Фериботи на абордаж

Транспортният министър разпореди да се осигури бизнес за кораба на Кирил Домусчиев и "Химимпорт"

Българският кораб вече има само един руски конкурент по линията Варна - Кавказ
Българският кораб вече има само един руски конкурент по линията Варна - Кавказ
Българският кораб вече има само един руски конкурент по линията Варна - Кавказ    ©  Капитал
Българският кораб вече има само един руски конкурент по линията Варна - Кавказ    ©  Капитал

Фериботите рядко попадат в полезрението на масовата публика. Тяхната непопулярност обаче е неоправдана, тъй като понякога на борда си те носят показателни истории.  

Такава е тази за фериботната линия, свързваща Варна с руското пристанище Кавказ. Историята се развива в последните шест месеца и в нея има всичко. Битка за товари. Натоварени с пропан-бутан руски кораби, оставени с дни в морето, защото не им се разрешава да влязат във варненския фериботен терминал. И рядко проявяван държавен протекционизъм в защита на българското.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 6
    • + 33

    Транспортният сектор пое щафетата от енергийния. Губеща държавна собственост със съмнителни играчи на входа и изхода, свръхрегулации, антипазарни практики, протекционизъм, лобизъм, свръхзадлъжнялост, забранени държавни квази-помощи. Идеалната среда за изява на същите остапбендеровци (не само като архетип, но и като конкретни ЕГН-та), които занулиха енергетиката пред очите на всички.

    Нередност?
  • 2
    korctiv avatar :-?
    korctiv
    • - 1
    • + 10

    Няма такова пристанище във Варна (фериботно). Проверете в регистрите на Морска администрация за регистрираните пристанища в България и ще се убедите. За експлоатационна годност и документи за сигурност въобще деже и да не споменаваме.

    Нередност?
  • 3
    yori756 avatar :-|
    16bit
    • - 5
    • + 6

    Ами всичко това е в следствие на това че руснаците са се мъчили да наложат някакъв монопол при тия товари. И че искат да товарят само на техни си кораби. Нищо лошо няма в това, че министърът защитава българския интерес и че иска равноправие между двете страни. За БДЖ не знам, ама парите които отиват в бюджета от тия товари едва ли са жълти стотинки.

    Нередност?
  • 4
    maximxx avatar :-?
    Максо
    • - 3
    • + 2

    Интересно, че вместо похвална - министърът в крайна сметка защитава българските компании - статията е написана критично... Каква ли е причината, да не би че Иво Прокопиев има зъб на Домусчиев заради КРИБ, респективно всички компании, с които той е свързан, трябва да се громят от Капитал ;) Много професионално...

    Нередност?
  • 5
    seniorbb avatar :-|
    джендър NATO generals
    • - 1
    • + 2

    Друго мнение: Русия ограничава вносът от България всячески, вкл чрез нейните фериботи на линията Варна-Кавказ. Българското правителство вижда това, и с цел да подпомогне износа решава, че наш-български ферибот би бил от полза. Корабният сектор е приватизиран, и за това правителството моли 2-ма големи играчи да се включат със свой/български/ферибот. С който евентуалният износ на Бг стоки за Русия да е по-лесен. 2-те частни компании от Бг страна купуват ферибот(по молба на правителството), но той излиза на загуба. След което/ако това е така, както предполагам/, те имат моралното право да се обърнат към правителството и да кажат-вие поискахте да се ангажираме с ферибот за десетки милиони, сега помогнете той да не е на загуба. Подобен БГ ферибот, би могъл да бъде врата за нашият износ, ако за в бъдеще има какво да изнасяме..

    Нередност?
Нов коментар