КЗК не откри нарушения в рекламен клип на майонеза "Краси"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК не откри нарушения в рекламен клип на майонеза "Краси"

Ръководеният от Петко Николов регулатор смята, че фразата "най-добрата майонеза" не нарушава правилата на лоялната конкуренция.

КЗК не откри нарушения в рекламен клип на майонеза "Краси"

Производството беше образувано по искане на конкурента "Олинеза" - Костинброд

Мара Георгиева
3951 прочитания

Ръководеният от Петко Николов регулатор смята, че фразата "най-добрата майонеза" не нарушава правилата на лоялната конкуренция.

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри нарушения във фразата «Най-добрата майонеза» - част от рекламна кампания на фирма "Консул" - Пловдив, която произвежда майонеза «Краси». Решението на комисията е, че посланието не нарушава правилата на лоялната конкуренция и не е заблуждаваща реклама. Антимонополният орган се произнесе след искане на "Олинеза" - Костинброд, също производител на майонеза.

Искането

В искането си до КЗК "Олинеза" твърди, че е налице нелоялна конкуренция заради заблуждаваща реклама на продуктите на "Консул". Чрез използваната фаза "най-добрата майонеза" според «Олинеза» се отправя посланието, че показаният в рекламната кампания продукт е най-добрият, сравнен с останалите от този вид в България. «Олинеза» смята, че рекламата е подвеждаща, тъй като използването на превъзходната степен "най" изисква доказване от страна на «Консул» на верността на твърденията, а това не е направено.

Отговорът

В становището си до КЗК от фирма "Консул" посочват, че рекламират майонеза "Краси" от 2001 г. Дружеството прилага конкретни доказателства за качествата на майонезата, според които "продуктът е посочен от потребители като най-добър при участието им в конкурса "Рецептите на "Краси". Освен това компанията поръчала проучване, извършено от агенция "Маркет тест" през май 2011 г., според което майонеза "Краси" е посочена като "най-добрата". Фирмата прилага и доказателства за предимствата на суровините, които използва - "най-качествените и скъпите в Европа", както и сертификат от сдружение "Активни потребители" за "високите качества на майонезите на "Консул". Приложено е и изследване от магазинната мрежа в различни градове на страната за отделни дати през 2014 г., според което "продажбите на майонеза "Краси" количествено превишават тези на други марки майонеза".

Решението

"В маркетинговите стратегии е често срещан способът на използването на превъзходната степен "най" (например "най-добрата 3G мрежа"; "най-доброто от България, най-доброто от Европа" и др.)", се посочва в решението на КЗК. Според антимонополния орган производителят - "Консул", "обяснява подробно произхода на суровините, използвани за направата на продукта". Това означава, че "добре информираният потребител е в състояние обективно да анализира представената му информация, преди да вземе решение за закупуване на майонеза. Дори и да не е запознат с вкусовите качества на майонезите на други производители, на потребителя не би могло само и единствено от рекламното послание да се внуши, че майонеза "Краси" има някакво превъзходство на пазара въобще", е записано в решението.

Майонеза с марката "Краси" присъства повече от десетилетие на българския пазар. Следователно "клиентите й са лица, които от години са придобили навика да купуват тази марка, доколкото са запознати с нейните вкусови характеристики". Комисията смята, че "рекламното послание не може да се характеризира като подвеждащо, тъй като не е в състояние самостоятелно да създаде у потребителя погрешни асоциации" с нещо, което е най-добро на пазара", което от своя страна да доведе до пренасочване и деформиране на търсенето".

Крайното решение на КЗК е, че фирма "Консул" не е нарушила разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията. Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри нарушения във фразата «Най-добрата майонеза» - част от рекламна кампания на фирма "Консул" - Пловдив, която произвежда майонеза «Краси». Решението на комисията е, че посланието не нарушава правилата на лоялната конкуренция и не е заблуждаваща реклама. Антимонополният орган се произнесе след искане на "Олинеза" - Костинброд, също производител на майонеза.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    tic_tac avatar :-|
    hashtag

    Ами добра си е, какво да се прави.

  • 2
    ivob avatar :-|
    ivob

    Същите мафиоти накараха lidl да спре кампанията си; нали Капитал?

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    andreyrusev avatar :-(
    Андрей Русев

    Превъзходната степен е винаги подвеждаща подсъзнанието на потенциалния купувач.

    Най-хубавата, най-евтината, най-корумпираната.

  • 4
    standim avatar :-|
    StanDim

    За хората с вкус в рекламата и за хората с вкус в съответната таргет група, използването на "най-" като послание си е проява на лош вкус.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK