Таксиметровите компании ще трябва да наемат шофьорите си

Законови промени предвиждат водачите да не могат да возят за своя сметка от името на фирмата

Ако промените се приемат и шофьорите се наемат от компаниите, това ще означава, че оборотът, отчетен на апарата в автомобила, ще влиза като оборот на фирмата
Ако промените се приемат и шофьорите се наемат от компаниите, това ще означава, че оборотът, отчетен на апарата в автомобила, ще влиза като оборот на фирмата
Ако промените се приемат и шофьорите се наемат от компаниите, това ще означава, че оборотът, отчетен на апарата в автомобила, ще влиза като оборот на фирмата    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Ако промените се приемат и шофьорите се наемат от компаниите, това ще означава, че оборотът, отчетен на апарата в автомобила, ще влиза като оборот на фирмата    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Таксиметровите компании ще трябва да наемат на трудови договори водачите на автомобилите, предвиждат промени в Закона за автомобилните превози, които започнаха да се обсъждат в парламента. Според предложенията, вкарани от депутатите от ГЕРБ Цветомир Михов и Иван Вълков, от закона ще отпаднат текстовете, позволяващи таксиметровите превози на пътници да се извършват от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Така опциите, които остават, са или всички регистрирани превозвачи, които в София са около 15 по-големи компании, да наемат шофьорите, или шофьорите да станат регистрирани превозвачи и така броят на такси фирмите да нарасне значително.

Към момента шофьорите, които карат за някоя от големите марки, плащат месечни такси за диспечерски услуги и за ползването на марката на компанията, а водачите инкасират оборота. От години обаче голям проблем в бранша е, че често фирмите са кухи, на поставени лица и съществуващи за определен период от време и от тях държавата не може да си събере данъците. Според представители на бранша обаче така формулираните промени в закона няма да доведат до решаването на този проблем.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pzashev avatar :-|
    pzashev
    • - 3
    • + 11

    Това всъщност е добра новина и като че ли по-честно спрямо шофьорите! Защото формулата на големите акули е "доходите са наши, разходите ваши".

    Нередност?
  • 2
    grinddisko1 avatar :-|
    grinddisko1
    • - 3
    • + 29

    Интересно изказване на дамата от таксиметровата фирма - при 3000 лв. оборот и 1000 автомобила, то оборотът би следвало да е ~3 000 000 лв. На тази сума те плащат ДДС от 15 хил. лв.....

    Естествено, че няма да искат, като се налага да плащат данъци.

    Таксиметровите шофьори плащат и допълнителна такса, за да им "оправят" данъците. Ако се направи справка, то сигурно всички таксиметрови шофьори са социално слаби.

    Нередност?
  • 3
    sa6 avatar :-|
    sa6
    • - 1
    • + 7

    защото в момента всичките сигане, които карат софйските таксита са с изрядни трудови договори и книжки? А какво правим със всички ЕТ-та които аутсорсват определена фирма?

    Нередност?
  • 4
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 1
    • + 7

    ДАП 2.0 срещу "Кооп-такси" 2.0 (Юбер)

    Ако не сменим всички политици, пак ще въртим кръгчета из пустинята.

    Нередност?
  • 5
    loremipsum avatar :-|
    loremipsum
    • - 4
    • + 10

    правят го за да забранят убер; за потребителите ще има единствено негативи

    Нередност?
  • 6
    gligi avatar :-|
    gligi
    • - 1
    • + 7

    Искаха да прецакат Юбер, а сега настроиха абсолютно всички бакшиши срещу безумните регулации... много добре!

    Нередност?
  • 7
    hdj27318443 avatar :-|
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "grinddisko1":

    Прочети пак, нито е дама, нито имат 1000 коли, нито правят твърдо 3000лв.

    Нередност?
  • 8
    hdj27318443 avatar :-|
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    • - 3
    • + 5

    Тези промени нямат нищо общо с Убер, там и сега никой няма лиценз за таксиметров превоз.

    Нередност?
  • 9
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 2
    • + 4

    Таксиметровите фирми са като от друг свят и за тях тьрговският закон не важи. Това е все едно като назначим лекар в кардиологията, да му я дадем на лизинг ли? Или да му дадем 5-6 легла и колкото си докара?...
    Аз не прочетох смислег довод против нормалността.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 10
    rip_russia avatar :-|

    Трябва да се поучим от развитите страни как са решили въпроса. Не трябва да се допускат фалшиви таксита и трябва да може да се търси отговорност. Може да се използват технологии подобни на тази на Uber. Правителството все повече усложнява нещата, вместо да ги опростява. Това създава хаос, корупция и измами. На ГЕРБавите не бих платил и лев данък, защото им нямам и грам доверие. Всичко което се опитват е да изстискат от порядъчните хора още данъци и такси. Затова в България виреят тарикатите които не плащат. Бъдете тарикати и не плащайте. По принцип за таксиджийте въобще не ми пука. Толкова са долнопробни. Таксиджия, продавач на сергия и сервитьор са много долнопробни професии, нечисти.

    Нередност?
Нов коментар