Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юни 2015, 17:34, 2175 прочитания

Vivendi стана основен акционер на Telecom Italia

Френската група отново навлиза на телекомуникационния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската група Vivendi стана най-големия акционер на Telecom Italia, с което си осигурява достъп до италианския пазар и повече канали за разпространение на своите музикални и видеоуслуги. Медийният и телеком гигант обяви, че вече притежава 14.9% от акциите на водещия италиански мобилен оператор. Така Vivendi измества испанската Telefоnica, която досега бе най-големият инвеститор в Telecom Italia, пише Financial times.

Свързани сделки


В официалното си съобщение Vivendi заявява, че ще отдели 1 млрд. евро, за да увеличи наскоро придобития дял от 1.9% в италианския телеком до 6.7%. Те ще се прибавят към други 8.7% от акциите, които френската компания получи като част от сделката за продажба на дела си в Telefоnica Brazil. Последната транзакция от своя страна е част от споразумение, при което Vivendi продава бразилското си подразделение GVT на Telefоnica.

Тази сделка дава водеща роля на италианския телекомуникационен пазар на френският магнат Венсан Болоре, който е председател и основен инвеститор на Vivendi. Споразумението също така ще подсили спекулациите в сектора, че Telecom Italia скоро ще стане обект на придобиване като част от вълната консолидации в европейската телеком индустрия.

Същевременно придобиването на дял в Telecom Italia връща Vivendi в телекомуникационния бизнес, след като компанията положи усилия да намали експозициите си към него. През последните две години групата продаде свои активи на стойност десетки милиарди евро в телеком компании като част от стратегията да се фокусира изцяло върху операциите медии и производство на съдържание. Разпродажбите ограничиха бизнеса на Vivendi до Universal Music Group, която е най-голямата звукозаписна музикална компания в света, както и платената телевизионна услуга Canal Plus.



Продажбите оставиха френската компания със значителни парични резерви, които според оценките на Bernstein възлизат на около 7.5 млрд. евро, дори след скорошните споразумения с акционерите за увеличаване на плащанията към тях. В съобщението за сделката Vivendi заявява, че "капиталовата инвестиция във водещата италианска компания се вписва в стратегията за разрастване на присъствието в страна със сходна култура и общи корени". Компанията също така изтъква, че възнамерява да подкрепя Telecom Italia в дългосрочен аспект.

Повишено влияние

Главният изпълнителен директор на френската група Арно дю Пюифонтен не изключи придобиването на още по-голям дял в Telecom Italia в бъдеще. След последната сделка Vivendi ще може да повлияе на решението дали италианският телеком да продаде бразилското си подразделение TIM Participacoes, което е вторият най-голям мобилен оператор в южноамериканската държава. Друго важно решение пред телекома е каква сума да отдели за инвестиции във високоскоростни мрежи в Италия, където правителството настоява за подобрение на инфраструктурата.

През миналата седмица председателят на борда на Telecom Italia Джузепе Речи коментира, че компанията предпочита да остане на бразилския пазар, който отговаря за една трета от всичките й приходи. Пюифонтен от своя страна заявява, че Vivendi е "отворена и много гъвкава" по въпроса дали ще иска продажба на TIM Participacoes. "Важното е да се вземе решение, което създава стойност в дългосрочен аспект, за което трябва да сме прагматични", изтъква той. Той също така заявява, че е прекалено рано да се говори дали Telecom Italia трябва да се включи в предложения от италианското правителство съюз с други оператори за изграждане на скоростна фиброоптична мрежа.

През миналата седмица Telecom Italia набра 780 млн. евро от първично публично предлагане на подразделението си за телекомуникационни кули Infrastrutture Wireless Italiane. При търга бяха продадени 40% от бизнеса на цена от 3.65 евро за акция, което дава на цялото подразделение стойност от 2.19 млрд. евро.

 

 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 831 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1117 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на "Монбат" нарастват

Акционерите одобриха изплащането на 5.85 млн. лв. за дивидент.

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10