General Motors и Fiat Chrysler наемат консултанти за евентуално сливане
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

General Motors и Fiat Chrysler наемат консултанти за евентуално сливане

Мениджърът на Fiat Chrysler Серджо Маркионе от месеци призовава за консолидация в автомобилната индустрия

General Motors и Fiat Chrysler наемат консултанти за евентуално сливане

Въпреки отказа на GM за обединение, FCA продължава да опитва да стигне до сделка

3665 прочитания

Мениджърът на Fiat Chrysler Серджо Маркионе от месеци призовава за консолидация в автомобилната индустрия

© Reuters


Опитите на FCA за сливане с GM идват и на фона на опасения, че секторът се е запътил към спад, което би засегнало оценките на компаниите.

Автомобилните производители General Motors (GM) и Fiat Chrysler Automobiles (FCA) са се обърнали към инвестиционни банки, които да им помогнат да излязат от задънената улица в отношенията си, посочват запознати с темата източници пред Reuters. Италианско-американският концерн FCA се опитва да наложи сливане на базирания си в Детройт конкурент. Консултант на GM е Goldman Sachs, а FCA работи с UBS, казват няколко източника, като според един от тях Morgan Stanley също работи с GM.  

Пореден опит

Бордът на директорите на GM вече отхвърли предложение за сливане от страна на FCA по-рано през годината, а миналата седмица главният изпълнителен директор на американската компания Мери Бара обяви, че не проявява интерес към обединение. Отказът й обаче не спира мениджъра на FCA Серджо Маркионе от работата му върху план за сливане, отбелязват източниците на агенцията. По думите им той лобира пред инвеститорите на GM с цел да привлече борда на директорите на детройтския производител на масата на преговорите.  

По-рано тази седмица GM е подписала писмо за ангажимент с Goldman Sachs за консултантски услуги по темата FCA, посочва един от източниците на Reuters. Вицепрезидентът на GM Тони Червоне не потвърждава информацията, че компанията му е ангажирала Goldman Sachs или Morgan Stanley конкретно във връзка с опитите за сливане от страна на FCA.

Goldman Sachs, която в миналото е консултирала Fiat по редица сделки, беше един от консултантите, които защитаваха GM през февруари по време на разногласия с инвеститорите на компанията. В същото време FCA работи с швейцарската банка UBS по стратегията си, докато фамилията Аниели, които са основатели на Fiat и държат около 30% от FCA чрез инвестиционната си компания Exor, са консултирани от Lazard, посочва един от източниците.

Маркионе, който в сряда навърши 63 години, провежда кампания за необходимостта от съществена консолидация в световната автомобилна индустрия, чрез която компаниите от сектора да споделят тежестта на непосилните капиталови разходи. Автомобилните производители по света са изправени пред нарастващи разходи за разработването на превозни средства, които отделят малко или нулеви емисии въглероден диоксид и които могат да предотвратяват сблъсъци чрез използването на сложни системи за автоматизирано управление.

Сега или никога

Опитите на FCA за сливане с GM идват и на фона на опасения, че секторът се е запътил към спад, което би засегнало оценките на компаниите, пише Reuters.

"За Маркионе ситуацията е сега или никога", коментира пред агенцията банкер, който посочва, че пазарните оценки в автомобилната индустрия са достигнали пиковите си стойности.

Проблемът пред главния изпълнителен директор на FCA е, че компанията е много по-малка от GM, чиято пазарна капитализация е от порядъка на 57 млрд. долара, а годишните приходи са за около 156 млрд. долара. За сравнение - седмият по големина автомобилен производител в света FCA има пазарна капитализация от 20 млрд. долара, а отчетените приходи за миналата година са 96 млрд. евро. Компанията има и едни от най-сериозните задължения в сектора, като нетният й промишлен дълг е 8.6 млрд. евро, отбелязва агенцията.

Значителна част от пазарната оценка на FCA е свързана с марката Ferrari, която Маркионе често описва като "изключителен морков" за инвеститорите. Според близки до FCA източници обаче евентуално сливане с GM няма да включва Ferrari, тъй като фамилията Аниели иска да запази контрола над луксозното подразделение и да продължи с изпълнението на плановете си за листването му на борсата. Първоначалната идея беше Ferrari да излезе на борсата през първата половина на 2015 г., но впоследствие FCA премести датата за листването най-рано в средата на октомври, припомня Reuters.

Опитите на FCA за сливане с GM идват и на фона на опасения, че секторът се е запътил към спад, което би засегнало оценките на компаниите.

Автомобилните производители General Motors (GM) и Fiat Chrysler Automobiles (FCA) са се обърнали към инвестиционни банки, които да им помогнат да излязат от задънената улица в отношенията си, посочват запознати с темата източници пред Reuters. Италианско-американският концерн FCA се опитва да наложи сливане на базирания си в Детройт конкурент. Консултант на GM е Goldman Sachs, а FCA работи с UBS, казват няколко източника, като според един от тях Morgan Stanley също работи с GM.  


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK