С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 6 юли 2015, 14:45, 3761 прочитания

КЗК не откри нарушения в рекламен клип на майонеза "Краси"

Производството беше образувано по искане на конкурента "Олинеза" - Костинброд

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри нарушения във фразата «Най-добрата майонеза» - част от рекламна кампания на фирма "Консул" - Пловдив, която произвежда майонеза «Краси». Решението на комисията е, че посланието не нарушава правилата на лоялната конкуренция и не е заблуждаваща реклама. Антимонополният орган се произнесе след искане на "Олинеза" - Костинброд, също производител на майонеза.

Искането


В искането си до КЗК "Олинеза" твърди, че е налице нелоялна конкуренция заради заблуждаваща реклама на продуктите на "Консул". Чрез използваната фаза "най-добрата майонеза" според «Олинеза» се отправя посланието, че показаният в рекламната кампания продукт е най-добрият, сравнен с останалите от този вид в България. «Олинеза» смята, че рекламата е подвеждаща, тъй като използването на превъзходната степен "най" изисква доказване от страна на «Консул» на верността на твърденията, а това не е направено.

Отговорът

В становището си до КЗК от фирма "Консул" посочват, че рекламират майонеза "Краси" от 2001 г. Дружеството прилага конкретни доказателства за качествата на майонезата, според които "продуктът е посочен от потребители като най-добър при участието им в конкурса "Рецептите на "Краси". Освен това компанията поръчала проучване, извършено от агенция "Маркет тест" през май 2011 г., според което майонеза "Краси" е посочена като "най-добрата". Фирмата прилага и доказателства за предимствата на суровините, които използва - "най-качествените и скъпите в Европа", както и сертификат от сдружение "Активни потребители" за "високите качества на майонезите на "Консул". Приложено е и изследване от магазинната мрежа в различни градове на страната за отделни дати през 2014 г., според което "продажбите на майонеза "Краси" количествено превишават тези на други марки майонеза".



Решението

"В маркетинговите стратегии е често срещан способът на използването на превъзходната степен "най" (например "най-добрата 3G мрежа"; "най-доброто от България, най-доброто от Европа" и др.)", се посочва в решението на КЗК. Според антимонополния орган производителят - "Консул", "обяснява подробно произхода на суровините, използвани за направата на продукта". Това означава, че "добре информираният потребител е в състояние обективно да анализира представената му информация, преди да вземе решение за закупуване на майонеза. Дори и да не е запознат с вкусовите качества на майонезите на други производители, на потребителя не би могло само и единствено от рекламното послание да се внуши, че майонеза "Краси" има някакво превъзходство на пазара въобще", е записано в решението.

Майонеза с марката "Краси" присъства повече от десетилетие на българския пазар. Следователно "клиентите й са лица, които от години са придобили навика да купуват тази марка, доколкото са запознати с нейните вкусови характеристики". Комисията смята, че "рекламното послание не може да се характеризира като подвеждащо, тъй като не е в състояние самостоятелно да създаде у потребителя погрешни асоциации" с нещо, което е най-добро на пазара", което от своя страна да доведе до пренасочване и деформиране на търсенето".

Крайното решение на КЗК е, че фирма "Консул" не е нарушила разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията. Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

16 дек 2019, 251 прочитания

Nespresso отвори първия си магазин в България 5 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 4537 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Прекалената зависимост от Европа заплашва Peugeot Citroen и Renault

Всяко забавяне на продажбите ще се отрази на акциите на двете компании

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10