Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 юли 2015, 18:12, 5535 прочитания

Българската банка за развитие продаде само 92 от вагоните на БДЖ за 1.3 млн. лв.

Основният купувач е "Вагоноремонтен завод - 99"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската банка за развитие продаде 92 товарни вагона на Българските държавни железници за 1.3 млн. лв. Банката е довереник на облигационерите на БДЖ и организира търг за продажбата на 500 вагона на държавния холдинг, обезпечение по втория облигационен заем на превозвача, с изплащането на който има проблеми от години. Общата начална тръжна цена на 500-те вагона беше около 9 млн. лв. От тях обаче са продадени едва около една пета. Печелившият купувач на 91 от 92-та е "Вагоноремонтен завод - 99". Последният вагон е спечелен от русенската "Експрес сервиз", като от информацията на сайта на ББР става ясно, че за въпросните вагони няма други участници, класирани на второ място. Единичната цена на продадените вагони се движи между 12 600 и 16 040 лв. Парите от продажбата ще отидат за покриване на задълженията към облигационерите.

По думите на изпълнителния директор на държавния холдинг Владимир Владимиров пред "Капитал Daily" банката трябва да продължи с продажбата на останалите вагони или да даде възможност на превозвача да ги продава, като парите отново ще отидат за покриване на задължението към облигационерите.


На час по вагон
Отварянето на офертите беше на 30 юни в сградата на банката. Целта на търга беше да се намалят задълженията към облигационерите по втория облигационен заем, взет през 2007 г., за да погаси холдингът стари задължения. Заемът беше за 120 млн. евро, като към момента остава да се изплатят малко над 140 млн. лв., всички от които просрочени.

По реда на Закона за особените залози в полза на банката обезпечение на заема са 5 хиляди товарни вагона и 25 дизелови мотриси. През май миналата година на общо събрание на кредиторите беше взето решение да започне разпродажбата на 3542 от товарните вагони и на мотрисите. Последните се използват от железницата за крайградските й пътнически превози, но не и въпросните 3542 товарни вагона. След решението на общото събрание беше въпрос на време кога банката ще предприеме продажбите.

Общите задължения към банки на държавния превозвач са 330 млн. лв., а общо компанията дължи 530 млн. лв. От повече от година дружеството заедно с транспортното министерство преговаря с облигационерите за подписването на споразумение за разсрочване на задълженията. До момента обаче до съгласие не се е достигнало, като през миналата година държавната компания настояваше заемът да бъде разсрочен за десет години при сегашните лихвени условия, което беше неприемливо за облигационерите. Последва друго предложение от страна на превозвача за отписване на 30% от главницата по заема и изплащане на всичко до 2020 г. И тази оферта не се стори атрактивна на кредиторите. Според близки до разговорите на хоризонта няма постигане на сделка и за такава ще може да се говори най-рано през есента.



За ремонт
"Вагоноремонтен завод - 99" се намира в град Септември. Акционерното дружество се занимава с ремонт, рециклиране и модернизация на товарни и пътнически вагони, както и с производство и износ на нови колооси. За 2014 г. компанията има приходи от 78 млн. лв, като през 2013 г. те са били 62.5 млн. лв. За двете години дружеството е на печалба от малко над 2 млн. лв.

Другият купувач - русенската "Експрес сервиз", е своеобразен наследник на "Локомотивен и вагонен завод" - Русе. "Експрес сервиз" е единственият в България производител на маневрени (и други) локомотиви. Фабриката се намира в местността Образцов чифлик, на една гара разстояние от Русе в посока Варна. В началото на миналата година компанията съобщи, че предстои и изграждането на  ново депо за ремонт на локомотиви заради ръста на поръчките от частните превозвачи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2224 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2411 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Удвояване. И на приходите, и на заводите

Американската Sensata строи ново предприятие в България и планира скоро да има 3500 служители

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10