Продажбите на H&M в България са нараснали с над 30%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на H&M в България са нараснали с над 30%

Компанията вече има 16 магазина у нас, след като само през 2014 г. откри пет представителства в страната, а през април пусна и онлайн магазин

Продажбите на H&M в България са нараснали с над 30%

Ръстът на продажбите на групата през периода декември - май пък е повече от 20%

4477 прочитания

Компанията вече има 16 магазина у нас, след като само през 2014 г. откри пет представителства в страната, а през април пусна и онлайн магазин

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Веригата вече присъства в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Плевен и Благоевград.

През първата финансова половина на 2015 г. (декември - май) продажбите на Hennes & Mauritz (H&M) в България са нараснали с над 30% спрямо същия период на предходната година и достигат 223 млн. крони - около 24.2 млн. евро (виж таблицата). Компанията вече има 16 магазина в страната, след като само през 2014 г. откри пет представителства у нас, а през април пусна и онлайн магазин. Новата интернет услуга предлага и продукти за дома от серията "H&M Home" за интериорен дизайн и декорации. Продажбите на групата и пазарният й дял в глобален мащаб също са се увеличили.

Добри резултати

Повишението на продажбите на H&M е с 23% и достига до 100 млрд. шведски крони през първите шест месеца на финансовата 2015 година (виж графиката). Печалбата на ритейлъра след данъчно облагане се e увеличила до 10 млрд. шведски крони, съответстващи на 6.08 шведски крони за акция, което представлява увеличение от 19%. Пазарите, в които групата се представя най-добре, са Германия, САЩ, Англия и Франция.

"Значителното увеличение на продажбите продължи за всичките ни марки през първата половина на годината. Поглеждайки конкретно към второто тримесечие: март - май 2015 г., повишаването на продажбите отново беше голямо въпреки по-трудните условия, с които се сблъскахме. Например силният аналогичен период през миналата година и необичайно студеното пролетно време в много от важните за нас европейски пазари", коментира главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон.

Мащабна експанзия

От началото на 2015 г. ритейлърът има осем нови онлайн пазара: Полша, България, Португалия, Румъния, Чехия, Словакия, Унгария и Белгия. Във финансовия отчет на компанията се посочва, че платформите са били много добре приети още след откриването им през март и април. Паралелно с онлайн експанзията H&M продължава да отваря магазини с бързи темпове. През първата половина на годината групата отвори 149 магазина и затвори 21, тоест има нетно увеличение от 128 нови магазина. "Откритите през първото полугодие представителства са много успешни. Стремим се да отворим около 400 нови магазина за 2015 г.", обяви Карл-Йохан Персон. Компанията ще продължи да развива и най-новата си линия H&M Home. През 2015 г. ще открие над сто магазина от марката в десет нови пазара.

През есента компанията ще пусне в продажба и гама продукти за красота H&M Beauty. Сред тях ще бъдат гримове, както и грижа за косата, тялото и приспособления за разкрасяване. Продуктите ще бъдат налични в над 900 магазина по света и онлайн на hm.com. "Тази серия е пример за всички инвестиции, които правим, за да разширим продуктова си гама още повече", се посочва в доклада на компанията.

Веригата вече присъства в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Плевен и Благоевград.

През първата финансова половина на 2015 г. (декември - май) продажбите на Hennes & Mauritz (H&M) в България са нараснали с над 30% спрямо същия период на предходната година и достигат 223 млн. крони - около 24.2 млн. евро (виж таблицата). Компанията вече има 16 магазина в страната, след като само през 2014 г. откри пет представителства у нас, а през април пусна и онлайн магазин. Новата интернет услуга предлага и продукти за дома от серията "H&M Home" за интериорен дизайн и декорации. Продажбите на групата и пазарният й дял в глобален мащаб също са се увеличили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Увеличението на приходите от акция ще окаже влияние и на пазарната цена на акциите;-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK