Amazon разширява кредитните си услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon разширява кредитните си услуги

Amazon разширява кредитните си услуги

Компанията предлага бизнес кредити, за да разшири мрежите си за доставки

2642 прочитания

© MICHAELA REHLE


Amazon.com ще разшири програмата си за кредитиране на търговци в седем нови държави, включително Китай и Великобритания, съобщава Reuters. Досега компанията за електронна търговия предлагаше тези услуги само в Съединените щати и Япония. Оперативните кредити за търговци, с които компанията работи, се предлагат чрез основаното пред 2012 г. подразделение Amazon Lending.

Ръководителят на Amazon Marketplace Питър Фариси заявява, че в страни като Канада, Франция, Германия, Индия, Италия, Испания и Китай кредитите се превръщат в основен фактор в конкуренцията за привличане на нови доставчици и завоюване на пазарен дял. Кредитните услуги могат да се ползват само от фирми, получили специална покана, и не са достъпни за всички търговци, използващи платформата на Amazon.

Рискови кредити

Други големи играчи в електронната търговия като eBay, PayPal и Alibaba Group също започват да използват бизнес кредити, за да разширят мрежите си за доставки. Някои банкови специалисти по оценка на кредитния риск обаче отбелязват, че тези фирми навлизат на тези пазари, без да са наясно в какви условия оперират получателите на заеми. "За малките бизнеси има голяма опасност от провал, особено в страни като Китай и Индия", заявява Уилям Блек, професор по финанси в Университета в Мисури.

От Amazon заявяват, че могат да предоставят кредити безопасно на основата на вътрешна информация, освен това плащанията по кредитите се отчисляват от приходите от продажби, които се изплащат на търговците. Amazon предлага три до шест месечни кредита в размер от 100 до 600 хил. долара, които търговците могат да използват за покупка на инвентар. Освен от лихвите Amazon печели и от дял от продажбите на тези търговци на сайта си.

Според информацията на компанията раздадените през 2012 г. кредити са били на стойност стотици милиони долара, като повече от половината кредитополучатели са използвали услугата повече от веднъж. Amazon обаче отказва да представи конкретните данни за вече раздадените и за обема на планираните заеми.

Питър Фариси изтъква, че компанията е станала по-добра в оценяването на ключовите точки за малкия и средния бизнес, където допълнителният капитал може да доведе до видим резултат. "Ние сме наясно с бизнеса на партньорите ни и каним само тези, които смятаме за най-добре позиционирани да реализират растеж", завява той.

Конкурентно предимство

В Китай, където Alibaba съшо предлага кредити на малкия бизнес, навлизането в този сектор е важна стъпка за бизнеса на компанията. "Amazon има много малък пазарен дял в Китай, поради което кредитирането е много важна и необходима стъпка за реализиране на растеж", заявява Джил Лурия, анализатор в Wedbush Securities. В страни като Индия, където също има много кандидати за овладяване на растящия сектор на онлайн търговията, малките бизнес заеми също ще предоставят на компанията значимо конкурентно предимство, допълва тя.

Онлайн кредитите отговарят за около 3% от общия обем на малките лични и бизнес кредити в САЩ, чийто обем е близо 1 трлн. долара. Средната лихва по бизнес кредити под 1 млн. долара е била 1% през 2014 г., но е нараснала до 1.6% през тази година. Според кредитната агенция PayNet повишението на лихвите се дължи на нарасналото кредитиране от страна на фирми, които имат по-слаби възможности за поемане на риск. "Компании като Amazon нямат данни за всички пазари, на които оперират партньорите им, а вътрешната информация не е достатъчна", изтъква президентът на PayNet Уилям Фелан.

Според информация на Reuters лихвите по кредитите на Amazon варират между 6 и 14 на сто. Много малки търговци обаче ги предпочитат, тъй като процесът по получаването им е по-лесен и бърз, отколкото при традиционните кредитни институции.

Amazon.com ще разшири програмата си за кредитиране на търговци в седем нови държави, включително Китай и Великобритания, съобщава Reuters. Досега компанията за електронна търговия предлагаше тези услуги само в Съединените щати и Япония. Оперативните кредити за търговци, с които компанията работи, се предлагат чрез основаното пред 2012 г. подразделение Amazon Lending.

Ръководителят на Amazon Marketplace Питър Фариси заявява, че в страни като Канада, Франция, Германия, Индия, Италия, Испания и Китай кредитите се превръщат в основен фактор в конкуренцията за привличане на нови доставчици и завоюване на пазарен дял. Кредитните услуги могат да се ползват само от фирми, получили специална покана, и не са достъпни за всички търговци, използващи платформата на Amazon.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.