Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 25 юни 2015, 20:52, 6169 прочитания

Облигационерите на БДЖ продават 500 вагона за 9 млн. лв.

Активите не са в употреба и приходите ще отидат за плащане на част от просрочения дълг за 140 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската банка за развитие, която е довереник на облигационерите в БДЖ, продава 500 товарни вагона на държавния холдинг. Общата начална тръжна цена на подвижния състав е около 9 млн. лв.

Вагоните са заложени по реда на Закона за особените залози в полза на банката, която е довереник по втория облигационен заем за 120 млн. евро, взет през 2007 г. с цел погасяване на стари задължения.


До продажбата се стига, тъй като от години БДЖ има проблем с разплащанията си по него. През пролетта на миналата година на общо събрание на кредиторите по втория облигационен заем беше взето решение да започне разпродажбата на 3542 товарни вагона и на 25-те дизелови мотриси Siemens, които са обезпечение по заема. Тогава топката остана в банката попечител, която движи въпросната процедура, която вече е приведена в действие за част от активите.

Дни на търгове 
Началната цена на вагоните на търга с тайно наддаване варира от 9730 лв. до 37 хил. лв. Огледите на вагоните приключват на 26 юни, а заявления за участие в търга се приемат до 29 юни в деловодството на ББР, като за участие в търга се внася задатък в размер на 10% от началната тръжна цена на желаните групи вагони. Отварянето на офертите от комисията ще бъде на 30 юни в сградата на банката.

Предлаганите на търг вагони не се използват от БДЖ. Общото обезпечение по заема, който е обявен за предстрочно изискуем, е 5 хиляди товарни вагона и 25 дизелови мотриси. През май миналата година решението за евентуална бъдеща продажба беше за мотрисите и за 3542 вагона, които не се използват от компанията и конкретната продажба не би се отразила върху оперативната работа на дружеството. Мотрисите обаче се използват, като извършват основно крайградски превози.



По думите на изпълнителния директор на държавния холдинг Владимир Владимиров за нова порция продажби още не може да се говори, преди да са ясни резултатите от наближаващия търг и дали има интерес от страна на купувачи.

Години на преговори
"Продажбата на вагоните е един от елементите по погасяването на задълженията към облигационерите", коментира още Владимиров. По думите му пред "Капитал Daily" задълженията по втория облигационен заем към момента са малко над 140 млн. лв., всички от които просрочени. Общите задължения към банки на държавния превозвач са 330 млн. лв., а всички задължения на компанията - 530 млн. лв.

От повече от година дружеството заедно с транспортното министерство преговаря с облигационерите за подписването на споразумение за разсрочване на задълженията. До момента обаче до съгласие не се е достигнало, като през миналата година държавната компания настояваше заемът да бъде разсрочен за десет години при сегашните лихвени условия, което беше неприемливо за облигационерите. Последва друго предложение от страна на превозвача за отписване на 30% от главницата по заема и изплащане на всичко до 2020 г. И тази оферта не се стори атрактивна на кредиторите.

На въпроса докъде са стигнали преговорите Владимиров отговори така: "Няма напрежение с облигационерите, в момента нещата са спокойни. Ако се стигне до споразумение, ще бъдете уведомени." Според близки до разговорите на хоризонта няма постигане на сделка и за такава ще може да се говори най-рано през есента.

За пореден път държавата планира да опита продажба на поделението на БДЖ за товарни превози. Оценката на дружеството трябва да е готова до края на месеца. Тя вероятно ще покаже, че дружеството се е обезценило. Към него официално не е заявен интерес и шансът за сделка е нисък. Идеята е с приходите от приватизация да се покрият част от задълженията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 413 прочитания

Печалбите на индустриалните компании в Китай с най-голям спад от поне 10 години Печалбите на индустриалните компании в Китай с най-голям спад от поне 10 години

Резултатът за първите два месеца на годината е с 40% по-нисък в сравнение с година по-рано

31 мар 2020, 415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративните гиганти на 2014 г.

За девета поредна година класацията "Капитал 100" подрежда най-големите компании в България

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10