Фериботи на абордаж
Транспортният министър разпореди да се осигури бизнес за кораба на Кирил Домусчиев и "Химимпорт"


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Фериботите рядко попадат в полезрението на масовата публика. Тяхната непопулярност обаче е неоправдана, тъй като понякога на борда си те носят показателни истории.
Такава е тази за фериботната линия, свързваща Варна с руското пристанище Кавказ. Историята се развива в последните шест месеца и в нея има всичко. Битка за товари. Натоварени с пропан-бутан руски кораби, оставени с дни в морето, защото не им се разрешава да влязат във варненския фериботен терминал. И рядко проявяван държавен протекционизъм в защита на българското.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Транспортният сектор пое щафетата от енергийния. Губеща държавна собственост със съмнителни играчи на входа и изхода, свръхрегулации, антипазарни практики, протекционизъм, лобизъм, свръхзадлъжнялост, забранени държавни квази-помощи. Идеалната среда за изява на същите остапбендеровци (не само като архетип, но и като конкретни ЕГН-та), които занулиха енергетиката пред очите на всички.
Няма такова пристанище във Варна (фериботно). Проверете в регистрите на Морска администрация за регистрираните пристанища в България и ще се убедите. За експлоатационна годност и документи за сигурност въобще деже и да не споменаваме.
Ами всичко това е в следствие на това че руснаците са се мъчили да наложат някакъв монопол при тия товари. И че искат да товарят само на техни си кораби. Нищо лошо няма в това, че министърът защитава българския интерес и че иска равноправие между двете страни. За БДЖ не знам, ама парите които отиват в бюджета от тия товари едва ли са жълти стотинки.
Интересно, че вместо похвална - министърът в крайна сметка защитава българските компании - статията е написана критично... Каква ли е причината, да не би че Иво Прокопиев има зъб на Домусчиев заради КРИБ, респективно всички компании, с които той е свързан, трябва да се громят от Капитал ;) Много професионално...
Друго мнение: Русия ограничава вносът от България всячески, вкл чрез нейните фериботи на линията Варна-Кавказ. Българското правителство вижда това, и с цел да подпомогне износа решава, че наш-български ферибот би бил от полза. Корабният сектор е приватизиран, и за това правителството моли 2-ма големи играчи да се включат със свой/български/ферибот. С който евентуалният износ на Бг стоки за Русия да е по-лесен. 2-те частни компании от Бг страна купуват ферибот(по молба на правителството), но той излиза на загуба. След което/ако това е така, както предполагам/, те имат моралното право да се обърнат към правителството и да кажат-вие поискахте да се ангажираме с ферибот за десетки милиони, сега помогнете той да не е на загуба. Подобен БГ ферибот, би могъл да бъде врата за нашият износ, ако за в бъдеще има какво да изнасяме..
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход