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ПИМК инвестира 25 млн. евро в нови камиони

Дружеството купува 150 влекача Mercedes и 100 Iveco, както и още 50 хладилни и 200 обикновени ремаркета за превозите си с блок-влак.

ПИМК инвестира 25 млн. евро в нови камиони

Покупката ще увеличи парка на пловдивската компания от над 1100 влекача с 10%

Калина Горанова
29734 прочитания

Дружеството купува 150 влекача Mercedes и 100 Iveco, както и още 50 хладилни и 200 обикновени ремаркета за превозите си с блок-влак.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


През 2015 г. ПИМК ще инвестира 25 млн. евро в нови превозни средства. Това съобщи за "Капитал Daily" Илиян Филипов, един от двамата съсобственици на пловдивската компания. Тя е най-големият автомобилен превозвач в страната, като през 2013 г. изпревари бившата държавна СОМАТ по приходи. Пловдивското дружество е известно и с това, че транспортира дрехите на испанската Inditex, производител на марките Zara, Stradivarius, Bershka и др. В сектора обаче е по-популярна с това, че ежегодното се разраства като бизнес и като подвижен парк.

Още Mercedes и малко Iveco

За тази година компанията планира 25 млн. евро инвестиции в 150 влекача Mercedes и 100 Iveco, като вторите вече са доставени, а първите ще бъдат произведени до края на октомври.

Най-мащабната покупка от този тип се случи през 2013 г., когато компанията обяви, че е поръчала 540 нови камиона Mercedes. Инвестицията тогава беше за 32 млн. евро. Следващата 2014 г. беше обявена от ПИМК като годината на ремаркетата. Тогава превозвачът закупи 400 ремаркета за 8 млн. евро и поръча още 100 влекача за 7.5 млн. евро. Така през миналата година превозните средства на пловдивската компания надхвърлиха 1100. С новите попълнения от 2015 г. бройката им ще се увеличи с 10%, тъй като предстои продажба на някои от старите превозни средства от 2011 и 2012 г. ПИМК традиционно предпочита да купува камиони на финансов лизинг, а не на оперативен, при който те се връщат обратно при производителя, тъй като при продажбата на старите камиони те намират пазар успешно и на добри цени на вторичния пазар. Тактиката, която следва компанията, е първо да се намерят товарите, а след това да се купят и камионите за тях.

В сметката с инвестициите от 25 млн. евро за 2015 г. влизат още 50 хладилни ремаркета и 200 обикновени за интермодалните превози, които компанията започна в началото на тази година съвместно със спедитора DB Schenker.

И още бизнес

Интермодалният влак започна работа през февруари тази година и се движи между България и Германия. Той свързва Русе с Нюрнберг, като двупосочният курс отнема седмица. Според първоначалния проект ПИМК осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" - за останалите 11. Влакът е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК, като сега двете компании ще трябва да решат дали да пуснат и втори през есента.

Заедно с превозните средства компанията увеличава и приходите си. За 2014 г. ръстът й по този показател е 21% спрямо 2013 г., като постъпленията за изминалата година са близо 215 млн. лв. Това се дължи логично на увеличаване на клиентите. Растеж от около 15 - 20% е заложен и за 2015 г. Той ще дойде основно от превозите България - Европа, както и от курсове в страната, като от февруари 60 камиона на компанията се занимават с превозите на насипни материали за строителството на магистралите "Марица" и "Струма". Единственото направление, което търпи спад, са превозите към и от Турция. Те са намалели с около 25%, спрямо 2013 г. заради ограниченията, които постоянно налага турската страна, за да подпомогне собствените си превозвачи в запазването на основния дял при транспортното осигуряване на вноса и износа на турската икономика.

През 2015 г. ПИМК ще инвестира 25 млн. евро в нови превозни средства. Това съобщи за "Капитал Daily" Илиян Филипов, един от двамата съсобственици на пловдивската компания. Тя е най-големият автомобилен превозвач в страната, като през 2013 г. изпревари бившата държавна СОМАТ по приходи. Пловдивското дружество е известно и с това, че транспортира дрехите на испанската Inditex, производител на марките Zara, Stradivarius, Bershka и др. В сектора обаче е по-популярна с това, че ежегодното се разраства като бизнес и като подвижен парк.

Още Mercedes и малко Iveco


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tatianabenova avatar :-|
    tmbm

    Добре е да отразявате фактите обективно: 100 камиона IVECO не са „малко“.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK