Green Life: Въпреки проблемите с руския пазар има надежда за летния сезон
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Green Life: Въпреки проблемите с руския пазар има надежда за летния сезон

Green Life изгради преди години и управлява комплекса Green Life Beach Resort в Созопол

Green Life: Въпреки проблемите с руския пазар има надежда за летния сезон

Компанията запазва цените си в комплекса в Созопол и очаква туристическа активност, свързана с фестивалите в града

11523 прочитания

Green Life изгради преди години и управлява комплекса Green Life Beach Resort в Созопол

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Строително-инвестиционната компания Green Life Developments and Resorts планира частично да компенсира липсата на ранни резервации на руските туристи с индивидуални заявки за по-дълъг престой. Фирмата изгради и управлява комплекса Green Life Beach Resort до Созопол. Компанията е успяла да привлече руски туристи, които са почивали при тях преди, част от които ще останат на българското Черноморие поне два месеца. "Липсата на ранни групови записвания през туроператори компенсираме успешно чрез нова бизнес стратегия за достигане до доволните ни стари клиенти, които не попадат в обсега на държавната политика, тоест не са държавни служители. Този тип туристи имат по-дълги престои в сравнение с родните посетители, което е важно за нас и ни позволява да запазим миналогодишните ценови нива", коментира Илиян Маринов, търговски мениджър на компанията. Според данните на Green Life профилът на туриста през лятото на 2015 г. остава сходен с този от предходните сезони. Експертите от компанията определят като целеви клиенти и гостите, които организират морската си ваканция около посещение на музикални или други събития.

Кои са туристите

"През последната седмица имаме доста запитвания и потвърдени резервации от руски граждани, които са посещавали комплекса ни в Созопол и през предходните години", разказа Маринов. Според него опасенията за цялостно понижение през този сезон ще се сбъднат за голяма част от бранша. "Но смятам, че добре изградените и поддържани обекти ще успеят да постигнат добрите резултати от предходната година, особено ако са в дестинации с позитивен имидж като Созопол, Лозенец, Поморие, Несебър, Дюни, Каварна", коментира Маринов.

Според Green Life сериозен дял от туристите през започналото вече лято ще бъде този на българите. Техните резервации традиционно започват след 15 юни, когато е краят на учебната година за по-големите деца. "Най-активният период от лятото – между 15 юли и 15 август, вече е напълно резервиран. Родните туристи остават при нас между една и две седмици. През последните години по-голям процент от ваканциите стават за 10 или дори 14 нощувки, а не за 7, какъвто е базовият пакет", коментира Маринов. Най-активни са семействата с деца, следват компаниите от млади хора и по-възрастните двойки.

Морски и фестивален туризъм

Интересен сегмент, който Green Life се опитват да привлекат, са гостите, които комбинират класическия летен с фестивалния туризъм. Големите концерти, дори кратките DJ събития привличат туристи, които традиционно избират Гърция или Турция. Някои мероприятия са притегателна сила дори за чуждестранни гости, поясняват от компанията. "Вече имаме почти пълна заетост за седмиците преди и след Spirit of Burgas. Винаги сме напълно заети в седмиците на Аполония. Виждаме, че фестивалният туризъм би могъл да се превърне в ключово предимство на българските курорти пред гръцките, където културните мероприятия не са силно застъпени", посочва Маринов. Според него е много важно и правилно да се определят целевите групи на този потенциален пазар, за да се използва пълният му капацитет.

Строително-инвестиционната компания Green Life Developments and Resorts планира частично да компенсира липсата на ранни резервации на руските туристи с индивидуални заявки за по-дълъг престой. Фирмата изгради и управлява комплекса Green Life Beach Resort до Созопол. Компанията е успяла да привлече руски туристи, които са почивали при тях преди, част от които ще останат на българското Черноморие поне два месеца. "Липсата на ранни групови записвания през туроператори компенсираме успешно чрез нова бизнес стратегия за достигане до доволните ни стари клиенти, които не попадат в обсега на държавната политика, тоест не са държавни служители. Този тип туристи имат по-дълги престои в сравнение с родните посетители, което е важно за нас и ни позволява да запазим миналогодишните ценови нива", коментира Илиян Маринов, търговски мениджър на компанията. Според данните на Green Life профилът на туриста през лятото на 2015 г. остава сходен с този от предходните сезони. Експертите от компанията определят като целеви клиенти и гостите, които организират морската си ваканция около посещение на музикални или други събития.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK